[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
norbert_p

#286 Post autor: norbert_p »

kaliope pisze:co to za środek, jaka nazwa?
Nie pamiętam nazwy, a butelka poszła do kosza. Pamiętam tylko, że cała była biała, nieprzezroczysta. W castoramie znalazłem dwa środki. Ten był droższy. Kosztował chyba coś koło 30zł. Przeznaczony jest do usuwania sadzy z kominków, tłuszczów z grilla itp. Po natryśnięciu robiła się piana. Ja wyrwałem to coś do psikania (mocno trzymało i nie miało gwintu) i zalałem cały zawór łącznie z iglicą, tulejkami, sprężynką, podkładką i śrubkami.

Jacek_Do

#287 Post autor: Jacek_Do »

Witam
Ja do czyszczenia które będę robił zaraz po Świętach mam:
- Dimer
- Środek do czyszczenie kominków i grili
- Spray do czyszczenia hamulców
- Odrdzewiacz
- Płyn do mycia silników
- Naftę
- WD40
- Kontakt do części elektrycznej
Zobaczymy co przyniesie najlepszy efekt, osobiście stawiam na Dimer, środek do czyszczenia grili i naftę.

A już po samym czyszczeniu, mam smar miedziowy wysokotemperaturowy oraz resztkę Militeca którym mam zamiar równiez przesmarować iglicę i oś zaworu jescze przed naożeniem smaru.

Większość z w/w to pozostałości po wcześniejszych naprawach lub środki które wykorzystuję częściej jak dimer i płyn do czyszczenia grili.
Pozatym mam jeszcze inne środki w garażu, prawie dwie półki, zobaczymy co się najlepiej spisze.

P.S.
Patrząc na analogie do silnika DTH blaszkę założę za zaworem ERG, bo w DTH ze wzgledu na kształt pasuje tylko między zaworem a przepustnicą.

I jeszce ciekawostka:
http://www.youtube.com/watch?v=1go_PUmx0WE
Oglądnijcie do końca, tutaj w Alfie 16V gość ma blaskę przed i za zaworm ERG - co wy na to?
Czy ktoś w DT/DTL zakładał dwie blaszki zamiast jednej?

Anony Mous

#288 Post autor: Anony Mous »

Nie klei mi się jedno z drugim:
zbigor pisze: Mam ją z półtora roku i szarpania nie ma a przy okazji zauwazyłem że EGR (...) sie wolniej brudzą.
zbigor pisze:Tak. Za EGR
Skoro założyłeś zaślepkę za EGR, to przy prawidłowo działającej cewce powrót spalin do (przez) EGR jest taki sam, jak bez zaślepki. Dlaczego więc sądzisz, że mniej się brudzi :?: Gdybyś założył przed zaworem, twoje stwierdzenie byłoby logiczne.

Z innej beczki - na lany poniedziałek przygotowałem sobie nowy EGR na podmianę i chciałem dać szansę zaślepce. W ASO Fiata w moim mieście zaproponowali mi cenę 57 zł i jakieś tam grosze. Wziąłem to do ręki, odłożyłem, uśmiechnąłem się pod nosem i wyszedłem. Koszt wytworzenia tego to jakieś 5-10 zł.

aszifo

#289 Post autor: aszifo »

Zaślepka do wersji 100/120 KM, fiat Jastrzębie Zdr.- 9 zł. Oryginał, wytłaczana. Co do montażu, to w końcu konstruktorzy tego silnika wymyślili, aby instalować zaślepkę pomiędzy egr a przepustnicą- czyli chyba powinna tam być zainstalowana. Osobiście czytałem fora vectry, alfa romeo i parę innych, gdzie często pojawiają się opinie zarówno korzystne, jak i niekorzystne o tych zaślepkach. Niektórzy twierdzą że silnik lepiej się dźwiga z niskich obrotów, że dpf lepiej się wypala, egr wolniej się brudzi. Inne opinie są całkiem przeciwstawne. Pozostaje chyba wypróbować samemu i wyrobić sobie opinię.

