Sprzęgło - koło dwumasowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#91 Post autor: Jaymzarf »

Dla informacji wymieniających sprzęgła w Zosiach.
Kilku producentów sprzęgieł wyłącza lub ogranicza gwarancję jeśli nie wymieni się wysprzęglika.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Todek

#92 Post autor: Todek »

Żeby nie zakładać nowego tematu, napiszę tutaj co się dzieje:
Dzisiaj pojechałem na przegląd swoja Zośką. I w czasie przeglądu stwierdziłem, że na lewej podłużnicy od spodu w okolicy tego zakrzywienia jak wychodzi ona tak jakby z komory silnika na podłogę, pod nogami kierowcy, jest jakaś mokra plam. Po sprawdzeniu organoleptycznym, dotyk, smak, wychodzi mi na to, że jest to najprawdopodobniej płyn hamulcowy.
Po podniesieniu dywanika kierowcy, też jakby była jakaś wilgoć, i też jakby płyn hamulcowy.
Wykładzina pod samymi pedałami sucha. Jest wilgotna bliżej fotela kierowcy.
Proszę o jakieś porady, sugestie, co to może być? :?:
Skąd ten płyn? :?:
Z układu hamulca czy sprzęgła? :?:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#93 Post autor: Harry200 »

Obydwie pompy są zasilane z tego samego zbiorniczka i są prawie jedna nad drugą, trudno powiedzieć która cieknie..

Todek

#94 Post autor: Todek »

Pompa hamulcowa to chyba jest w komorze silnika za serwem. To raczej ewentualny wyciek z niej ni byłby do środka, tylko gdzieś na zewnątrz.
Nie wiem gdzie jest pompa sprzęgła. Czy jest problem z jej demontażem?

Nidhogg

#95 Post autor: Nidhogg »

Rozbieżności są bardzo duże jeśli chodzi o cene. Generalnie produkty Maxgeara na 10 sprzedanych egzemplarzy 1 idzie na reklamacje. Oczywiście mechanicy wolą zakładać coś lepszego bo za dużo roboty z tym jest.

grześ20

#96 Post autor: grześ20 »

ja zakupiłem ten tańszy i jest narazie ok .nie wiem jak długo

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#97 Post autor: dzarko »

Ja zdecydowałem się na droższy w końcu.
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#98 Post autor: Grzegorz 73 »

Też mam problem ze sprzęgłem, podczas ruszania słychać jest jakby''łomot'', dźwięk dochodzi z okolicy sprzęgła, osłuchiwałem stetoskopem. Najbardziej go słychać jak zaciągnę ręczny i puszczam powoli sprzęgło.Czyżby dwumasa? A może ktoś się orientuje ile średnio wytrzymuje koło dwumasowe, i czy jest sens wstawiać używane(za 350 i z przebiegiem 170.000), bo z tego co słyszałem i czytam to regenerowanego nie ma sensu. No a może ten objaw u mnie to nie dwumasa. Proszę o dobre i fachowe rady.
grześ

DUKS4

#99 Post autor: DUKS4 »

WITAM WSZYSTKICH!!!!kolego skarbona ja mam auto z 2001 i u mnie nie ma dwumasy na 100% sam widziałem ale nie było tak łatwo.po pierwszej wymianie(jak pisałem wyżej ) sprzęgła dwumasa jest dobra a okazało sie że mechonior mnie oszukał mało tego to po tygodniu autem przy ruszaniu zaczeło potwornie szarpać nie dało się ruszyć.pojechałem do innego mechanika i co się okazało sprzegło jest po regeneracji (luk-nie kupujcie )i ma za twarde okładziny a i wysprzęglik też zaczął cieknąć.teraz mam z valeya i auto rusza mięciutko i bez jakich kolwiek drgań.kolego jak ci sprzęgło bierze wysoko to prawdopodobnie kończy ci się sprzegło.

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#100 Post autor: Grzegorz 73 »

Rozebrałem sprzęgło w swojej zafirze 2.0 DTI no i wypadła mi tarcza jak odkręcałem docisk, czy ktoś wie która strona idzie do koła zamachowego a która do docisku? z jednej strony jes dłuższa tuleja a z drugiej krótsza.
grześ

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#101 Post autor: Grzegorz 73 »

Może ktoś mi powie do ilu Nm dokręca się śruby mocujące kolo dwumasowe, w 2,0 DTI (10 śrub).
grześ

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#102 Post autor: Grzegorz 73 »

Już wiem, dłuższa tuleja do dwumasy.
grześ

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#103 Post autor: Harry200 »

W Autodacie mam dane do 2.2 ,dokręcać stopniowo na krzyż az wszystkie zostaną dokręcone i dociągać z siłą 15Nm.Śruby mocujące są takie same w 2.0 więc i moment powinien być taki sam..

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#104 Post autor: Grzegorz 73 »

Czy na pewno,tylko 15Nm, bo znalazłem opis dokręcenia docisku i jest podane coś koło 60Nm. Może jest jeszcze potrzebny kąt dokręcenia.
grześ

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#105 Post autor: Harry200 »

Chyba Cię dobrze nie zrozumiałem,chodzi Ci o dokręcenie dwumasy do wału korbowego czy śrub docisku sprzęgła...
Poniżej wartości dokręcenia w silnikach 2.0 DTI

- śruby koła zamachowego (każdorazowo śruby nowe)
- 1. etap 45 Nm
- 2. etap dokręcić o 30°
- 3. etap dokręcić o 15° (czyli coś ok 60 Nm)

płytka dociskowa sprzęgła do koła zamachowego-15Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”