[A] Instalacja LPG - gdzie reduktor?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
emjot

[A] Instalacja LPG - gdzie reduktor?

#1 Post autor: emjot »

Pytanie:

Gdzie macie umieszczony reduktor?

Ja mam po prawej stronie patrząc od maski, tuż przy akumulatorze, między akumulatorem a silnikiem. Przykręcony do przedniej belki - w samym strumieniu powietrza z atrapy. Moim zdaniem nie za szczęśliwie, ale chciałbym wiedzieć, gdzie u was one się znajdują... niedługo mam pojechać na przegląd / poprawki, może zasugeruję coś gazownikom...

Tutaj zdjęcia instalacji: ZDJĘCIA

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#2 Post autor: alpi666 »

u mnie wyglada to tak :)
Obrazek
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#3 Post autor: mariusz_technik »

Może odgrzewam kotleta, ale akurat montuję gaz w zafirce... i ten sposób montażu reduktora jak na zdjęciu wyżej jest zły raczej

emjot

#4 Post autor: emjot »

He he... to moje stare wykopaliska. Gazowniki przesłonili reduktor i trzy lata jeździło się ok. Teraz w 1.8 jest dużo więcej miejsca pod maską (nie ma też sporego automatu), a reduktor jest mniej więcej pod akumulatorem. Dostęp dobry, ale od dołu.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#5 Post autor: mariusz_technik »

Chodziło mi o to, że reduktor powinien być ustawiony wzdłużnie do kierunku jazdy, a nie poprzecznie. Chodzi o jego prawidłową pracę podczas przyspieszania i hamowania :P

[ Dodano: Czw Maj 30, 2013 09:41 ]
Też mam reduktor schowany nisko pod akumulatorem, i się zastanawiam czy nie będzie ochlapywany wodą z kół, a zimą błotem z solą... I jaki to może mieć na niego wpływ

emjot

#6 Post autor: emjot »

Z tego co czytałem na forach lpg to miało znaczenie w 1 i 2 generacji, w sekwencji nie ma to żadnego znaczenia, ze względu na to, że to nie reduktor reguluje mieszankę, ale komputer i wtryskiwacze. W 1 gen rzeczywiście to miało znaczenie, np. (miałem reduktor wzdłużnie) skręcało się w jedną stronę, to silnik nieco słabł, a w drugą trochę się zalewał. Przy przyspieszaniu i hamowaniu nie było problemu. W sekwencji nie powinno to mieć znaczenia.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#7 Post autor: firek »

mariusz_technik, TAK jak pisze emjot pryz instalacjach III i IV generacji ustawienie reduktora nie ma znaczenia.... Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”