Problemy związane z użytkowaniem EGR

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Andrzej.

#226 Post autor: Andrzej. »

witam jak w temacie. z racki tego ze raczej niezbyt mocny jestem w tych sprawach a czytam ze pare osob z Was sobie z tytm doskonale poradzilo bardzo prosze o pomoc wc reanimacji
.autko zaczelo szarpac i tyla.
silnik 1.8 ben.zagazowany .filtry zmienione .
pojda jeszcze swiece i filtr powietrza.
doczytalem ze wkladacie jaies blaszki przed i po przepustnicy.
bardzo chetnie podjade do kogogs kto robil takie manewry i ma juz doswiadczenie.
Sami wiecie ze jazda skokowa jest raczej malo atrakcyjna :}


gdyby ktos z Was byl w stanie pomoc oczywiscie gratyfikacje przewidziane :} bede niezmiernie wdzieczny.

pozdrawiam i czekam na wiesci.. Andrzej
jakby cos podaje tel. 504147785 :piwo: :driver:

darkp1

#227 Post autor: darkp1 »

Jest jeszcze kwestia zapchanej przepustnicy w silnikach benzynowych w ZA. Twoja była czyszczona?

Andrzej.

#228 Post autor: Andrzej. »

No nie była fakt. Ale tez doczytalem ze komuś się kanałem urwał i efekt był ze łączył albo nie. Efekt Jakuba zdjął ze świeci kapturem i go zakładał tak na zmiane a za chwile to szarpanie. Myśle ze by tu trzeba kompleks przprowadzic. Czyli dyr przepustnica elektryka i ewent jakies błędy.

pagor1

#229 Post autor: pagor1 »

Czy dobrze rozumiem że w Z16XE ten emulator nie będzie działał?
Może ktoś podpatrzy do EPC i sprawdzi czy EGR w x16 i z16 jest taki sam?

pagor1

#230 Post autor: pagor1 »

Witam.
Czy możecie koledzy porównać w EPC numery części EGR dla silników Z16XE i X16XEL (chodzi o to żeby sprawdzić czy są takie same - planuję zakupić emulator, tylko nikt nie ma pewności czy będzie działał).
Wiem że na forum są jeszcze inne zainteresowane osoby więc informacja może być przydatna dla wszystkich borykających się z EGR (sam mam zaślepiony ale po 2 latach wybija CHECK więc coś trza z tym zrobić).

Dla zainteresowanych sprawą EGR, sprawę rozwiązałem następująco:
- EGR w Z16XE różni się od X16XEL
- kiedyś otrzymałem informacje że EGR można na stałe odłączyć przez TECH2 w serwisie Opla (mają dostęp do bazy danych z najnowszymi programami do kompa), więc byłem i potwierdzam, że jest to możliwe ale w silniku starszym niż Z16XE (czyli X16XEL da radę)
- emulator z allegro prawdopodobne nie będzie działał w Z16XE (do sprawdzenia) więc zamówiłem zamiennik EGR za 180zł w piątek montuję

Edit: 23.05.11
Zamontowałem i potwierdzam poprawną pracę. Zrobiłem przez weekend 600km i wszystko w porządku. Producent bliżej nieokreślony.

Awatar użytkownika
nowa122
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2010, 11:54
Lokalizacja: łańcut
Model:

#231 Post autor: nowa122 »

witam mam mały problem wycieka olej z egieru przez mały otwór. Nie wiem czy turbo tak puszcza olej czy zawór podajcie porady silnik x20DTL 82KM
nowa122

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#232 Post autor: Dziadek13 »

Powoli ci sie wyciera czpień egr i tamtędy wydostaje sie olej który może byc z odpowietrzenia pokrywy zaworów lub z turbiny.Być może czeka cie nie długo wymiana egr.
Obrazek

soczewa

#233 Post autor: soczewa »

Kolego jezeli cieknie przez ta dziurke szykuje Ci sie albo (jezeli masz dobrego tokarza) to naprawa albo tak jak w moim przypadku wymiana na nowy. Na allegro dostalem nowego Wahlera za niecale 300. I powiem ci ze np. w moim regionie za uzywke wariaty tyle wolali.

Awatar użytkownika
nowa122
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 10 paź 2010, 11:54
Lokalizacja: łańcut
Model:

#234 Post autor: nowa122 »

dzienki za rade powoli się będe sie rozglądał
nowa122

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#235 Post autor: Samer »

Zgadzam się z kolegami, że EGR jest do wymiany ale czy wymiana rozwiąże problem. Chwilowo na pewno tak.

Na allegro jest/była firma która oferuje regenerację zaworu. Wysyłasz do nich zawór, a oni wysyłają inny, sprawny już po regeneracji. Jest też druga opcja. Można wysłać kasę za zawór oraz zaliczkę zwrotną w postaci 150 zł Po czym firma wysyła zawór, a my odsyłamy uszkodzony i otrzymujemy zwrot zaliczki (zwracają na podany nr konta). To jest dobra opcja dla osób które nie mogą pozwolić sobie na postawienie auta na więcej niż 1 dzień.

Jest jeszcze jedna sprawa. Przed wymianą EGR trzeba zająć się problemem, skąd się bierze się w nim ten olej. Olej może ponownie rozszczelnić EGRa. Więc czy jest sens wydawać kasę na zawór który może zostać znów uszkodzony.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#236 Post autor: Dziadek13 »

Samer pisze:Zgadzam się z kolegami, że EGR jest do wymiany ale czy wymiana rozwiąże problem. Chwilowo na pewno tak.
Nie chwilowo a do chwili ponownego uszkodzenia.
Samer pisze:Jest jeszcze jedna sprawa. Przed wymianą EGR trzeba zająć się problemem, skąd się bierze się w nim ten olej.
No piszemy skąd sie bierze ten olej np przepuszcza turbo,odpowietrzenie z pokrywy zaworów ale to we wszystkich puszcza a trzpień egr jest wytarty,luźny i ciśnienie doładowania wtłacza tamtędy olej,a zatkać tego otworu nie można bo wtedy podciśnienie nie otworzy egr.

boogoo

#237 Post autor: boogoo »

Przecież trzpień egr ma dwie grubości.Gdy jest częściowo schowany to wtedy powstaje luz i powietrze wraz z olejem wydostaje się.Moim zdaniem trzeba zastanowić się dlaczego podczas doładowania otwiera się zawór?

jurek 1771

#238 Post autor: jurek 1771 »

witam ! mam problemik z zaworem egr , czyscilem go 2 m-ce temu bo szarpalo silnikiem jakis czas bylo ok teraz znow to samo w zwiazku z tym pytanko czy on juz sie nadaje do wymiany ? / gdy nim poruszam to slychac jak :chodzi lata ?: za slaba sprezyna ? czy ta mala srubka od spodu to jest od regulacji ? bo krece nia ale bez rezultatu ? pozdro

[ Dodano: Pon Maj 30, 2011 21:06 ]
panowie ! cos na temat tego egr u !? wymieniac ? ktos ma jakies uwagi ? cos kiedys moze ktos przy tym grzebal ? regenerował ?

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#239 Post autor: twardypt91 »

Zamontowałem nowy EGR bo stary po czyszczeniu nadal sprawiał problemy. Ale po tej zmianie silnik nie odpala... Jaka może być tego przyczyna? Rozrusznik itd kręci bez problemu. przed wymianą odpalał na dotyk.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#240 Post autor: Harry200 »

Jaki masz EGR,elektroniczny czy podciśnieniowy,wygląda że EGR jest w pozycji otwartej dlatego trudności z odpaleniem,próbowałeś założyć z powrotem stary :?: .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”