Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
derk

#16 Post autor: derk »

kolejna opinia
"Ja mam saaba 9-3 2.2. TiD czyli po prostu silnik oplowski, polecam jak najbardziej ten emulator tylko mam mały problem z emulatorem korzystając z tempomatu bo wyłącza się po dodaniu prędkości, ale tak nie mam z nim problemów. Ja mam zaślepiony starym egr w pozycji zamkniętej aby nie wariował silnik, zastanawiam się nad zamontowaniem tej zaślepki co mają na stronie. Trzeba przedłużyć kable sobie do przepływomierza, bynajmniej u mnie musiałem nie wiem jak w zafirze będzie:)"

derk

#17 Post autor: derk »

Jestem po rozmowie z warsztatem z Brennej tel 33871788
U nich złożenie emulatora może potrwać ponad jeden dzień.
Najważniejsze jest synchronizować sygnał z przepływomierza, który wymaga testów podczas jazdy z podpiętym sprzętem.

W piątek zabrałem się za czyszczenie EGR i przepustnicy.
Takiego syfu jeszcze nie widziałem :shock:
Na chwilę obecną będę jeździł na obecnym zaworze. Mogę go czyścić co 3 miesiące, oby między czasie nie dawał znać o sobie :/

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: Luko »

Podbijam temat, może się wypowiedzieć ktoś kto zakupił i zamontował emulator i zapomniał o czymś takim jak EGR?
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

Awatar użytkownika
rogalman
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2014, 09:03
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tuszyn
Auto: Opel Zafira A 2,2 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#19 Post autor: rogalman »

Witam

Dołączam się do forum, czy przy zaworze elektrycznym można bawić się w zaślepki etc
Pozdrawiam Mariusz R

Awatar użytkownika
rogalman
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 07 wrz 2014, 09:03
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Tuszyn
Auto: Opel Zafira A 2,2 dti
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#20 Post autor: rogalman »

Witam

Szukam opinie na temat firmy.....
http://www.auto-krak.pl/elektronika/
Czy Któryś z Was korzystał z elektronicznego wyłączenia EGR w tej firmie....
Pozdrawiam Mariusz R

robertg35

#21 Post autor: robertg35 »

Witam
Zakupiłem takowy emulator i zamontowałem według dołączonego schematu. Montaż szybki i prosty bo wtyczkę wypina się z zaworu EGR i wpina w gniazdo emulatora oraz rozcina się jeden przewód od przepływomierza sygnał 5V i łączy z dwoma przewodami z emulatora według załączonego schematu. Nie miałem żadnych błędów a mój zawór EGR był sprawdzany w serwisie opla, był testowany i serwis twierdził że zawór jest dobry, cięgno pod palcem nie miało oporów i w całym zakresie pracowało swobodnie. Ale auto było mułowate i na zimnym silniku po odpaleniu po ok minucie i na około minuty kopciło na biało i przy dodaniu gazu też kopciło. Do testów zamontowaniu emulator i auto dostało wigoru w jeździe miejskiej i przestało kopcić. Zostawiłem zawór EGR bo beznapięciowo jest w pozycji zamkniętej, można unieruchomić cięgno żeby przypadkiem przy większym podciśnieniu się nie otworzył zawór. Spaliny były gryzące na pracy z zaworem EGR, a teraz nie czuć spalin.

MichalB5

#22 Post autor: MichalB5 »

rogalman pisze:Witam

Szukam opinie na temat firmy.....
http://www.auto-krak.pl/elektronika/
Czy Któryś z Was korzystał z elektronicznego wyłączenia EGR w tej firmie....
Ja robiłem taki zabieg u siebie jakieś 3 miesiące temu. Robiłem w Kielcach na kruszelnickiego www.g-tronic.pl. Facet specjalizuje się w oplach. Wszystko trwało ok godziny i teraz zośka jeździ jak nigdy :D egr odłączony i nic się nie zaświeca i nie ma trybu awaryjnego a auto teraz jest sporo elastyczniejsze :D

I jeszcze jedno. Chiptuning w tych pompach też robią a wszyscy mówili że nie jest możliwe.
Ja niedługo się szykuję na podniesienie mocy to zdam relację :)

Skasowany użytkownik 6483

#23 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

chetnie sie dwoiem ile kucy Ci dołożą i jak będzie sie sprawować autko po takim tuningu :piwo:

MichalB5

#24 Post autor: MichalB5 »

Moje autko juz jest po zabiegu :-) musiałem zostawić auto na jeden dzień ale było warto :-) od dołu o wiele lepiej się zbiera i nie ma takiego opoznienia jak dawniej. Ogolnie jest widocznie zwawsza i na wyższych obrotach ciagnie tak samo. Spalanie wg kompa jest niższe o 0.3l a zobaczymy ile wyjdzie przy tankowaniu. Szkoda ze dawniej nie dało się chipowac tych pomp bo różnica w jeździe jest spora :-)

GTH

#25 Post autor: GTH »

Jakby co zajmuje sie wylaczeniem programowym EGR z pompy psg16 jak i tej starszej gdzie wystepowalo zewnetrzne ecu. Zainteresowanych zapraszam na pw.

MichalB5

#26 Post autor: MichalB5 »

A tak z ciekawości. Po zabiegu w psg16 musi być podłączony egr czy można odlaczyc ?

GTH

#27 Post autor: GTH »

Warto to zrobic kiedy jeszcze elektrycznie jest sprawny, zostawiamy zamknietego, wylaczam programowo z pracy na osi obrotow, zawor sie juz nigdy nie otworzy, wiec sie nie zuzyje i temat jest zamkniety na zawsze bez zadnych emulatorkow czy innych gowienek. Programowanie robie po zlaczu pompy, mozna tez zwiekszyc osiagi przy okazji.

Awatar użytkownika
Luko
Mieszkaniec
Posty: 493
Rejestracja: 09 lip 2013, 01:03
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Kraków
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#28 Post autor: Luko »

MichalB5 pisze:Moje autko juz jest po zabiegu :-) musiałem zostawić auto na jeden dzień ale było warto :-) od dołu o wiele lepiej się zbiera i nie ma takiego opoznienia jak dawniej. Ogolnie jest widocznie zwawsza i na wyższych obrotach ciagnie tak samo. Spalanie wg kompa jest niższe o 0.3l a zobaczymy ile wyjdzie przy tankowaniu. Szkoda ze dawniej nie dało się chipowac tych pomp bo różnica w jeździe jest spora :-)
Możesz podać koszty takiego zabiegu?
Moja Zafira

Idiotów na świecie jest niewielu, ale są tak sprytnie porozstawiani, że spotykasz ich na każdym kroku...

GTH

#29 Post autor: GTH »

U mnie zalatwienie programowe egra to koszt 350zl-400zl na gotowo bez jakis dokladanych bzdetow ktore wbrew pozorom moga sie tez uszkodzic, soft zostaje na zawsze i bez rzezby.

MichalB5

#30 Post autor: MichalB5 »

No właśnie. U mnie jest zrobione tak ze wtyczka od egr odłączona i nic się nie zaswieca i auto jedzie :-) za egr dałem 400 a za moc 600. Sporo ale cóż zrobić :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”