Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
macieee

#271 Post autor: macieee »

H,Łajszczak pisze:Bardzo dziwne jest w tym że u Ciebie nie działają te układy i nie świeci się kontrolka sygnalizująca ich błąd.Sprawdzałeś bezpiecznik 60A od ABS w komorze silnika i 10A w kabinie. :?:
tak. wszystkie bezpieczniki są ok. sprawdzałem nawet 2 razy wszystkie miernikiem. dzień wcześniej zgubiłem zderzak na krawężniku i zastanawiam się czy to nie ma jakiegoś wpływu, ale wątpie. on po prostu spadł z zaczepu.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2011, 12:32 przez macieee, łącznie zmieniany 1 raz.

fidko

#272 Post autor: fidko »

witam wszystkich sorki że pisze o moim problemie tutaj ale nie znalazłem nigdzie tematu dotyczącego mojego problemu a mianowicie palą mi się non stop kontrolki ABS i TC razem wczesiej było tak że raz znikały raz sie zapalały ale co jest najgorsze w tym to to że znikł mi ABS po prostu nie działa czy może to być przyczyna awarii pompy ABSu :? BYŁEM U mechanika i tak stwierdził z góry dziękuje za pomoc i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#273 Post autor: Harry200 »

Jak mechanik Ci to stwierdził,podłączał samochód pod jakiś komputer :?: ,jest dużo przyczyn przez które Ci się wyłączy ABS/TC,może to być jeden z dwu bezpieczników,czujniki w piastach- to najczęstsze..U Ciebie sądząc po objawach stawiałbym na czujnik w którymś kole ale najlepiej podłącz pod komputer..

speedy

#274 Post autor: speedy »

Równie dobrze mógł strzelić jeden z czujników ABS. Jeżeli tak to wymiana czujnika tylko z piastą (koszt ok 200pln)

fidko

#275 Post autor: fidko »

mechanik podłączył pod kompa i pokazało mu jakiś błąd ale nie był to problem czujnika abs-u. Wykasował ten błąd ale po chwili znowu kontrolki sie zapaliły i stwierdził że to pompa

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#276 Post autor: Harry200 »

Ale nie pamiętasz jaki był numer tego błędu.. :?:

dix79

#277 Post autor: dix79 »

Witam wszystkich. Mam taki problem w swojej Zafirce - a mianowicie: zapalając samochód wszystko jest w porządku (kontrolki zapalają się i po chwili gasną) w chwili gdy tylko nacisnę "klakson" od razu zapalają się obie (oczywiście wówczas nie mam ABS-u) i tak cały czas, aż do ponownego uruchomienia samochodu. Słyszał ktoś może o takim czymś....???

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#278 Post autor: Harry200 »

Nie spotkałem się jeszcze z powiązaniem klakson-ABS,patrzyłem na schematy w TIS 2000 ale jedyne powiązanie to poprzez stacyjkę może być spadek napięcia na obwodzie ze stacyjki,a czy jak wyłączy Ci ABS to nie wyłącza Ci się coś jeszcze,zostaje jeszcze czy jak włączysz klakson to on trąbi :?:

dix79

#279 Post autor: dix79 »

oprócz ABS wszystko działa jak należy.... Jest to bardzo dziwne i nie wiem nawet jak to ugryźć

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#280 Post autor: Harry200 »

Mógłbyś sprawdzić napięcie na bezpiecznikach od ABS jak naciśniesz klakson,zobacz czy za bardzo nie spada,a najlepiej podłącz się pod jakiś interface i odczytaj błedy..

fidko

#281 Post autor: fidko »

no nie pamiętam tego błędu. Nie powiedział jaki jest

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#282 Post autor: Jaymzarf »

dix79, sprawdź napięcie ładowania akumulatora na klemach i na altku. Miałem taki objaw jak siadł mi regulator napięcia, tylko że poza użyciem klaksonu też jeszcze wpływ miało np ogrzewanie szyby, skręcenie kierownicą do oporu by pompa pobierała więcej prądu.
Zmierz napięcie przed wystąpieniem kontrolek i jak już się pojawią. Mój regulator dziwnie się uszkodził, bo do pewnego momentu podawał napięcie około 13,2V a po przekroczeniu progu obciążenia napięcie spadało do 12,4 i tak zostawało mimo wyłączenia wszelkich odbiorników. Po jego wymianie napięcie na aku oscyluje w zależności od obciążenia od 14,1 do 14,4 i problemy się skończyły.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#283 Post autor: Harry200 »

fidko sprawdzałeś napięcie,jak spadnie Ci poniżej 11V na zasilaniu ABS to na pewno się wyłączy..

dix79

#284 Post autor: dix79 »

Witam. Na razie nie mam czasu na to sprawdzenie-praca, praca i jeszcze raz praca. Jeżdżę tak i staram się nie używać klaksonu. Jak tylko będę miał chwilę to sprawdzę i się odewę...na razie dzięki za info. Pozdrawiam

lukaszek_0583

#285 Post autor: lukaszek_0583 »

Dzień dobry, mam następujący problem z kontrolką abs. załączając silnik nie gaśnie kontrolka,wyłącze i załącze silnik dalej świeci, jednak po przejechaniu małego dystansu wyłączeniu i załączeniu silnika kontrolka znika. nie sprawdzałem, czy podczas świecenia działa abs. co to może być, proszę o poradę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”