MieHor jak zwykle precyzyjny.MieHor pisze:Zaraz za kolektorem wydechowym katalizator jest w silniku Z17DTR (A17DTR)
[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)
dzisiaj miałem pierwszą jazdę po naprawie turbiny, wróciła moc i wszystko niby oki, wyskoczyłem na traskę i po chwili zauważyłem zwiększone spalanie, na 15-17l, a jak się zatrzymałem to było 4-5l i nie miał takiej mocy jak na początku, po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wróciło do normy, spalanie oki i moc też jest, zatrzymałem się i spisałem błędy:
7071
5007
65070
210870
więc podjechałem na komputer i stwierdzono że od silnika jest tylko jeden błąd od klap wirowych, a żaden z tych błędów nie pochodzi od wywalonego DPF-a, czy możliwe że to zwiększone spalanie to zawieszające się klapy wirowe, a nie kolejny cykl wypalania nieistniejącego DPF?
P.S. czy można stwierdzić kompem czy DPF został wywalony elektronicznie?
7071
5007
65070
210870
więc podjechałem na komputer i stwierdzono że od silnika jest tylko jeden błąd od klap wirowych, a żaden z tych błędów nie pochodzi od wywalonego DPF-a, czy możliwe że to zwiększone spalanie to zawieszające się klapy wirowe, a nie kolejny cykl wypalania nieistniejącego DPF?
P.S. czy można stwierdzić kompem czy DPF został wywalony elektronicznie?
prymus, być może się mylę ale z tego co piszesz (podwyższone spalanie) to masz na 99% wywalony DPF tylko fizycznie, a nikt nie przeprogramował komputera czy też nie zastosował emulatora (jest też taka opcja) i dlatego czujniki Ci wariują i komp przeprowadza wypalanie.
Jeśli chodzi o brak mocy to jak najbardziej może to być objaw uwalonych klap wirowych, powiedz jeszcze tylko w jakim zakresie obrotów nie ma mocy, jeśli brak mocy występuje od 0 do 2500 obrotów to winowajcą są właśnie klapy wirowe.
Niestety w warunkach domowych przy pomocy OP-Com'a nie da się sprawdzić czy masz odpowiednio przeprogramowany komputer, musisz udać się do najbliższego tunera specjalizującego się w usuwaniu DPFów i oni zaczytają Twój program i dopiero wtedy powiedzą Ci czy masz odpowiednio zmodyfikowany soft.
Jeśli chodzi o brak mocy to jak najbardziej może to być objaw uwalonych klap wirowych, powiedz jeszcze tylko w jakim zakresie obrotów nie ma mocy, jeśli brak mocy występuje od 0 do 2500 obrotów to winowajcą są właśnie klapy wirowe.
Niestety w warunkach domowych przy pomocy OP-Com'a nie da się sprawdzić czy masz odpowiednio przeprogramowany komputer, musisz udać się do najbliższego tunera specjalizującego się w usuwaniu DPFów i oni zaczytają Twój program i dopiero wtedy powiedzą Ci czy masz odpowiednio zmodyfikowany soft.
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...
1. jeżeli na postoju było 4-5 litrów to ewidentnie ruszył proces wypalania. Czyli ktoś opróżnił puszkę dpf'e a programowo nie modyfikowałprymus pisze:dzisiaj miałem pierwszą jazdę po naprawie turbiny, wróciła moc i wszystko niby oki, wyskoczyłem na traskę i po chwili zauważyłem zwiększone spalanie, na 15-17l, a jak się zatrzymałem to było 4-5l i nie miał takiej mocy jak na początku, po przejechaniu kilku kilometrów wszystko wróciło do normy, spalanie oki i moc też jest, zatrzymałem się i spisałem błędy:
7071
5007
65070
210870
więc podjechałem na komputer i stwierdzono że od silnika jest tylko jeden błąd od klap wirowych, a żaden z tych błędów nie pochodzi od wywalonego DPF-a, czy możliwe że to zwiększone spalanie to zawieszające się klapy wirowe, a nie kolejny cykl wypalania nieistniejącego DPF?
P.S. czy można stwierdzić kompem czy DPF został wywalony elektronicznie?
2. p2108 to błąd nastawnika przepustnicy
Witam !
Mam problem z Zafirą 1.9 CDTI, mianowicie czasami na zimnym silniku samochód dostaje niesamowitego muła i nie chce wkręcać się na obroty dopiero powyżej 2 tys obrotów kiedy turbo się załączy trochę lepiej idzie. Po postoju i przegazwoaniu zafirki problem znika. Dodam że podczas przegazowywania silnik tak jak by się dławił ale wchodzi na obroty. Po chwili wszystko znika i jest ok. Dodam że Zafirka ma 145 tys przebiegu ,EGR czyszczony 100Km temu, nasycenie filtra cząstek stałych wynosi 30% . Zastanawia mnie to dlaczego on tak strzela po przejechaniu nawet odcinka 2Km ? Może jest to wina DPFu ? Proszę o pomoc ;]
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 21:31 ]
Aha chciałem dodać że od 2 dni przy gaszeniu silnika coś bije. Wydaje mi się że to dwumasa czy to może być przyczyną zachowania silnika ?
