Regeneracja kolektora dolotowego / klap wirowych
Witam. Odkopię trochę temat. Z racji że nie jest to już nowość i jest trochę różnych rozwiązań naprawy tego problemu, to Waszym zdaniem lepiej jest wybrać opcję:
1) Zakup nowego kolektora i wymiana, koszt kolektora 720zł np tu
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-pierbu ... 94047.html
2) Zaspawanie klap, zaślepka egr, usunięcie programowe klap oraz egr (ponoć potrzebne aby zwiększyło się ciśnienie sprężarki w dolnych obrotach i nie było turbo dziury)
W opcji drugiej jest więcej zamieszania ale chyba jest święty spokój. Czyścić i tak cały układ trzeba w obu przypadkach. Koszt zakupu kolektora powinien pokryć wypogramoawnie klap i egr oraz zaspawanie kolektora.
Dodam że DPF mam już dawno usunięty (przez poprzedniego właściciela) i nie ma tu najmniejszych kłopotów.
1) Zakup nowego kolektora i wymiana, koszt kolektora 720zł np tu
http://allegro.pl/kolektor-ssacy-pierbu ... 94047.html
2) Zaspawanie klap, zaślepka egr, usunięcie programowe klap oraz egr (ponoć potrzebne aby zwiększyło się ciśnienie sprężarki w dolnych obrotach i nie było turbo dziury)
W opcji drugiej jest więcej zamieszania ale chyba jest święty spokój. Czyścić i tak cały układ trzeba w obu przypadkach. Koszt zakupu kolektora powinien pokryć wypogramoawnie klap i egr oraz zaspawanie kolektora.
Dodam że DPF mam już dawno usunięty (przez poprzedniego właściciela) i nie ma tu najmniejszych kłopotów.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2015, 10:10 przez azizi, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziękuję za info. Taniej mi wyjdzie jednak obecny zaspawać bo kolega sprawaFlora pisze:Jeżeli masz sprawny nastawnik klap to przy zaślepieniu nie trzeba nic robić z komputerem, a jedynie zostawić pracujący w powietrzu nastawnik.
Za 250 zł dostaniesz oryginalny kolektor z Alfy Romeo 147/159 bez klap - nie trzeba nic spawać, tylko podmienić kolektor.
Auto obecnie chodzi bdb, ale zaczęło się już lać od góry. Wiem, że kolektor był regenerowany już raz, jakieś 50tyś temu, więc ciekawe jak to będzie wyglądać po rozebraniu.
Co z EGR, zaślepiać i programowo usuwać?
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Najlepiej przeczyścić, a przy składaniu zastosować przesłony.azizi pisze:Dziękuję za info. Taniej mi wyjdzie jednak obecny zaspawać bo kolega sprawaFlora pisze:Jeżeli masz sprawny nastawnik klap to przy zaślepieniu nie trzeba nic robić z komputerem, a jedynie zostawić pracujący w powietrzu nastawnik.
Za 250 zł dostaniesz oryginalny kolektor z Alfy Romeo 147/159 bez klap - nie trzeba nic spawać, tylko podmienić kolektor.
Auto obecnie chodzi bdb, ale zaczęło się już lać od góry. Wiem, że kolektor był regenerowany już raz, jakieś 50tyś temu, więc ciekawe jak to będzie wyglądać po rozebraniu.
Co z EGR, zaślepiać i programowo usuwać?
Ograniczają one w znacznym stopniu przepływ spalin przez EGR, ale nie powodują wystąpienia błędu spowodowanego zbyt dużą różnicą ciśnień. U siebie mam założony zestaw firmy Tafmet, która w ofercie posiada również (dostępne na Allegro) zaślepki do kolektorów (w miejsce klap wirowych)
- Flora
- Zafiromaniak
- Posty: 3178
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie trzeba jeżeli zostawisz podłączony nastawnik klap. Jeżeli go zdemontujesz bez modyfikacji w oprogramowaniu to będzie sypało błędami.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2016, 13:15 przez Flora, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 54
- Rejestracja: 29 paź 2015, 18:20
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Mam jeszcze takie pytanie po czym poznać które zaślepki będą pasować do mojego kolektora, czy kolektor poliftowy dotyczy zośki po lifcie czy chodzi o nowszy kolektor
http://allegro.pl/zaslepki-kolektora-op ... 89249.html
http://allegro.pl/zaslepki-kolektora-op ... 87124.html
co ogólnie myślicie o takim rozwiązaniu, czy ktoś już korzystał z takich zaślepek ?
http://allegro.pl/zaslepki-kolektora-op ... 89249.html
http://allegro.pl/zaslepki-kolektora-op ... 87124.html
co ogólnie myślicie o takim rozwiązaniu, czy ktoś już korzystał z takich zaślepek ?
