Metaliczny dźwięk spod maski

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#16 Post autor: darkp1 »

U mnie aż tak to nie dzwoni, ja mam tak tylko jak obroty się zawachają.

Namiary

Mapka

boogoo

#17 Post autor: boogoo »

Nie no grzechotka ciekawa,nie spotkałem jeszcze.Ale kojarzy mi się z rurą od turba do icka.Ona jest metalowa i może gdzieś ma luzik?

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#18 Post autor: sm »

może to pierścionki. Sprężanie bym sprawdził .
sm

Skasowany użytkownik 323

#19 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Witam,
Pany gdy dodaje gazu na 5 biegu słychać świst spod maski trwający dosłownie sekundę dwie. Dzieje się tak za każdym przyciśnieciem pedału gazu. Objaw ten jest zauważalny na 4 i 5 biegu. Pasek pk zmieniony. Po zdjęciu paska sprawdziłem rolki napinacza, altka i klimy. Cisza, nic nie szumi. Ma ktoś jakiś pomysł?
PZDR

Anony Mous

#20 Post autor: Anony Mous »

wydaje mi się że to jednak rolka napinacza daje te odgłosy bo już się powoli kończy, ja jak wymieniłem swoją piszczącą to również sprawdzałem ręką i nie piszczała.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#21 Post autor: Harry200 »

Czy sprawdzałeś gdy miałeś zdjęty pasek,przejedź się wtedy kawałek(bez wspomagania i ABS próbę można zrobić) :?:

Skasowany użytkownik 323

#22 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Po zdjęciu paska sprawdziłem rolki napinacza, altka i klimy. Cisza, nic nie szumi. Raczej się nie przejadę bo pisk pojawia się jak jadę na 5 biegu i z prędkością ok 80-100km/h przy wciśnięciu pedału gazu. Ryzykował nie będę.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#23 Post autor: Harry200 »

A czy obroty silnika jak zaczyna piszczeć Ci nie wzrastają :?:

Skasowany użytkownik 323

#24 Post autor: Skasowany użytkownik 323 »

Nie. Nic sie nie dzieje z obrotami. Po prostu jade sobie i jak dodam gazu to zaczyna piszczeć spod maski przez 2-3 sek i przestaje. Odpuszczam gaz znowu dodaje i znowu piszczy :) hhehe dziwna sprawa. Gaz mam zamontowany. Jutro sprawdze czy na benie też tak jest. Może to ma coś wspólnego. Zagwozdka niezła hehe

[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 08:22 ]
Sprawdziłem. Na bezie to samo. Jakieś pomysły?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#25 Post autor: Samer »

darkp1, jeszcze nie dojechałem, może w tą sobotę. Cierpię na chroniczny brak czasu.

Ale odwiedziłem innego mechanika. Przy okazji akcji serwisowej z ławą (temat szeroko opisany na forum) - dla spóźnialskich tylko do końca tego roku. Poprosiłem pana z ASO żeby przyjrzał się problemowi. Na szybko stwierdził żę mogą dzwonić blaszki w kolektorze.

I bądź tu człowieku mądry.

[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 09:41 ]
sm, to nie pierścienie to nie sa strona, żużycie oleju też nie wskazuje o uszkodzeniu. Robię autem do 30 tyś rocznie więc dawno by już padły.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 399
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#26 Post autor: oki »

Mnie to bardziej zalatuje czymś lużnym ale po za silnikiem.
Zbyt wysoki dzwięk, aby było to w silniku i nie pokrywa się idealnie z jego obrotami.

Awatar użytkownika
Samer
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 09 maja 2009, 20:13
Imię: Darek
Lokalizacja: Toruń
Auto: 1.8 140 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#27 Post autor: Samer »

Kolejny mechanik kolejna diagnoza, tym razem napinacz - sprawdziłem rozkręciłem - dalej dźwięczy.

Za 2 tygodnie wymieniam olej, sprawdzimy czy to nie filtr oleju

gorbi24

#28 Post autor: gorbi24 »

Witam.

Zauważyłem w mojej Zośce 2.0 DTH że przy wysokich obrotach coś jakby lekko stukało. Przejechałem kilkanaście kilometrów zapalił sie samochodzik z kluczykiem i silnik zgasł. Próbowałem go zapalić i rozrusznik nie mógł przekręcić tak jakby akumulator był rozładowany. Po odczekaniu kilku minut już zakręcił tylko że słychać głośny stukot przy kręceniu i oczywiście silnik nie odpala. Podłączyłem pod komputer i pokazuje mi dwa błędy: P1222-(A)Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej
P1540-(D) PWM systemu klimatyzacji-nieważny sygnał.
Co to może być? Czy to pompa wtryskowa może tak walić? Nie miałem wcześniej żadnych strat mocy ani problemów z odpalaniem.

Skasowany użytkownik 6483

#29 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No kto wie, może masz niezapowiedziany wydatek, czego Ci oczywiście nie zyczę bo w nowszych modelach od 2002 roku pompa jest bardziej skomplikowana a co za tym idzie koszt regenereacji jest znaczny bo ok 3000-3500pln :?

gorbi24

#30 Post autor: gorbi24 »

Wykasowałem błąd pompy wtryskowej P1222 i już się nie pojawia. Czy w takim przypadku usterka pompy odpada? Silnik dalej stuka przy kręceniu. A co do naprawy to znalazłem gościa z Łodzi co przyjeżdża i robi każdą pompę na miejscu. Koszt naprawy 1000 zł i pół roku gwarancji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”