Po zakupie autka... co wymienić w ZB
Moderator: Mariusz
Po zakupie autka... co wymienić w ZB
Witam ponownie,
Mam nadzieje, ze mnie Admin nie pogoni za ten watek... moze sie przydac w przyszlosci dla takich kobiet jak ja Szukajacych porady
Mija prawie tydzien odkad Sofia 2 jest ze mna
I mam pytanie (kolejne) bo tak czytam i czytam to forum... i zaczyna mnie przerazac ten silnik dpf, egr... na szczescie nie mam jeszcze z tym problemow ale pytan kilka... coby ewentualnie dmuchac na zimne...
Co polecacie sprawdzic, wymienic po zakupie auta?
Ja na liscie do zrobienia/sprawdzenia mam:
- wymiana paska rozrzadu, pompy wody etc... czyli rorzad
- wymiana wszelakich plynow
Zaznacze ze autko przeszlo gruntowane sprawdzenie przed zakupem i nie wykazalo zadnych bledow, awarii etc..
I teraz moje pytania...
Jak juz oddaje autko do serwisu to czy zlecic im tez:
- sprawdzenie/wyczyszczenie EGR (nie mam narazie z tym problemu) - czy to nie bedzie tak ze jak juz raz zacznie czyscic EGR to bede to musiala robic non stop...?
- sprawdzenie stopnia nasycenia DPF (zakupilam OC ale czekam obecnie na przesylke) - podczas drogi do PL (1200 km) powinno sie to chyba ladnie wypalic???
- wymiane swiec zarowych (jesli tak to jakie polecacie?)
- cos jeszcze???
Bede wdzieczna za pomoc
Aha.. planuje w przyszlosci wyciac "chwasta" ale musze czekac rok jak sie gwarancja na autko od sprzedawcy skonczy... bo czytajac o tych problemach tutaj to chyba bedzie najlepsze rozwiazanie... ale jakos ten rok musze przetrwac i wolalabym zeby to bylo bezproblemowo...
Prosze o wyrozumialosc i za wszelkie porady z gory serdecznie dziekuje...
Mam nadzieje, ze mnie Admin nie pogoni za ten watek... moze sie przydac w przyszlosci dla takich kobiet jak ja Szukajacych porady
Mija prawie tydzien odkad Sofia 2 jest ze mna
I mam pytanie (kolejne) bo tak czytam i czytam to forum... i zaczyna mnie przerazac ten silnik dpf, egr... na szczescie nie mam jeszcze z tym problemow ale pytan kilka... coby ewentualnie dmuchac na zimne...
Co polecacie sprawdzic, wymienic po zakupie auta?
Ja na liscie do zrobienia/sprawdzenia mam:
- wymiana paska rozrzadu, pompy wody etc... czyli rorzad
- wymiana wszelakich plynow
Zaznacze ze autko przeszlo gruntowane sprawdzenie przed zakupem i nie wykazalo zadnych bledow, awarii etc..
I teraz moje pytania...
Jak juz oddaje autko do serwisu to czy zlecic im tez:
- sprawdzenie/wyczyszczenie EGR (nie mam narazie z tym problemu) - czy to nie bedzie tak ze jak juz raz zacznie czyscic EGR to bede to musiala robic non stop...?
- sprawdzenie stopnia nasycenia DPF (zakupilam OC ale czekam obecnie na przesylke) - podczas drogi do PL (1200 km) powinno sie to chyba ladnie wypalic???
- wymiane swiec zarowych (jesli tak to jakie polecacie?)
- cos jeszcze???
Bede wdzieczna za pomoc
Aha.. planuje w przyszlosci wyciac "chwasta" ale musze czekac rok jak sie gwarancja na autko od sprzedawcy skonczy... bo czytajac o tych problemach tutaj to chyba bedzie najlepsze rozwiazanie... ale jakos ten rok musze przetrwac i wolalabym zeby to bylo bezproblemowo...
Prosze o wyrozumialosc i za wszelkie porady z gory serdecznie dziekuje...
Ostatnio zmieniony 07 lip 2016, 18:11 przez JaGoDkA, łącznie zmieniany 2 razy.
to podstawa i od tego trzeba zacząć.JaGoDkA pisze:Ja na liscie do zrobienia/sprawdzenia mam:
- wymiana paska rozrządu, pompy wody etc... czyli rorzad
- wymiana wszelakich płynów
Do tego przegląd zawieszenia.. sprawdzenie pod kątem ewentualnych luzów, geometria, wyważenie kół...
