Niepoprawna praca silnika - Diesel
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Może ci to coś podpowie bo może być i tak.Czyszczenie turboGrzegorz 73 pisze:Jest to sierpień 2003r., przegieg 242tys. . No i wygląda na to że skończyło mi się turbo. Jutro odwiedze kolejnego mechanika. już mi ręce opadają.
Sorki wielkie,ale myślałem że wszyscy wiedzą ....masa silnika jest przykręcona z tyłu silnika pod turbinką,na torxie.Dojście od spodu auta,po uprzednim zdjęciu osłony olejowej.
Trzeba głęboko nad półośką prawą włożyć rękę i odkręcić,przetrzeć papierem ściernym,kontakt i skręcić.A przy okazji,wyżej mamy czujnik ciśnienia oleju i też można poprawić styk
No i przy okazji czujniki temperatury i poziomu oleju w misce też!
Trzeba głęboko nad półośką prawą włożyć rękę i odkręcić,przetrzeć papierem ściernym,kontakt i skręcić.A przy okazji,wyżej mamy czujnik ciśnienia oleju i też można poprawić styk
No i przy okazji czujniki temperatury i poziomu oleju w misce też!
-
- Przeglądacz
- Posty: 96
- Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Jeziorany
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
mattai, olej mam zalany shell HX7 10W40 i nie przeciągam wymian, co do tego auta to nogi tez nie mam ciężkiej. No i dziś znów usłyszałem że ten typ tak ma, lub jak wspomniałem o pompie PSG16 to od razu że się nie podejmie, (gdzie są mechanicy a nie monterzy). Co do turbo to zrobił się mułowaty i jakby coś tam zaczynało działać w okolicach 2500obr. ale to nie to co było. jeszcze dziś podłączyłem OP-COMA no i zero błędów.Mam nadzieje że to może zawór podciśnieniowy turbiny, lub wężyk do niego się uszkodził a nie turbina. Dzięki za podpowiedź co do ilości i lokalizacji mas, na pewno skorzystam, tylko że czas na to będę miał dopiero ok 20-go.
grześ
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Tu jeszcze wspomnę o sprawdzeniu szczelności węży intercoolera, w vw miałem kiedyś problem , nie było błędu a ciśnienia nie było. Ja również eliminiowałem małymi kroczkami, od tych najtańszych. Tak trzymać i powodzenia w naprawie. Mnie się udało wyeliminować wszelkie problemy przy 200tyś km, z pomocą kolegów.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Czy możliwe, by z powodu zabrudzonego EGRa (po podpięciu komputerka wyskoczył błąd tego zaworu) auto straciło trochę na mocy? No bo silnik niby 2.0, a ja tego "kopyta" nie czuję w porównaniu z benzynką 1.4. Oczywiście na chwilę obecną nic się nie dzieje z autem jeżeli chodzi o objawy zabrudzonego EGRu.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Tak na to wygląda ale EGR to dość szerokie znaczenie w przypadku ecotec. Może być sam zawór, elektrozaworek, układ podciśnieniowy (ten to potrafi sporo wrażeń dostarczyć - wówczas hamulec czasem niedomaga), sam komputer robi czary mary bo jakiś czujnik pada, np mapsensor ( tak na początku u mnie było - później parę innych detali wyszło.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 14:48 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)