Mam problem z Zafirą 1.9 CDTI, mianowicie czasami na zimnym silniku samochód dostaje niesamowitego muła i nie chce wkręcać się na obroty dopiero powyżej 2 tys obrotów kiedy turbo się załączy trochę lepiej idzie. Po postoju i przegazwoaniu zafirki problem znika. Dodam że podczas przegazowywania silnik tak jak by się dławił ale wchodzi na obroty. Po chwili wszystko znika i jest ok. Dodam że Zafirka ma 145 tys przebiegu ,EGR czyszczony 100Km temu, nasycenie filtra cząstek stałych wynosi 30% . Zastanawia mnie to dlaczego on tak strzela po przejechaniu nawet odcinka 2Km ? Może jest to wina DPFu ? Proszę o pomoc ;]
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 21:31 ]
Aha chciałem dodać że od 2 dni przy gaszeniu silnika coś bije. Wydaje mi się że to dwumasa czy to może być przyczyną zachowania silnika ?
zczytaj błędy fejem, może wyjść błąd od klap wirowych w kolektorze ssącym jeśli masz 150konny silniksiedlec14 pisze:Witam !
Mam problem z Zafirą 1.9 CDTI, mianowicie czasami na zimnym silniku samochód dostaje niesamowitego muła i nie chce wkręcać się na obroty dopiero powyżej 2 tys obrotów kiedy turbo się załączy trochę lepiej idzie. Po postoju i przegazwoaniu zafirki problem znika. Dodam że podczas przegazowywania silnik tak jak by się dławił ale wchodzi na obroty. Po chwili wszystko znika i jest ok. Dodam że Zafirka ma 145 tys przebiegu ,EGR czyszczony 100Km temu, nasycenie filtra cząstek stałych wynosi 30% . Zastanawia mnie to dlaczego on tak strzela po przejechaniu nawet odcinka 2Km ? Może jest to wina DPFu ? Proszę o pomoc ;]
[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 21:31 ]
Aha chciałem dodać że od 2 dni przy gaszeniu silnika coś bije. Wydaje mi się że to dwumasa czy to może być przyczyną zachowania silnika ?
Mam silnik 1.9 CDTI 120KM. Nie mam klap wirowych. Przepływka na pewno sprawna. Zastanawia mnie jeszcze hałas słyszany przy gaszeniu silnika, który czasami wystepuje a czasami jest ciszej albo prawie go nie słychac. Co o tym myślicie ?
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 16:04 ]
Dobra EGR wyczyszczony wszystko porobione lecz czasami łapie muła i świeci się kontrolka z kluczykiem. Sczytałem błąd 227911czyli nieszczelność. Moje pytanie czy wymiana zaworu EGR przyniesie oczekiwany skutek? Bo nie jest on zbyt tani...
[ Dodano: Czw Kwi 07, 2011 16:04 ]
Dobra EGR wyczyszczony wszystko porobione lecz czasami łapie muła i świeci się kontrolka z kluczykiem. Sczytałem błąd 227911czyli nieszczelność. Moje pytanie czy wymiana zaworu EGR przyniesie oczekiwany skutek? Bo nie jest on zbyt tani...
na środku podwozia, puszka do której dochodzą co najmniej dwa przewody
http://img864.imageshack.us/i/dpf1.jpg/
http://img864.imageshack.us/i/dpf1.jpg/
Witam. Ja też mam te same problemy co kolega. dzisiaj sprawdziłem błędy O-C i pokazałomktbg pisze:Witam.
242F66 oraz 242F56. Auto wyraźnie straciło moc. Wcześnie przy 2000 obrotów czuć było jak turbina ciągnie Zośkę do przodu. A teraz kupa.
P242F-75 .
Może mi ktoś pomóc co z tym robić? DPF załadowany dopiero w 50 %. Parę dni temu zaczął się wypalać i wyskoczyła kontrolka silnika. Teraz ile razy skasuje ten błąd po kilku km wyskakuje od nowa. Nie wiem co z tym robić. Pomocy
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2011, 19:11 przez TOMASZ_2010, łącznie zmieniany 1 raz.
tylko że pare dni temu wypalił mi się DPF i po wypaleniu włączyłem OP-COMa i pokazał: zapełnienie DPF 10 %, przebieg od wypalenia 0 km. Tak że wnioskuje że DPF jest wypalony . W tej chwili mam załadowany 50 % i przebieg od wypalenia 400 km.MieHor pisze:Tomasz - w tym temacie masz odpowiedź na swój problem, który dotyczy na pewno DPF, a właściwie czegoś co nie pozwala uruchomić procesu jego wypalania
Kolega sugeruje mi EGR-a?
Co wy na to?
Jeszcze jak mu dołoże to puszcza dyma.