- z dodatkowych to dla świętego spokoju czyszczenie EGR +przepustnica (ale w ASO tego pewnie nie zrobią bo Oni te elelemty wymieniają jak juz niedomagają.
- świece żarowe - jesli wszytki działają nie ma potrzeby wymiany.
Pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
No to tak:
Czy jak jeździsz po DE to zdarza Ci się wjeżdżać w Umweltzone'y Jak tak to mimo wszystko bym się wstrzymał z wyrywaniem DPFa, przynajmniej do czasu kiedy działa normalnie w miarę a warunki Twojej eksploatacji pozwalają na w miarę normalne z nim współżycie. W trasie do PL wypali się raz a może nawet i dwa, ale warunki będzie miał OK
EGR, boost sensor i przepustnica --- póki nie ma mulenia można się wstrzymać,można też prewencyjnie przeczyśćić ale raczej nie zlecał bym tego komuś tylko spróbował zrobić w własnym zakresie ( zlecić to bratu czy komuś, instrukcje ładne na forum są ) Mało który warsztat zrobi to tak porządnie. Jedno wyczyszczenie EGRa nie spowoduje że będziesz musiała to robić non stop Wręcz przeciwnie, dobre czyszczenie starczy na sporo
Oprócz wymiany płynów warto zadbać też o filtry wszelkie i kontrolę i odgrzybienie klimy No chyba że jest to jednoznaczne z wymianą płynów
Czy jak jeździsz po DE to zdarza Ci się wjeżdżać w Umweltzone'y Jak tak to mimo wszystko bym się wstrzymał z wyrywaniem DPFa, przynajmniej do czasu kiedy działa normalnie w miarę a warunki Twojej eksploatacji pozwalają na w miarę normalne z nim współżycie. W trasie do PL wypali się raz a może nawet i dwa, ale warunki będzie miał OK
EGR, boost sensor i przepustnica --- póki nie ma mulenia można się wstrzymać,można też prewencyjnie przeczyśćić ale raczej nie zlecał bym tego komuś tylko spróbował zrobić w własnym zakresie ( zlecić to bratu czy komuś, instrukcje ładne na forum są ) Mało który warsztat zrobi to tak porządnie. Jedno wyczyszczenie EGRa nie spowoduje że będziesz musiała to robić non stop Wręcz przeciwnie, dobre czyszczenie starczy na sporo
Oprócz wymiany płynów warto zadbać też o filtry wszelkie i kontrolę i odgrzybienie klimy No chyba że jest to jednoznaczne z wymianą płynów
To bylo sprawdzone przed zakupem... i powinno byc w porzadku..Do tego przegląd zawieszenia.. sprawdzenie pod kątem ewentualnych luzów, geometria, wyważenie kół...
Na badaniu TÜV mam zaznaczone ze przy nastepnym badaniu (za 2 lata) mozliwe ze hamulce beda do robienia (chce sprawdzic teraz - jak bede na warsztacie - hamulce to podstawa).
Hm.... czytalam porady na forum "Zrob to Sam" ale "pierszy raz" wolalabym zlecic jakiemus fachowcowi albo komus kto juz to robil- z dodatkowych to dla świętego spokoju czyszczenie EGR +przepustnica (ale w ASO tego pewnie nie zrobią bo Oni te elelemty wymieniają jak juz niedomagają.
Moze mi polecicie kogos z okolic Mielca lub Rzeszow lub Krakow? Ktos kto sie zna na rzeczy ?
[ Dodano: Wto Kwi 19, 2011 11:06 ]
Heh.. no niestety albo stety jezdze w "zielone strefy" i tak wlasnie wyczytalam ze lepiej zostawic DPF...Lorry pisze:Czy jak jeździsz po DE to zdarza Ci się wjeżdżać w Umweltzone'y Jak tak to mimo wszystko bym się wstrzymał z wyrywaniem DPFa, przynajmniej do czasu kiedy działa normalnie w miarę a warunki Twojej eksploatacji pozwalają na w miarę normalne z nim współżycie. W trasie do PL wypali się raz a może nawet i dwa, ale warunki będzie miał OK
Juz sie we mnie odezwala zylka rywalizacji.. a co myslisz ze sobie nie dam sama rady? Typowa feministka czy jak to tam sie zwie A tak na serioLorry pisze:EGR, boost sensor i przepustnica --- póki nie ma mulenia można się wstrzymać,można też prewencyjnie przeczyśćić ale raczej nie zlecał bym tego komuś tylko spróbował zrobić w własnym zakresie ( zlecić to bratu czy komuś, instrukcje ładne na forum są )
Normalnie probowalabym sama ale ten "pierwszy raz" wolalabym z pomoca Moze ktorys z forumowiczow z okolic Mielca/Rzeszowa/Krakowa, ktory ma to juz opanowane do perfekcji bylby w stanie pomoc ? dodam odplatnie zeby nie bylo ze chce wykorzystac
A co do klimy.. odgrzybianie, sprawdzenie to standard...
