Wspomaganie układu kierowniczego

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#106 Post autor: Dziadek13 »

Chyba taką musisz zakupić bo mocowanie nie pasuje.
Obrazek
Obrazek
Ja osobiście bym posprawdzał podłączenie wszystkich przewodów elektrycznych być może słabe połączenie,korozja itd.
Były takie ja akurat mam taką.
Obrazek
I takie.
Obrazek
Obrazek
Czyli z podanego przez ciebie linku powinna pasić.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#107 Post autor: Harry200 »

Te dwie pompy TRW II zewnętrznie się nie różnią,mają w różny sposób podłączone sterowanie,jedne mają dwa zasilające,diagnostyka i plus brany z kontrolki alternatora który pompę odpala,druga ma dwa zasilające i dwa CAN do sterowania i diagnostyki pompy,jakby była ta pierwsza to można założyć ale tej drugiej nie uruchomi w Zośce A..Na zdjęciach z tej aukcji nie widać jakie ma ta pompa sterowanie..Ale najpierw tak jak pisze Kolega Dziadek13 sprawdziłbym okablowanie,często urywają się przewody w przelotce przy samej pompie..

jarek8v
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:53
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#108 Post autor: jarek8v »

bezpieczniki już sprawdzałem i wszystkie są OK. Byłem już u mechanika coś tam posprawdzał, sprawdził poziom płynu i stwierdził że trzeba szukać innej pompy. A co do modelu pompy to mam tą drugą wersję (bez żeberek).

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#109 Post autor: Harry200 »

Tak Ty masz TRW II to jest ta na dolnej ilustracji ale tak jak pisałem TRW II są dwa rodzaje w których na zewnątrz nie widać różnicy, różnią się sposobem sterowania..

jarek8v
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:53
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#110 Post autor: jarek8v »

Zamówiłem używaną rocznicowo zbliżoną do mojej z gwarancją 6 msc za 350 zł :roll: a stara oddaje w rozliczenie za 100 zł. Czytałem niektóre posty o wymianie łożysk w pompie i mam pytanko czy bez kanału da radę wytargać pompę i poodpinac przewody od góry(zdejmując przewody turbo i spuszczając alternator)? Mechanik twierdzi że musi odkręcić sanki pod zawieszeniem...

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#111 Post autor: Harry200 »

Zdejmowanie sanek zalecają w serwisach,ja to robię bez demontażu sanek ale odkręcam wszystkie przewody od dołu,luzuję alternator,demontuje przewody od powietrza i wyciągam pompę do góry,nie jest to najwygodniejsze ale zdjąć sanki to jest sporo roboty..

jarek8v
Świeżak
Posty: 16
Rejestracja: 22 lut 2011, 19:53
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#112 Post autor: jarek8v »

no ale cena do 300 zł za wymianę pompy to mnie troszkę powala. Szkoda, że zimno bo bym może podjął się samodzielnej wymiany ale dostęp do kanału mam tylko pod chmurką.

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 10:07 ]
Pompa już wymieniona i chodzi strasznie lekko. Przy okazji uszczelniłem silnik bo ciekł spod chłodniczki oleju, spod vacum, wymieniłem olej w silniku, dolałem olej do skrzynki bo sporo brakowało, płyn hamulcowy i chłodzący, za wszystko dałem 600 zł + oczywiście koszt pompy. Ale chyba będe musiał wrócic do mechanika ponieważ ujechałem od czasu wymiany 50 km i silnik mi szarpnął (przerwał) 3 razy :( co wcześniej było nie do pomyślenia.

djrafix

#113 Post autor: djrafix »

Witam, dzis zauwazylem, ze po zdjeciu gum z drązka kierowniczego wyleciał mi olej, w zbiorniczku rowniez jest nie wiele i nie działa mi wspomaganie całkowicie,jak naleje na full to wspomaganie działa,ale po pewnym czasie olej sobie ucieka przez drązki i zanika, ewidentnie uszkodziły się uszczelniacze na maglownicy, kiedyś dolewałem jakiegoś MOBILA czerwonego do wpsomagania,a później dolałem oplowskiego oryginalnego zielonego takiego prawie,czy to moglo miec objaw rozpuszczajac w jakis sposob uszczelniacze na maglownicy?. Próbuję się dostać do tej maglownicy i ją wyciągnać, czy ktoś to kiedyś robil?. Od czego tu zacząć?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#114 Post autor: firek »

No to czeka Cię grubsza robotka raczej, bo wydaje się mi że żeby dostać się do magla to będziesz musiał całe sanki-zawieszenie razem z maglem w dół opuszczać(odczepiać od auta).

djrafix

#115 Post autor: djrafix »

juz wszystko wiem bo mam po drugiej stronie u siebie od ulicy naprawe aut ;), daje im to do naprawy od 150-250 zl bedzie mnie to kosztowalo wymiana , nie zabieram sie za to bo kupe roboty przy tym.

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#116 Post autor: sm »

kolego djrafix i jak twoja maglownica ? Dało radę regenerować ? Jeśli tak to ile kaski trzeba przygotować. Na razie też olej dolewam ale regeneracja wisi na włosku...

W Gdańsku za regeneracje wołają 800 PLN. W Opelku cieknąca maglownica to standard , bo jak mówił gostek od regeneracji Opel zastosował słabej jakości materiał na wałki, które się wycierają powodując wycieki.
sm

djrafix

#117 Post autor: djrafix »

próbowałem sie za to brać sam, ale mam po drugiej stronie ulicy ode mnie z domu mechaników z warsztatem,poprosilem jednego zeby powiedzial mi co i jak odkrecac ale jak poszedl to w koncu troche pokrecilem i dalem sobie spokoj bo troche krecenia przy tym bylo :shock: . Mieli jakiegoś gościa który regenerował maglownicę i powiedział, ze za 550zł moją maglownice zregeneruję moja maglownica była w opłakanym stanie, środek miała pordzewiały. Znalazłem na allegro również maglownicę kompletna po regeneracji z drążkami nowymi elegancką za 500zł + przesyłke to 520zł mnie jakoś wyszło,odsyłałem im swoją więc troche z przesyłką czekałem, bo jak mechanicy dostali drugą to jeden dzień i zrobione,a mi by tygodnia na zalozenie tego zbraklo i ile bym popsul po drodze jeszcze :D , za robociznę tego wzieli ode mnie po sąsiadzku 250zł brutto:). No i + dokupowałem 1 L oleju do wspomagania to nie pamiętam ale w granicach 40zł bodajze, i po wszystkim ustawienie zbieżności to mnie 60zł kosztowało. Łącznie mnie ta zabawa kosztowała 870zł ;) . Co zrobić trzeba było to zrobić i koniec,teraz jeździ aż miło :)

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#118 Post autor: sm »

dziękuję kolego. Zastanawiam się czy tę moją da radę jeszcze reanimować czy taj jak Ty będę zmuszony kupić drugą. Czas niebawem pokaże...

Pzdr
sm

djrafix

#119 Post autor: djrafix »

No pewnie,jak ale Ci zaspiewaja kwote 800zl to daj sobie spokoj,odeslij swoja i zrob tak jak ja i tam tym mysle,ze lepiej wyjdziesz,powodzenia :D :driver:

Zafirek

#120 Post autor: Zafirek »

witam.kolego sm na pewnym portalu aukcyjnym masz firmę z krakowa która regeneruje maglownice i daje do tego nowe drążki i końcówki za 500zl.pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”