Sprzęgło - koło dwumasowe
Moderator: Sebu$
Żeby nie zakładać nowego tematu, napiszę tutaj co się dzieje:
Dzisiaj pojechałem na przegląd swoja Zośką. I w czasie przeglądu stwierdziłem, że na lewej podłużnicy od spodu w okolicy tego zakrzywienia jak wychodzi ona tak jakby z komory silnika na podłogę, pod nogami kierowcy, jest jakaś mokra plam. Po sprawdzeniu organoleptycznym, dotyk, smak, wychodzi mi na to, że jest to najprawdopodobniej płyn hamulcowy.
Po podniesieniu dywanika kierowcy, też jakby była jakaś wilgoć, i też jakby płyn hamulcowy.
Wykładzina pod samymi pedałami sucha. Jest wilgotna bliżej fotela kierowcy.
Proszę o jakieś porady, sugestie, co to może być?
Skąd ten płyn?
Z układu hamulca czy sprzęgła?
Dzisiaj pojechałem na przegląd swoja Zośką. I w czasie przeglądu stwierdziłem, że na lewej podłużnicy od spodu w okolicy tego zakrzywienia jak wychodzi ona tak jakby z komory silnika na podłogę, pod nogami kierowcy, jest jakaś mokra plam. Po sprawdzeniu organoleptycznym, dotyk, smak, wychodzi mi na to, że jest to najprawdopodobniej płyn hamulcowy.
Po podniesieniu dywanika kierowcy, też jakby była jakaś wilgoć, i też jakby płyn hamulcowy.
Wykładzina pod samymi pedałami sucha. Jest wilgotna bliżej fotela kierowcy.
Proszę o jakieś porady, sugestie, co to może być?
Skąd ten płyn?
Z układu hamulca czy sprzęgła?
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Też mam problem ze sprzęgłem, podczas ruszania słychać jest jakby''łomot'', dźwięk dochodzi z okolicy sprzęgła, osłuchiwałem stetoskopem. Najbardziej go słychać jak zaciągnę ręczny i puszczam powoli sprzęgło.Czyżby dwumasa? A może ktoś się orientuje ile średnio wytrzymuje koło dwumasowe, i czy jest sens wstawiać używane(za 350 i z przebiegiem 170.000), bo z tego co słyszałem i czytam to regenerowanego nie ma sensu. No a może ten objaw u mnie to nie dwumasa. Proszę o dobre i fachowe rady.
grześ
WITAM WSZYSTKICH!!!!kolego skarbona ja mam auto z 2001 i u mnie nie ma dwumasy na 100% sam widziałem ale nie było tak łatwo.po pierwszej wymianie(jak pisałem wyżej ) sprzęgła dwumasa jest dobra a okazało sie że mechonior mnie oszukał mało tego to po tygodniu autem przy ruszaniu zaczeło potwornie szarpać nie dało się ruszyć.pojechałem do innego mechanika i co się okazało sprzegło jest po regeneracji (luk-nie kupujcie )i ma za twarde okładziny a i wysprzęglik też zaczął cieknąć.teraz mam z valeya i auto rusza mięciutko i bez jakich kolwiek drgań.kolego jak ci sprzęgło bierze wysoko to prawdopodobnie kończy ci się sprzegło.
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Rozebrałem sprzęgło w swojej zafirze 2.0 DTI no i wypadła mi tarcza jak odkręcałem docisk, czy ktoś wie która strona idzie do koła zamachowego a która do docisku? z jednej strony jes dłuższa tuleja a z drugiej krótsza.
grześ
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Może ktoś mi powie do ilu Nm dokręca się śruby mocujące kolo dwumasowe, w 2,0 DTI (10 śrub).
grześ
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Chyba Cię dobrze nie zrozumiałem,chodzi Ci o dokręcenie dwumasy do wału korbowego czy śrub docisku sprzęgła...
Poniżej wartości dokręcenia w silnikach 2.0 DTI
- śruby koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 45 Nm
- 2. etap dokręcić o 30°
- 3. etap dokręcić o 15° (czyli coś ok 60 Nm)
płytka dociskowa sprzęgła do koła zamachowego-15Nm
Poniżej wartości dokręcenia w silnikach 2.0 DTI
- śruby koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 45 Nm
- 2. etap dokręcić o 30°
- 3. etap dokręcić o 15° (czyli coś ok 60 Nm)
płytka dociskowa sprzęgła do koła zamachowego-15Nm