Szukam tylko obecnie dobrej firmy, bo w mojej Sofie A firma ktora mi klime "sprawdzala" powiedzmy ze nie zrobila tego dobrze.. i nie chce im juz oddawac Sofie B.
Duzo rozkrecania jest przy tym? Czy to sie sprawdza przy okazji czyzczenia zaworu EGR?zbigor pisze:W silniku 150 KM warto sprawdzić stan klap wirowych na kolektorze.
O tym czytalam.. Musze tylko blaszke kupic... Ma ktos odpowiedni link albo info gdzie to mozna kupic?zbigor pisze:Przy okazji czyszczenia EGRa warto od razu założyć fiatowską blaszkę żeby zapobiec problemowi z szarpaniem i przy okazji zmniejszyć szybkość brudzenia sie EGRa i kolektora.
Nie dużo jak znajdziesz dłuższą chwile to poczytaj podwieszone wątki http://forum.vectraklub.pl/index.php/87-vc-silnik/ Od razu zabierzesz sie za robotęJaGoDkA pisze:Duzo rozkrecania jest przy tym? Czy to sie sprawdza przy okazji czyzczenia zaworu EGR?
potrzebujesz czegoś takiego http://allegro.pl/zaslepka-egr-fiat-1-9 ... 06397.htmlJaGoDkA pisze:Musze tylko blaszke kupic... Ma ktos odpowiedni link albo info gdzie to mozna kupic?
Heh...
Jak sie czyta to forum i problemy kolegow i kolezanek z EGR, DPF etc...(a pomyslec ze jeszcze tydzien temu nie znalam takiego slownictwa!) to czlowiek przerazony i od razu szuka w swoim aucie na sile tych problemow (i co najgorsze - wmawia sobie ze to tez wystepuje).
To tak jak z choroba.. jak sie czyta na necie ze np. bol brzucha moze byc objawem czegos tam to zaraz pojawiaja sie "inne" dolegliwosci zeby tylko dopasowac sie do tej choroby...
W czwartek czeka mnie 1200 km, a pozniej jeszcze kilkaset dodatkowych (nie mowiac o powrocie) to mam cykora... pierwsza podroz nowa Sofia B na dodatek z kotem i dzieciakiem na pokladzie...
A o tym zeby przeczyscic EGR etc... to myslalam zeby to zrobic przy okazji i tak szperania w aucie... tylko ze ja sie za to nie zlapie a watpie zeby w warsztacie gdzie auto ma zaplanowana wizyte wiedzieli o co mi chodzi.. chyba ze im dam instrukcje obrazkowa z forum (ale po czyms takim to bym miala cykora wsiasc.. bo watpie zeby goscie robili cos podobnego wczesniej - autoryzowany serwis ale nie Opla, tak ku woli wyjasnienia )
Jak sie czyta to forum i problemy kolegow i kolezanek z EGR, DPF etc...(a pomyslec ze jeszcze tydzien temu nie znalam takiego slownictwa!) to czlowiek przerazony i od razu szuka w swoim aucie na sile tych problemow (i co najgorsze - wmawia sobie ze to tez wystepuje).
To tak jak z choroba.. jak sie czyta na necie ze np. bol brzucha moze byc objawem czegos tam to zaraz pojawiaja sie "inne" dolegliwosci zeby tylko dopasowac sie do tej choroby...
W czwartek czeka mnie 1200 km, a pozniej jeszcze kilkaset dodatkowych (nie mowiac o powrocie) to mam cykora... pierwsza podroz nowa Sofia B na dodatek z kotem i dzieciakiem na pokladzie...
A o tym zeby przeczyscic EGR etc... to myslalam zeby to zrobic przy okazji i tak szperania w aucie... tylko ze ja sie za to nie zlapie a watpie zeby w warsztacie gdzie auto ma zaplanowana wizyte wiedzieli o co mi chodzi.. chyba ze im dam instrukcje obrazkowa z forum (ale po czyms takim to bym miala cykora wsiasc.. bo watpie zeby goscie robili cos podobnego wczesniej - autoryzowany serwis ale nie Opla, tak ku woli wyjasnienia )