Jasne, że warto. Poza tym niecała stówka na pół to trochę śmieszne Zamów na FP, odczekaj swoje i po kłopociezdeneksmetana pisze:przy okazji spytam jeszcze o wspomnianego op-compa - czy warto mieć swój sprzęt i zaoszczędzić na każdym podpięciu do kompa ?
czy macie jakiś namiar na taki sprzęt w W-wie , a może ktoś by chciał go wziąść na spółkę
[FAQ]wypalanie DPF-u
teoretycznie jest to możliwe ale przecież po kilku cyklach wypalania DPF powinien się wypalić też i olej przypadkowo rozlany na wydech , a u mnie od wymiany oleju było już kilka a może naście razy wypalanie a cały czas dymi jak diabli.
jeden z kolegów na forum poradził aby zaopatrzyć w op-com i zobaczyć jak się wypala DPF czy do końca a docelowo usunąć "chwasta"
najgorsze jest to , że jężdże tym autem już dwa lata a dopiero w zeszłym roku dowiedziałem się o tym wynalazku poniekąd przez ten nieszczęsny obfity dym.
szkoda tylko , że mechanicy do których jeżdziłem (3 warsztaty w warszawie i józefowie)
nie wpadli na pomysł , że to DPF.
jak pisałem wcześniej wymieniono napinacz , łożysko alternatora i pasek , poradzono żebym zregenerował turbinę - w sumie niemałe pieniądze wydane w błoto.
za tą kasę mógłbym usunąć DPF i zapomnieć o takich problemach.
jeden z kolegów na forum poradził aby zaopatrzyć w op-com i zobaczyć jak się wypala DPF czy do końca a docelowo usunąć "chwasta"
najgorsze jest to , że jężdże tym autem już dwa lata a dopiero w zeszłym roku dowiedziałem się o tym wynalazku poniekąd przez ten nieszczęsny obfity dym.
szkoda tylko , że mechanicy do których jeżdziłem (3 warsztaty w warszawie i józefowie)
nie wpadli na pomysł , że to DPF.
jak pisałem wcześniej wymieniono napinacz , łożysko alternatora i pasek , poradzono żebym zregenerował turbinę - w sumie niemałe pieniądze wydane w błoto.
za tą kasę mógłbym usunąć DPF i zapomnieć o takich problemach.
Jak aktywować za pomocą op-com sygnalizację wypalania DPF poprzez mruganie/świecenie tej kontrolki?
jest to nie możliwe. Mrugająca kontrolka ma inną funkcję, więcej tutaj:grze123 pisze:Jak aktywować za pomocą op-com sygnalizację wypalania DPF poprzez mruganie/świecenie tej kontrolki?
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=5551
Przecież na forum jest dokładnie opisane jakie są objawy podczas wypalania: charakterystyczny dźwięk silnika, smród palonej gumy (chociaż ja niczego nie czułem), podwyższone spalanie (na postoju zamiast 0,7-0,9 jest 5,5-5,8 średnio, a podczas jazdy z np 6,0 wzrasta do np 18-20 kilku).grze123 pisze:jak nie masz wyraźnego sygnału
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Dawno w tym temacie nic nie pisałem, nie dotyczy to Zoski ale DPFa:
W piątek w kolejce na stacji tankowało sobie A6 3.0 tdi i miało włączony silnik. Jak w pewnym momencie posżły kłęby siwego dymu z wydechu tak połowa ludu zrobiło . ewidentnie wypalanie ruszyło, normalnie taka zasłona dymna plus smród że hej...
Inna sprawa że spaliny z nowych dużych diesli (Merce, Audi) mają strasznie dziwny, charakterystyczny zapach....
W piątek w kolejce na stacji tankowało sobie A6 3.0 tdi i miało włączony silnik. Jak w pewnym momencie posżły kłęby siwego dymu z wydechu tak połowa ludu zrobiło . ewidentnie wypalanie ruszyło, normalnie taka zasłona dymna plus smród że hej...
Inna sprawa że spaliny z nowych dużych diesli (Merce, Audi) mają strasznie dziwny, charakterystyczny zapach....
Nie do końca,te audice mają problem,że jak padają wtryski to tak na luzie robią,to po prostu niespalona ropa.Lorry pisze:W piątek w kolejce na stacji tankowało sobie A6 3.0 tdi i miało włączony silnik. Jak w pewnym momencie posżły kłęby siwego dymu z wydechu tak połowa ludu zrobiło . ewidentnie wypalanie ruszyło, normalnie taka zasłona dymna plus smród że hej...
Dziwma sprawa , Czy wykasowanie Inspekcji może mieć jakieś znaczenie dla częstotliwości wypalania się DPF ?
Ostatnie dwie zmiany Oleju co 7500 km robiłem sam .. lecz nie wykasowałem INSpekcji , w sumie DPF wypalał sie minimalnie ale coraz częściej , wiadomo jazda po mieście itd.. 2 tygodnie temu w końcu wykasowałem Inspekcje , wczoraj jechałem i widzę na liczniku ze DPF powinien się już zacząć wypalać zwłaszcza iż przez ostatnie dwa dni sporo stałem w korkach a tu NIC ... z ciekawości dzisiaj rano podłączyłem OP-COm . i widzę nasycenie DPF 81% czyli mam jeszcze jeszcze około 12 % ...Pytanie czy to możliwe aby wykasowanie inspekcji spowodowało by komputer inaczej obliczał nasycenie DPF ? bo tylko to sie zmieniło .. wiem ze temperatura powietrza ma znaczenie ale to nie To ..
Ostatnie dwie zmiany Oleju co 7500 km robiłem sam .. lecz nie wykasowałem INSpekcji , w sumie DPF wypalał sie minimalnie ale coraz częściej , wiadomo jazda po mieście itd.. 2 tygodnie temu w końcu wykasowałem Inspekcje , wczoraj jechałem i widzę na liczniku ze DPF powinien się już zacząć wypalać zwłaszcza iż przez ostatnie dwa dni sporo stałem w korkach a tu NIC ... z ciekawości dzisiaj rano podłączyłem OP-COm . i widzę nasycenie DPF 81% czyli mam jeszcze jeszcze około 12 % ...Pytanie czy to możliwe aby wykasowanie inspekcji spowodowało by komputer inaczej obliczał nasycenie DPF ? bo tylko to sie zmieniło .. wiem ze temperatura powietrza ma znaczenie ale to nie To ..