Problemy związane z pompą wtryskową

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ZIBI11

#166 Post autor: ZIBI11 »

Witam i proszę o pomoc. Mam Zafirę 2000, 2.0 di, pompa wtryskowa ma oznaczenie końcowe 011, czy należy szukać na wymianę wyłącznie pomp z takim końcowym oznaczeniem, czy też można je stosować zamiennie, a jeżeli tak to gdzie znajdę informację o tym jak to zrobić. Pozdrawaim.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#167 Post autor: Dziadek13 »

Są pompy jednowtykowe.
Obrazek
I dwu wtykowe.
Obrazek
I z takim sterownikiem.
BOSCH 0470504002
Obrazek
I teraz jaką masz ?.

ZIBI11

#168 Post autor: ZIBI11 »

JEST TO POMPA JEDNOWTYKOWA, TAKA JAK NA PIERWSZYM ZDJĘCIU. FACHOWIEC KAZAŁ MI SZUKAĆ POMPY O NR KOŃCOWYM 011 LUB ODDAĆ DO REGENERACJI.


- Kolego na forum nie piszemy z Caps Lock - to oznacza KRZYK a chyba nie masz powodu - proszę poprawić
:!:
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 08:51 przez ZIBI11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#169 Post autor: Dziadek13 »

Czyli dobrze ci radził oddać do regeneracji ale tylko całościowej nie tylko naprawy sterownika.Wyjdzie taniej niż nowa.

ZIBI11

#170 Post autor: ZIBI11 »

Pompa już jest u pompiarza w Woźnikach przy ulicy Dworcowej , czy ktoś z Państwa już tam coś robił? Najbardziej oczywiście interesuje mnie regeneracja pompy?

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#171 Post autor: radziko »

Mnie również dopadł problem z pompą. Jestem już po zabiegu. Kupiłem pompę po całościowej regeneracji koszt 2100 + kaucja 600 zł. Kaucja zostanie zwrócona gdy odeślę swoją starą pompę. Brałem z firmy DIESELTECHNIKA z Lublina która ogłasza się n Allegro. Szybka dostawa , dobry kontakt. Dziś Zośka już jeździ pali na dotyk, na razie wszystko ok. Firma ta udziela rocznej gwarancji bez limitu kilometrów.
Objawy były takie że silnik zgasł na wolnych obrotach i już więcej nie zapalił. Jestem w plecy 250 zł za regenerację sterownika pompy. Wysłałem go do regeneracji fachowiec wymienił tranzystor który przeważnie się przepala a jak przyszedł z naprawy to mój mechanik stwierdził że sterownik nadal nie komunikuje się z komputerem. Okazało się że sterownik jest do wyrzucenia. Później dowiedziałem się że sprawny sterownik z innej pompy nie będzie poprawnie pracował bez zestrojenia go z moją pompą. Moja decyzja była jedna tylko pompa po regeneracji i już dość kombinowania. Koszty u mechanika to 400 zł. Boli taki wydatek. Teraz żałuję że nie kupiłem benzyny. Wyszedł po prostu "TANI DIESEL"

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#172 Post autor: Mattai »

Jaymzarf pisze:mattai, nie wiem czy rozwiązałeś już problem przecieku przy pompie. Jeśli nie to sprawdź przewody do wtrysków. Ja dawniej zauważyłem też przy tym czujniku pocenie się, a na ostatnim spocie śląskim zaczęło lać jak chol.... Spalanie miałem "tylko" 17L/100 z czego 10 w glebę poleciało... Przewód do 3 wtrysku skorodował, a wcześniej musiał odrobinę się pocić i powietrze pryskało na ten kapturek krople. Po wymianie przewodów (350PLN/kpl. 4 szt. w ASO za przewody i 80 za wymianę) wszystko suche jak pustynia.

No ja nie mam takich ubytków paliwa, za dwa tyg będę miał dostęp do kanału to się pomocuję z tą pompą. Zobaczymy co się uda wydedukować.

Bardzo ciekawi mnie ten pdf. który mówi o demontażu pompy VP44. Jak sprawdzali mi uszczelniacze trawersów twierdzili ze trzeba rozkuć łańcuch. W tym opisie przy pompie jest też mowa o pompie wody, u mnie taka nie występuje. Mam napędzaną z wielorowkowego. Są jakieś różnice przy rozkrecaniu?

Ciekawi mnie też numeracja pomp, mam tą jednowtyczkową, rozumiem z treści wątku że można od reki podstawić kolejną i powinno odpalić bez specjalnego grzebania w ECU?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#173 Post autor: Harry200 »

mattai pisze:Jak sprawdzali mi uszczelniacze trawersów twierdzili ze trzeba rozkuć łańcuch
Przy demontażu od pompy odkręca sie koło zębate i wyjmuje się sama pompę..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#174 Post autor: Mattai »

Czyli w zasadzie to nie ruszamy samego łańcucha bo zębatka zostaje na miejscu?

Ja z tego co właśnie się doszukałem to mam chyba oringi padnięte w tej mojej pompie, i trzeba by je wymienić.
Tylko jak parcieją te to pewnie ta od regulatora tez już ma dość. Szkoda że tej pompy nie da się na stole zreanimować
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#175 Post autor: Harry200 »

Zgadza się wyjdzie sama pompa,oringi to jak by się uparł to jeszcze można samemu wymienić, z simmeringami na wałku to już trochę gorzej..
mattai pisze:W tym opisie przy pompie jest też mowa o pompie wody
A skąd masz taki opis,może to od innego silnika .VP44 montowane są też w innych markach..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#176 Post autor: Mattai »

Opis znalazlem od silnika DTI ogolnie - z fotkami.

Zafcia miała dwa rodzaje pomp wodnych, na rozrządzie i na pasku.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#177 Post autor: Harry200 »

A mógłbyś mi przesłać adres do strony na której jest ten opis bo mnie zaciekawiłeś tym.. :?:

akvarius

#178 Post autor: akvarius »

Witam i mnie dopadł problem z moją Zosią objawy są takie gdy mam zatankowany cały zbiornik to nie mam problemu z zapalaniem ,lecz gdy dojdzie poniżej połowy po nocy nie odpalę mechanicy twierdzą że to nie szczelny układ lub pompa ,możecie mi pomóc chodzi o dobrego mechanika w Krakowie do pomp silnik 2.0 tdi dzięki ,twierdzili też że może być odpowietrznik baku zatkany lecz nie bardzo mi to pasuje bo odkręcony korek w baku powinien tą sprawę załatwić dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#179 Post autor: Jaymzarf »

akvarius, jeśli nieszczelność, to zapewne na którymś z przewodów przy filtrze paliwa lub źle założona w nim uszczelka, może też być sparciała membrana przy smoku w baku. Sprawdź przewody zasilania przy pompie wtryskowej, jeśli się pocą, też może to być przyczyna.
W ostateczności przychodzi mi do głowy uszkodzenie pompy wstępnej (jest zabudowana we wtryskowej). Gdzieś się spotkałem z opisem, że na szybko i tanio można usterkę usunąć montując dodatkową pompkę elektryczną z wyłącznikiem czasowym, która pracuje przez kilka-kilkanaście sekund po włączeniu zapłonu a przed zapaleniem silnika.

I zmień symbol silnika w opisie profilu - TDI to inna marka...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#180 Post autor: Harry200 »

Dodatkowa pompa oczywiście pomoże z odpalaniem ale jeżeli powodem złego odpalania będą uszkodzone uszczelki trawersów to powoli będziesz wykańczał pompę paliwową..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”