Problemy związane z pompą wtryskową
Moderator: Sebu$
JEST TO POMPA JEDNOWTYKOWA, TAKA JAK NA PIERWSZYM ZDJĘCIU. FACHOWIEC KAZAŁ MI SZUKAĆ POMPY O NR KOŃCOWYM 011 LUB ODDAĆ DO REGENERACJI.
- Kolego na forum nie piszemy z Caps Lock - to oznacza KRZYK a chyba nie masz powodu - proszę poprawić
- Kolego na forum nie piszemy z Caps Lock - to oznacza KRZYK a chyba nie masz powodu - proszę poprawić
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 08:51 przez ZIBI11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Suwałki
- Auto: Opel Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Mnie również dopadł problem z pompą. Jestem już po zabiegu. Kupiłem pompę po całościowej regeneracji koszt 2100 + kaucja 600 zł. Kaucja zostanie zwrócona gdy odeślę swoją starą pompę. Brałem z firmy DIESELTECHNIKA z Lublina która ogłasza się n Allegro. Szybka dostawa , dobry kontakt. Dziś Zośka już jeździ pali na dotyk, na razie wszystko ok. Firma ta udziela rocznej gwarancji bez limitu kilometrów.
Objawy były takie że silnik zgasł na wolnych obrotach i już więcej nie zapalił. Jestem w plecy 250 zł za regenerację sterownika pompy. Wysłałem go do regeneracji fachowiec wymienił tranzystor który przeważnie się przepala a jak przyszedł z naprawy to mój mechanik stwierdził że sterownik nadal nie komunikuje się z komputerem. Okazało się że sterownik jest do wyrzucenia. Później dowiedziałem się że sprawny sterownik z innej pompy nie będzie poprawnie pracował bez zestrojenia go z moją pompą. Moja decyzja była jedna tylko pompa po regeneracji i już dość kombinowania. Koszty u mechanika to 400 zł. Boli taki wydatek. Teraz żałuję że nie kupiłem benzyny. Wyszedł po prostu "TANI DIESEL"
Objawy były takie że silnik zgasł na wolnych obrotach i już więcej nie zapalił. Jestem w plecy 250 zł za regenerację sterownika pompy. Wysłałem go do regeneracji fachowiec wymienił tranzystor który przeważnie się przepala a jak przyszedł z naprawy to mój mechanik stwierdził że sterownik nadal nie komunikuje się z komputerem. Okazało się że sterownik jest do wyrzucenia. Później dowiedziałem się że sprawny sterownik z innej pompy nie będzie poprawnie pracował bez zestrojenia go z moją pompą. Moja decyzja była jedna tylko pompa po regeneracji i już dość kombinowania. Koszty u mechanika to 400 zł. Boli taki wydatek. Teraz żałuję że nie kupiłem benzyny. Wyszedł po prostu "TANI DIESEL"
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Jaymzarf pisze:mattai, nie wiem czy rozwiązałeś już problem przecieku przy pompie. Jeśli nie to sprawdź przewody do wtrysków. Ja dawniej zauważyłem też przy tym czujniku pocenie się, a na ostatnim spocie śląskim zaczęło lać jak chol.... Spalanie miałem "tylko" 17L/100 z czego 10 w glebę poleciało... Przewód do 3 wtrysku skorodował, a wcześniej musiał odrobinę się pocić i powietrze pryskało na ten kapturek krople. Po wymianie przewodów (350PLN/kpl. 4 szt. w ASO za przewody i 80 za wymianę) wszystko suche jak pustynia.
No ja nie mam takich ubytków paliwa, za dwa tyg będę miał dostęp do kanału to się pomocuję z tą pompą. Zobaczymy co się uda wydedukować.
Bardzo ciekawi mnie ten pdf. który mówi o demontażu pompy VP44. Jak sprawdzali mi uszczelniacze trawersów twierdzili ze trzeba rozkuć łańcuch. W tym opisie przy pompie jest też mowa o pompie wody, u mnie taka nie występuje. Mam napędzaną z wielorowkowego. Są jakieś różnice przy rozkrecaniu?
Ciekawi mnie też numeracja pomp, mam tą jednowtyczkową, rozumiem z treści wątku że można od reki podstawić kolejną i powinno odpalić bez specjalnego grzebania w ECU?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
- Mattai
- Zafiromaniak
- Posty: 786
- Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Poznań
- Auto: Zafira
- Model: C
- Oznaczenie silnika: A20DT
- Gender:
Czyli w zasadzie to nie ruszamy samego łańcucha bo zębatka zostaje na miejscu?
Ja z tego co właśnie się doszukałem to mam chyba oringi padnięte w tej mojej pompie, i trzeba by je wymienić.
Tylko jak parcieją te to pewnie ta od regulatora tez już ma dość. Szkoda że tej pompy nie da się na stole zreanimować
Ja z tego co właśnie się doszukałem to mam chyba oringi padnięte w tej mojej pompie, i trzeba by je wymienić.
Tylko jak parcieją te to pewnie ta od regulatora tez już ma dość. Szkoda że tej pompy nie da się na stole zreanimować
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)
Witam i mnie dopadł problem z moją Zosią objawy są takie gdy mam zatankowany cały zbiornik to nie mam problemu z zapalaniem ,lecz gdy dojdzie poniżej połowy po nocy nie odpalę mechanicy twierdzą że to nie szczelny układ lub pompa ,możecie mi pomóc chodzi o dobrego mechanika w Krakowie do pomp silnik 2.0 tdi dzięki ,twierdzili też że może być odpowietrznik baku zatkany lecz nie bardzo mi to pasuje bo odkręcony korek w baku powinien tą sprawę załatwić dzięki za pomoc
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
akvarius, jeśli nieszczelność, to zapewne na którymś z przewodów przy filtrze paliwa lub źle założona w nim uszczelka, może też być sparciała membrana przy smoku w baku. Sprawdź przewody zasilania przy pompie wtryskowej, jeśli się pocą, też może to być przyczyna.
W ostateczności przychodzi mi do głowy uszkodzenie pompy wstępnej (jest zabudowana we wtryskowej). Gdzieś się spotkałem z opisem, że na szybko i tanio można usterkę usunąć montując dodatkową pompkę elektryczną z wyłącznikiem czasowym, która pracuje przez kilka-kilkanaście sekund po włączeniu zapłonu a przed zapaleniem silnika.
I zmień symbol silnika w opisie profilu - TDI to inna marka...
W ostateczności przychodzi mi do głowy uszkodzenie pompy wstępnej (jest zabudowana we wtryskowej). Gdzieś się spotkałem z opisem, że na szybko i tanio można usterkę usunąć montując dodatkową pompkę elektryczną z wyłącznikiem czasowym, która pracuje przez kilka-kilkanaście sekund po włączeniu zapłonu a przed zapaleniem silnika.
I zmień symbol silnika w opisie profilu - TDI to inna marka...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...