- spectroB
- Bywalec
- Posty: 109
- Rejestracja: 23 mar 2014, 12:31
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Świecie
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Tomix, zanim kupisz te zaślepki radziłbym ci najpierw odkręcić kolektor i po usunięciu klap sprawdzić czy otwory po nich są okrągłe
Ja wymieniając swój zakupiłem wcześniej używany w którym po wyjęciu klap (w sumie to same wypadły ) otwory po nich były już jajowate. Ale poradziłem sobie rozwiercając je na frezarce i gwintując, potem zostało mi już tylko zakupić i wkręcić zaślepki M20x1,5 -oryginalne zaślepki bloku silnika od jakiegoś fiata- dałem za 5 szt. 10zł, wysyłka mnie więcej kosztowała
Przemyśl to...
Ja nie ryzykowałbym wciskanych zaślepek...
P.S. Odkręcenie kolektora = się demontaż pompy CR, czyli ingerencja w rozrząd
Ja wymieniając swój zakupiłem wcześniej używany w którym po wyjęciu klap (w sumie to same wypadły ) otwory po nich były już jajowate. Ale poradziłem sobie rozwiercając je na frezarce i gwintując, potem zostało mi już tylko zakupić i wkręcić zaślepki M20x1,5 -oryginalne zaślepki bloku silnika od jakiegoś fiata- dałem za 5 szt. 10zł, wysyłka mnie więcej kosztowała
Przemyśl to...
Ja nie ryzykowałbym wciskanych zaślepek...
P.S. Odkręcenie kolektora = się demontaż pompy CR, czyli ingerencja w rozrząd
- Belfer
- Bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 01 mar 2013, 08:58
- Imię: Mirosław
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
- Kontakt:
Również w następnym tygodniu kasuję klapy w mojej "wisience":!
Kasując klapy kolektora ssącego pozbywasz się problemu w postaci awarii z nimi związanych i podobno święty spokój ! Z19DTH nie traci na dynamice jazdy, Z19DT nie posiadają, choć to inny silnik !
Jabol miał żniwo kilka lat wstecz na modyfikacji, jego modyfikacje jednak siadają.
Cinek, Zlooty ( kolektor modyfikowany wymienił przy 189 tys wytrzymał do 220 tys i same problemy).
filmik wyjaśniający kasowanie klap:
https://www.youtube.com/watch?v=stMdx2pZrFA
Czyli po kasacji dpf nowy soft , egr nowy soft, czas na klapy ?
PS. info, poradnik Rekrut z Vectra Klub Polska wielki PLUS!
Robi wielu, oprócz auto-krak, Rybnik, Wrocław, Poznań !
Kasując klapy kolektora ssącego pozbywasz się problemu w postaci awarii z nimi związanych i podobno święty spokój ! Z19DTH nie traci na dynamice jazdy, Z19DT nie posiadają, choć to inny silnik !
Jabol miał żniwo kilka lat wstecz na modyfikacji, jego modyfikacje jednak siadają.
Cinek, Zlooty ( kolektor modyfikowany wymienił przy 189 tys wytrzymał do 220 tys i same problemy).
filmik wyjaśniający kasowanie klap:
https://www.youtube.com/watch?v=stMdx2pZrFA
Czyli po kasacji dpf nowy soft , egr nowy soft, czas na klapy ?
PS. info, poradnik Rekrut z Vectra Klub Polska wielki PLUS!
Robi wielu, oprócz auto-krak, Rybnik, Wrocław, Poznań !
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 23:22 przez Belfer, łącznie zmieniany 3 razy.
Skrzynie biegów, diagnoza, naprawa, regeneracja, części !
Uczestnik III OZ ZKP w Rzeczce !
Uczestnik IV OZ ZKP w Przysucha-Topornia !
Uczestnik V OZ ZKP w Rawa-Jeziorsko !
Uczestnik III OZ ZKP w Rzeczce !
Uczestnik IV OZ ZKP w Przysucha-Topornia !
Uczestnik V OZ ZKP w Rawa-Jeziorsko !