Niepoprawna praca silnika - Diesel

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#241 Post autor: Mattai »

Kiepski olej czy zakręciła się na śmierć, przy zbyt ciężkim obuwiu?
Ja aktualnie pomykam na 5W30 bo takie normy obecnie ma GM, przyznam ze byłem zaskoczony pozytywnymi wynikami kompresji i opinia mechaników.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#242 Post autor: boogoo »

Koledzy,zanim zaczniecie wymieniać czujniki to poprawcie wszystkie masy samochodu!Klema przy aku to podstawa,potem przy ścianie grodziowej od kompa do karoserii i jeszcze jedna ważna na bloku silnika!Jeżeli jeszcze jakieś znajdziecie to też poprawcie. :)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#243 Post autor: Dziadek13 »

Grzegorz 73 pisze:Jest to sierpień 2003r., przegieg 242tys. . No i wygląda na to że skończyło mi się turbo. Jutro odwiedze kolejnego mechanika. już mi ręce opadają.
Może ci to coś podpowie bo może być i tak.Czyszczenie turbo

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#244 Post autor: sobit »

boogoo a gdzie jest masa przykręcona do silnika?? w którym miejscu??

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#245 Post autor: Mattai »

Jakby masy siadały to będzie widać albo to sympatyczne mruganie lamp (również w przypadku padającej okolicy wieloklinu). Niemniej po 10 latach faktycznie warto to sprawdzić.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#246 Post autor: boogoo »

Sorki wielkie,ale myślałem że wszyscy wiedzą :) ....masa silnika jest przykręcona z tyłu silnika pod turbinką,na torxie.Dojście od spodu auta,po uprzednim zdjęciu osłony olejowej.
Trzeba głęboko nad półośką prawą włożyć rękę i odkręcić,przetrzeć papierem ściernym,kontakt i skręcić.A przy okazji,wyżej mamy czujnik ciśnienia oleju i też można poprawić styk :)
No i przy okazji ;) czujniki temperatury i poziomu oleju w misce też!

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#247 Post autor: Mattai »

No ten czujnik temp oleju to u mnie do wymiany, działa ale pewnie nie za długo, czekam na wymianę oleju :D Kry lodowe na naszych przepastnych dziurach robiły swoje.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Grzegorz 73
Przeglądacz
Posty: 96
Rejestracja: 29 sty 2011, 23:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Jeziorany
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#248 Post autor: Grzegorz 73 »

mattai, olej mam zalany shell HX7 10W40 i nie przeciągam wymian, co do tego auta to nogi tez nie mam ciężkiej. No i dziś znów usłyszałem że ten typ tak ma, lub jak wspomniałem o pompie PSG16 to od razu że się nie podejmie, (gdzie są mechanicy a nie monterzy). Co do turbo to zrobił się mułowaty i jakby coś tam zaczynało działać w okolicach 2500obr. ale to nie to co było. jeszcze dziś podłączyłem OP-COMA no i zero błędów.Mam nadzieje że to może zawór podciśnieniowy turbiny, lub wężyk do niego się uszkodził a nie turbina. Dzięki za podpowiedź co do ilości i lokalizacji mas, na pewno skorzystam, tylko że czas na to będę miał dopiero ok 20-go.
grześ

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#249 Post autor: Mattai »

Tu jeszcze wspomnę o sprawdzeniu szczelności węży intercoolera, w vw miałem kiedyś problem , nie było błędu a ciśnienia nie było. Ja również eliminiowałem małymi kroczkami, od tych najtańszych. Tak trzymać i powodzenia w naprawie. Mnie się udało wyeliminować wszelkie problemy przy 200tyś km, z pomocą kolegów.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#250 Post autor: twardypt91 »

Czy możliwe, by z powodu zabrudzonego EGRa (po podpięciu komputerka wyskoczył błąd tego zaworu) auto straciło trochę na mocy? No bo silnik niby 2.0, a ja tego "kopyta" nie czuję w porównaniu z benzynką 1.4. Oczywiście na chwilę obecną nic się nie dzieje z autem jeżeli chodzi o objawy zabrudzonego EGRu.
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#251 Post autor: Harry200 »

U mnie jak zaciął się zawór EGR i wywaliło błąd to po pierwsze komputer odłączył turbinę,mocy to starczyło tylko na bardzo spokojną jazdę..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#252 Post autor: Mattai »

Tak jak EGR waruje to fakt, robi się awaryjnie i troszkę jak rowerem :D
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#253 Post autor: twardypt91 »

Zwłaszcza przy zmianie biegu: powinna być "pyta", a tu muli. Czyli 99% EGR ?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#254 Post autor: Mattai »

Tak na to wygląda ale EGR to dość szerokie znaczenie w przypadku ecotec. Może być sam zawór, elektrozaworek, układ podciśnieniowy (ten to potrafi sporo wrażeń dostarczyć - wówczas hamulec czasem niedomaga), sam komputer robi czary mary bo jakiś czujnik pada, np mapsensor ( tak na początku u mnie było - później parę innych detali wyszło.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2011, 14:48 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#255 Post autor: boogoo »

Kolega mattai, wówczas niedomaga hamulec ;) ..............................

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”