Swiece zarowe - jakie wybrać?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
cbm80

Swiece zarowe - jakie wybrać?

#1 Post autor: cbm80 »

Czy ktos mial stycznosc ze swiecami zarowymi Boscha? Jaka jest ich jakosc w porownaniu z Beru.
Musze kupic do swojego 2.2DTI komplet. Niestety okazuje sie, ze sa to nietypowe swiece, bo inne niz do 2.0DTI lub 2.2DTI w innych Oplach. W zwiazku z tym jest bardzo ograniczony wybor. Mam do dyspozycji Beru albo Bosch. Bosch wychodzi troche taniej i moge odebrac osobiscie, stad tez moje pytanie co wybrac.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2011, 10:44 przez cbm80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

Ja bym brał Beru - wytrzymują ok 150kkm i takie powinieneś mieć od nowości.

Pozdr.
M.

kava78

#3 Post autor: kava78 »

NGK

darekharuk

#4 Post autor: darekharuk »

mam iskry i jest ok

waldek33

#5 Post autor: waldek33 »

Również polecam Beru.

ZAKROPIOLO

#6 Post autor: ZAKROPIOLO »

Witam. Panowie, już nie pamiętam gdzie czytałem o odkręcaniu świec żarowych, jeśli możecie to powiedzcie kiedy odkręcać, czy na zimno, czy na gorąco i dlaczego?
Bardzo poważnie przymierzam się do wymiany świec i nie chcę ukręcić.
Jeśli przeoczyłem gdzieś opis w innym temacie to sorry wielkie.

darkp1

#7 Post autor: darkp1 »

ZAKROPIOLO pisze:Witam. Panowie, już nie pamiętam gdzie czytałem o odkręcaniu świec żarowych, jeśli możecie to powiedzcie kiedy odkręcać, czy na zimno, czy na gorąco i dlaczego?
Bardzo poważnie przymierzam się do wymiany świec i nie chcę ukręcić.
Jeśli przeoczyłem gdzieś opis w innym temacie to sorry wielkie.
Nawadniać parę dni specyfikami typu WD40 i na ciepłym odkręcać.

ZAKROPIOLO

#8 Post autor: ZAKROPIOLO »

Dlaczego na ciepłym? Wydaj mi się , że głowica duralowa nie rozszerza się tak jak świeca ze stali. Więc chyba na zimnym będzie więcej luzu?

darkp1

#9 Post autor: darkp1 »

Tak czytałem w jednym z tematów. Dlatego że na zimnym świeca może się zapiec.

ZAKROPIOLO

#10 Post autor: ZAKROPIOLO »

Witam.

No i świeczki wymienione.
Mój przepis:
-polewać tym środkiem przez tydzień codziennie

Obrazek

-dobry klucz z długą nasadką
-trochę cierpliwości
-i nic na siłę

Poszło jak masełko. Usłyszałem tylko klik/trzask/pstryk i po robocie.... :lol:

lukaszek_0583

#11 Post autor: lukaszek_0583 »

a moglibyście zamieścić zdjęcie miejsca gdzie się te świece znajdują? z góry dzięki

Anony Mous

#12 Post autor: Anony Mous »

Ten odrdzewiacz,który wkleił Zakropiolo jest mega.Czasami go używam.A świece trzeba odkręcać na zimnym silniku.

Edit;:/Świeczki zaznaczyłem w ramkach :).

Obrazek

ZAKROPIOLO

#13 Post autor: ZAKROPIOLO »

Aaaaa, i jeszcze jedno, nie zapala się już kontrolka z samochodem i kluczykiem na zimnym silniku. Kiedyś pisałem w innym temacie o tych objawach. Teraz wiem napewno, że to była wina świec.
Pozdrawiam i życzę cierpliwości, to naprawdę popłaca...

milosz219

#14 Post autor: milosz219 »

oddalem auto do wymiany swiec i okazalo sie ze jednej sie nie da wykrecic.Mechanik przed robota powiedzial mi 80 zł za wymiane wszystkich swieczek i kasowanie bledow.czy ta cena powinna wzrosnąc przy takich problemach ze swieca.wydaje mi sie ze to on zapodal kloca i powinien w tych pieniadach to naprawic.jak wy myslicie.?Czy powinienem placic za ewentualne sciagniecie glowicy?

milosz219

#15 Post autor: milosz219 »

Przy wymianie swiec mechanik stwierdzil ze jednej sie nie da wykrecic.Wczesniej nie okrecalem wogole.Pierwsza poszla ok, na drugiej zrobil sie problem.Kreci sie caly czas i nie wychodzi.Przed robota powiedzial mi 80 zł z kasowaniem błedow, czy ewentualne sciagniecie glowicy bede musial pokryc z wlasnej kieszeni.Czy to mechanik w tych pieniadzach powinien zrobic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”