Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ta kontrolka mówi ogólnie że jest coś nie tak z układem chłodzenia,modułem wentylatorów a co za tym idzie nie będzie też działać klima ale od braku czynnika ona się nie zapali..
Potwierdzam 100% od pustej klimy kontrolka się nie zapali, ba nawet w diagnostyce nie ma błędu o tym fakcie.
Jedynie mozna odczytać wartości liczbowe o ciśnieniu ze jest inne.
Witam
Odświeżę trochę temat ponieważ mam podobny problem. Zapalają mi się te same kontrolki, samochód pracuje nadal normalnie. Zauważyłem , że przed zapaleniem się kontrolek i w trakcie ich palenia nie działa wskaźnik temperatury chłodzenia. Jak wskaźnik zadziała normalnie to kontrolki nie zapalają się. Jeszcze jedno. Kontrolki zapalają się jak temperatura otoczenia sięga powyżej 27 stopni C. Macie jakieś sugestie co może być uszkodzone. Byłem na diagnostyce, zostawiłem 250 zł i niczego się nie dowiedziałem, powiedzieli że może zegary są walnięte, tylko dlaczego wszystko działa ja jest poniżej 25 stopni. Może polecicie mi także jakiegoś mechanika ze Szczecina.
Pozdrawiam
Dodam moje nowe spostrzeżenia. Otóż przy nagrzanym silniku jeżeli wskazówka temperatury wody się nie podnosi wystarczy wyłączyć klimę i poczekać aż wskazówka się ruszy i można z powrotem włączyć klimę. Macie jakieś pomysły.
Witam, dzisiaj dopoadł mnie podobny problem tzn. w czasie jazdy zapaliła się kontrolka układu chłodzenia, silnika, obrotek poleciał na zero, brak mocy, komputer przestał pokazywać spalanie. Zostawiłem auto i wróciłem za ok. 2 godzinki i po odpaleniu było normalnie przez jakieś 5 km i potem znowu to samo. Na kompie jeszcze nie byłem ale może ktoś z was miał podobny przypadek. Płyn chłodzący w normie, wskazania temp na wskaźniku też, nie wiem o co kaman.
U nas na forum był już podobny przypadek na zimnym ok a jak się silnik rozgrzał to tryb awaryjny i brak obrotomierza,był uszkodzony czujnik wału korbowego,ale bez podpięcia pod komputer to będzie ciężko w 100% zdiagnozowac..
No właśnie po południu muszę podjechać don kumpla i podpiąć. Tylko jeśli to czujnik wału to dlaczego zaświeciła się kontrolka układu chłodzenia - tego nie kumam
Właśnie wtedy jak rozgryzaliśmy ten problem też wydawało nam się to dziwne ale na kompie było potwierdzenie o czujniku wału,po wymianie kontrolka chłodzenia też zgasła,mógł to być przypadek ale jak sprawdzisz na kompie to może się wyjaśni..
H,Łajszczak pisze:był uszkodzony czujnik wału korbowego,ale bez podpięcia pod komputer to będzie ciężko w 100% zdiagnozowac..
Jest na to sprawdzony sposób diagnozy
przygotowujemy butelkę wody, wkładamy ją do zamrażalnika aby schłodzić ją maksymalnie,
ruszamy w drogę - w momencie kiedy auto stanie, polewamy tą wodą czujnik wału korbowego, jeżeli od razu odpali to na 100% czujnik się przegrzewa i jest do wymiany
Po badaniu pokazało następujące błedy
P0725 czujnik prędkości obrotowej wału korbowego
P1335 recyrkulacja spalin
P0400 (nieznany) ale chyba też od czujnika
Powiedzcie mi jeszcze gdzie tego czujnika szukać na moim silniku
Czujnik jest z przodu w bloku nad miską olejową od strony skrzyni biegów,wtyczka z przewodem obok zaworu EGR,a błąd P0400 to też jest ogólnie błąd zaworu EGR...
A czy ten błąd od egra mógł być spowodowany tym że auto przeszło w tryb serwisowy bo wcześniej nic z tym się nie działo. Powiedz mi jeszcze czy do wymiany tego czujnika potrzebny jest kanał.
Jak masz osłonę pod silnikiem to możesz mieć trochę ciężej ale bez kanału da radę,a odnośnie zaworu EGR to raczej nie ma to związku z błędem czujnika,jaki masz EGR podciśnieniowy czy elektroniczny Wahlera..