Anony Mous

#290 Post autor: Anony Mous »

aszifo pisze:Zaślepka do wersji 100/120 KM, fiat Jastrzębie Zdr.- 9 zł. Oryginał, wytłaczana
Zdawałem sobie sprawę z cen podawanych tutaj i na alledrogo.
Zaślepka mi oferowana nie była nawet wytłaczana. Ot, płaski kawałek stali, zapewne KO. Dla osoby z dostępem do obrabiarki i stali nietrudna do wykonania.

Anony Mous

#291 Post autor: Anony Mous »

Witam.....Zaslepka do egr w ASO Fiat Euromot Żory - ok 8,50 PLN//// nr FIAT 55226183
Czas robocizny...hmm..mnie zeszło tak ze 40 minut( przy okazji wyszło, ze mam kiepskiej jakości klucze imbusowe.... :roll: ) a dodatkowo też, wyczysciłem czujnik zamontowany na kolektorze dolotowym.
Oczywiście zaslepke dałem przed zaworem...
Do odkrecenia całego zaworu potrzebny klucz imbusowy 6,,, a do samego elektrozaworu jak zwykle gwiazdka... :? .)
EGR - sam zawór u mnie nie był nawet zbytnio brudny..ot warstwa sadzy, no i elegancko pracował..nic nie blokowało, więc czyszczenia tego elementu w moim przypadku nie musiałem robić..ot przetarłem.... ( mam przebieg 64 tys km....)

Silnik 1,9 CDTI 120 KM ...8 zaworowy
Pozdrawiam..
Forumowiczom z okolicy służę pomocą....

kubik_CDTi

#292 Post autor: kubik_CDTi »

A teraz opcja(czysto hipotetycznie),z montażem za zaworem z czasem blaszka się przepala i kawałek leci do przepustnicy a stamtąd w silnik,może być nie fajnie.

zbigor

#293 Post autor: zbigor »

kubik_CDTi pisze:A teraz opcja(czysto hipotetycznie),z montażem za zaworem z czasem blaszka się przepala i kawałek leci do przepustnicy a stamtąd w silnik,może być nie fajnie.
Takiej opcji nie ma nawet bardzo hipotetycznie. Chyba ze ta blaszka jest z kartonu. :lol: Po półtora roku użytkowania stwierdzam że na blaszce nie ma choćby najmniejszych śladów mogących wskazywać na występowanie podwyższonej temperatury. Mogłbym ją sprzedać jako nówkę.

tico0

#294 Post autor: tico0 »

kubik_CDTi pisze:z montażem za zaworem z czasem blaszka się przepala i kawałek leci do przepustnicy a stamtąd w silnik,może być nie fajnie.
Ale czarny scenariusz..... ;)

norbert_p

#295 Post autor: norbert_p »

kaliope pisze:zapala się kontrola z silniczkiem a nie z kluczem. Czy może ktoś potwierdzić, że ta sama kontrolka zapala się dla p0400?
Potwierdzam na 100% na swoim przykładzie. Zapieczona iglica i błąd p0400 oraz sama kontrolka "silniczek". Bez autka z kluczem. Po wymianie EGR i skasowaniu błedu OC wszystko w porządku. Zaślepka założona PRZED zaworem EGR. Jak na razie, jak wspomniałem, wszystko OK.

Anony Mous

#296 Post autor: Anony Mous »

I z mojej strony także kontrolka z silnikiem + P0400. Poza tym żadnych efektów ubocznych. Dwukrotne czyszczenie samego zaworu nie pomogło,co może tylko potwierdzać słowa Krakusa. Wymiana zaworu soon...

