[FAQ]wypalanie DPF-u

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#721 Post autor: Anony Mous »

Można wymusić stacjonarne wypalanie.

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#722 Post autor: MIRKO8 »

Dzięki tEREk, piwo od sąsiada już mam, jeszcze jak możesz to w skrócie zapodaj jak to się robi
MIRKO8

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#723 Post autor: MieHor »

MIRKO8, poniżej porada jednego z kolegów z forum:
Jeśli dobrze pamiętam to:

1. Wchodzimy w zakładkę 'silnik',

2. Wybieramy odpowiedni silnik, przy wyborze z19dt nie ma żadnych problemów, natomiast przy wyborze z19dth zauważyłem, że z reguły rozwija dalsze menu i trzeba wybrać kolejne parametry, jakieś dziwne kody, trzeba wtedy metodą prób i błędów wybrać właściwy wariant, bo ja osobiście nie wiem o co chodzi, a nie mam tego silnika co by potrenować.

3. Wchodzimy w 'programowanie' i przechodzimy do drugiej strony, tam jest wymuszone wypalanie dpf. Tam też zresztą jest 'korekta zużycia paliwa'

Pragnę przypomnieć jednak, że wymuszone wypalanie jest szkodliwe dla silnika i jest to ostateczność przy braku możliwości przeprowadzenia normalnego cyklu wypalania, tzn na trasie.

MIRKO8
Przeglądacz
Posty: 94
Rejestracja: 02 maja 2011, 09:57
Lokalizacja: Słupsk
Model:

#724 Post autor: MIRKO8 »

Dzięki MieHor :piwo:
MIRKO8

kicaj

#725 Post autor: kicaj »

cruyf pisze:
kicaj pisze:w 1.9 tez nie ma zauwazalnej roznicy w jezdzie przy wypalaniu ale pod warunkiem ze lecisz 200km/h
a przy 150 km/h jest widoczna różnica? Bo nie zauważyłem :>
wczoraj mialem wypalanie przy 150 na tempomacie, specjalnie tak jechalem zeby sprawdzic...
spalanie jest troche zwiekszone, to widac i delikatnie, ale to naprawde delikatnie, slychac zmieniony glos pracy silnika, i troszke zrywniejszy jest. Ale to tak na granicy wyczuwalnosci dla mnie.
wszak przy tej predkosci obroty podchodza pod 3000 obr/min

Anony Mous

#726 Post autor: Anony Mous »

kicaj pisze:wypalanie przy 150 na tempomacie
A było 150 na liczniku czy na BC ? :> Bo jak na liczniku 150 to w praktyce 141-142 jechałeś :>

kicaj

#727 Post autor: kicaj »

na BC jest predkosc? myslalem ze tylko w testmode.
150 na navi, wiec licznikowo jakies 160

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#728 Post autor: MieHor »

kicaj, testmode możesz wywołać tylko jak masz na wyświetlaczu zakładkę BC, a prędkość jest na 4 ekranie testmode: OA_Temp

Anony Mous

#729 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:kicaj, testmode możesz wywołać tylko jak masz na wyświetlaczu zakładkę BC, a prędkość jest na 4 ekranie testmode: OA_Temp
No właśnie to miałem na myśli :D

kicaj

#730 Post autor: kicaj »

sprawdzalem wartosc w test mode jest troszke wieksza od gpsu ale mniejsza od wskazania na cyferblacie...
ale nie daje juz glowy czy to bylo 150 na navi czy na cyferblacie ;) namieszaliscie mi ;)
w kazdym razie obroty byly napewno ponizej 3000

Przemcio

#731 Post autor: Przemcio »

kicaj pisze:sprawdzalem wartosc w test mode
Jest pobierana z nawi fabrycznej która jak na pewno :mysli: wiesz wiesz działa precyzyjniej .To znaczy ma mniejszą bezwładność od dołączanej :P

Anony Mous

#732 Post autor: Anony Mous »

kicaj pisze:ale mniejsza od wskazania na cyferblacie
bo cyferblaty mają pokazywać więcej niż śmigasz ... tak do ok. 7 % jak dobrze pamiętam :)

kicaj

#733 Post autor: kicaj »

u mnie roznica pomiedzy V na gps a w testmode to ok 2km/h czyli w granicach bledu - bawie sie tym jedynie na autostradzie, gdy mam ustabilizowana predkosc przez jakis czas
nie sprawdzalem roznic pomiedzy V w testmode auta a w testmode navi, ale chyba nie bylo roznicy albo tez te 2km/h
opel jest znany z tego ze ma duze przeklamania predkosci... co pomaga w uzyskaniu "lepszego" spalania ;)
u mnie na autostradzie to praktycznie 10 km mniej

ps. mam navi opla oraz oddzielnie beckera

SummerLove

#734 Post autor: SummerLove »

Po dłuższej bezawaryjności miałem spory problem. Nie wiedząc nic o filtrze nazbierało się ponad 80% więc po sprawdzeniu u mechanika (mówił że jest błąd różnicy ciśnienia)pojechałem w drogę. Przy tym przepaliłem go i dłuższy czas spokój.

Zrobiłem wymianę oleju, filtrów i zaczął się świecić silnik z kluczykiem (standard czyli nagła strata mocy).
Podjechałem do mechanika (taki co ma jakieś pojęcie o tych filtrach) mówi że 62% i filtr zapchany. W głowie miałem gdzieś zakodowane że jak 70% nie przekroczy to nie muszę się martwić. No nic próbujemy go przepalić op-com nie idzie.

Pojechaliśmy w trasę, nie idzie bo kluczyk wyskakuje przy wyższych obrotach i temperatury nie złapie.
Zostawiłem mu samochód, posprawdzał przewody (ciśnienie w normie), filtr przeczyścił chemią która kosztowała około 600zł z tym wypalił go do zera.
W sumie zapłaciłem 1000zł z robocizną! Uważam że to dość sporo. Jak sądzicie ?

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#735 Post autor: Bodek »

SummerLove pisze: Zostawiłem mu samochód, posprawdzał przewody (ciśnienie w normie), filtr przeczyścił chemią która kosztowała około 600zł z tym wypalił go do zera.
W sumie zapłaciłem 1000zł z robocizną! Uważam że to dość sporo. Jak sądzicie ?
Taniej byłoby wywalić ;)

Następna taka impreza i masz 2 klocki w plecy.

Wywalenie 900 i jesteś 1100 do przodu.

W Przemyślu goście wywalają w rozsądnej cenie - fizycznie i programowo.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”