Piotr
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:54
Imię: Piotr
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira B 1,9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#297 Post autor: Piotr »

kaliope pisze:Małe podsumowanie całego wątku z czyszczeniem egr'a:
Tutaj kolega Zbigor twierdzi, że celem blaszki nie jest ochrona egra ani kolektora, tylko niwelowanie szarpania silnikiem, czyli powinna być za egr'em tak jak Fiat przewidział, ale wiele osób daje przed egr'em i nie wyrzuca żadnych błędów.
No właśnie, u mnie pojawiło się szarpanie silnikiem po wymianie EGR-a na nowy. Sam już nie wiem co o tym myśleć bo ani kluczyk ani silniczek się nie zapala i żadnych błędów nic nie wykazuje. Byłem już w dwóch miejscach na diagnostyce i wszyscy twierdzą, że wszystko jest OK. Może powinienem założyć taką blaszkę skoro jak koledzy piszą ma ona niwelować szarpanie silnikiem. Błąd 0400 pojawił się dopiero po wyczyszczeniu EGR-a bo przed czyszczeniem było tylko mulenie silnika. Zdawałem sobie sprawę, że ten błąd związany jest z tą iglicą części elektrycznej, bo po rozebraniu stwierdziłem, że wysuwa się ona pod wpływem sprężyny, tylko na ok 2-2,5 mm. Pozostało nawiercać i wybijać, albo kupić nowego EGR-a. Zrobiłem to drugie i od tej pory po wymianie pojawiło się szarpie obrotami w przedziale 2000 - 2500. Przed wymianą EGR-a na nowy tego szarpania nie było. Mogę to szarpanie zniwelować dusząc (w tym przedziale obrotów) bardzo łagodnie (a czasami nawet lekko cofając) pedał gazu, albo bardzo mocno czyli w rurę. Wtedy szarpania nie ma i wszystko jest OK. Czyli bardzo łagodnie na obroty albo w rurę. Dodatkowo przy każdym szarpnięciu, wyraźnie słyszalny jest taki dziwny odgłos, którego nie potrafię określić. Takie bzyt, bzyt, bzyt :lol: przy każdym szarpnięciu. Sam już nie wiem co mam robić, bo jeździć i płacić za diagnozy, które nic nie dają to nie o to chodzi. A tak to wszystko OK bo filterka już nie ma. Po świętach zamierzam jeszcze wyjąć i wyczyścić przepustnice, bo w moich warunkach jest to jeszcze możliwe. Może coś pomoże.

Łysy

#298 Post autor: Łysy »

No cóż...ja wyczyściłem i było ok przez jakiś tydzień a teraz powtórka z rozrywki.Tym razem rozbieram wszystko:EGR, przepustnica i wypoleruję to na błysk i oczywiście przytłumienie...a jak to nie pomoże to chyba niestety wymiana....Ehhh

zbigor

#299 Post autor: zbigor »

Piotr pisze:No właśnie, u mnie pojawiło się szarpanie silnikiem po wymianie EGR-a na nowy
Byłem świadkiem walki ASO z roczną Zafirą Z19DT i jej szarpaniem. Obsługa serwisu miała niezłą sraczk@ bo auto było znajomego prezesa. Nie pomagało nic żadne updaty softu, wymiany EGR, DPFa, przepustnicy, wtryskiwaczy, czegokolwiek.
Dopiero po sugestii wsparcia serwisu z centrali GM założyli blaszkę i problem zniknął.
A wcześniej sie mechanicy śmiali że na szarpanie pomaga tylko soft i po co blaszka. Jak dostali w du.. od prezesa że nie mogą przez 2 tygodnie rozwiazac problemu i jego znajomy jeździ na jego koszt salonową Insignią to sie do blaszki przekonali.
Jeśli masz nowy EGR to go zablaszkuj i daj mu z 200-300 km niech sie ułoży bo szarpanie może od razu nie zniknąć

mkobo

#300 Post autor: mkobo »

Witam
Powiedzcie koledzy jak poskładć (na co) rozwierconą cewkę po czyszczeniu?
Zamierzam sie po raz drugi zabrać za czyszczenie EGR-a tym razem dokładne z rozwierceniem cewki (w moim przypadku jest to konieczne ze względu na błąd p04005A) tylko nie wiem jak to potem poskładać. na forum chyba ktoś pisał że mu posklejali ja spece od zderzaków czy cos takiego:) Może ma ktoś jakiś sprawdzony sposób?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”