Problemy związane z użytkowaniem EGR
Moderator: Sebu$
Koledzy przepraszam sprostowanie to nie kontrolka auta z kluczykiem tylko "kontrolka emisji spalin" raz jeszcze przepraszam a mechanik z Opla zasugerował mi:
1.przepływomierz powietrza
2.zawór elektromagnetyczny ten przy turbo
wykluczył EGR gdyż one rzadko ulegają uszkodzeniu (podciśnieniowy) jest u mnie
Dziadek13 jeszcze nic nie robiłem pierw wolę zadać pytania aby wiedzieć od czego zacząć sprawdzanie wiem, że pierwsze to komputer i jakie kody błędów wówczas będzie łatwiej ale kto pyta ten nie błądzi czyż nie tak jest
1.przepływomierz powietrza
2.zawór elektromagnetyczny ten przy turbo
wykluczył EGR gdyż one rzadko ulegają uszkodzeniu (podciśnieniowy) jest u mnie
Dziadek13 jeszcze nic nie robiłem pierw wolę zadać pytania aby wiedzieć od czego zacząć sprawdzanie wiem, że pierwsze to komputer i jakie kody błędów wówczas będzie łatwiej ale kto pyta ten nie błądzi czyż nie tak jest
Witam ja dzisiaj wyczyscilem egr podcisnieniowy i moja zafirka stracila moc i zaswiecila kontrolka autko z kluczykiem i comam zrobic ?
[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 21:19 ]
Dodam ze odkrecalem rurki od wtryskow aby wyciagnoc kolektor aby wyczyscic razem z zaworem egr wymylem benzyna astrakcyjna i zalozylem zpowrotem odpalilem jazda prubna mocy brak kontrolka swieci co robic prosze o porade ?
[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 21:27 ]
Dodam ze wczesniej chodzila wmiare
[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 21:29 ]
czy moze byc zapowietrzony uklad podcisnieniowy paliwowy jest ok bo niezrywa
[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 21:19 ]
Dodam ze odkrecalem rurki od wtryskow aby wyciagnoc kolektor aby wyczyscic razem z zaworem egr wymylem benzyna astrakcyjna i zalozylem zpowrotem odpalilem jazda prubna mocy brak kontrolka swieci co robic prosze o porade ?
[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 21:27 ]
Dodam ze wczesniej chodzila wmiare
[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 21:29 ]
czy moze byc zapowietrzony uklad podcisnieniowy paliwowy jest ok bo niezrywa
Zamieszczam informację w kilku wątkach, w których szukałem pomocy o dalszych losach mojej usterki:
Ja już jestem po regeneracji EGR i samochód jest całkowicie sprawny. Odpala bez problemu, jeździ i zawór się nie zacina. Po zdemontowaniu EGR faktycznie był całkowicie zablokowany.
W tym miejscu chciałbym bardzo wszystkim podziękować za pomoc. Dzięki niej uniknąłem sporych wydatków, na które już czychali nieznani mi bliżej pseudofachowcy-mechanicy. Mój zaufany niestety nie mial czasu aby się moją Zafirą zająć....
Na przyszłość dla innych, którym zatnie się EGR:
faktycznie w wielu przypadkach pomaga awaryjne pryśnięcie WD40 i rozruszanie dźwigienki, która jest pod tą plastikową przykrywką. Umożliwia to jazdę przez jakiś czas (choćby do domu czy warsztatu aby nie utknąc w trasie).
Po naprawie EGR samochód zrobił ok. 2.000km i wszystko jest OK
Przy okazji samochód otrzymał nowy olej Castrol Magnatec, filtr oleju, filtr paliwa
Jeszcze raz bardzo dziekuję i będę śledził to pomocne forum.
Pozdrawiam
Slavobeer
Ja już jestem po regeneracji EGR i samochód jest całkowicie sprawny. Odpala bez problemu, jeździ i zawór się nie zacina. Po zdemontowaniu EGR faktycznie był całkowicie zablokowany.
W tym miejscu chciałbym bardzo wszystkim podziękować za pomoc. Dzięki niej uniknąłem sporych wydatków, na które już czychali nieznani mi bliżej pseudofachowcy-mechanicy. Mój zaufany niestety nie mial czasu aby się moją Zafirą zająć....
Na przyszłość dla innych, którym zatnie się EGR:
faktycznie w wielu przypadkach pomaga awaryjne pryśnięcie WD40 i rozruszanie dźwigienki, która jest pod tą plastikową przykrywką. Umożliwia to jazdę przez jakiś czas (choćby do domu czy warsztatu aby nie utknąc w trasie).
Po naprawie EGR samochód zrobił ok. 2.000km i wszystko jest OK
Przy okazji samochód otrzymał nowy olej Castrol Magnatec, filtr oleju, filtr paliwa
Jeszcze raz bardzo dziekuję i będę śledził to pomocne forum.
Pozdrawiam
Slavobeer
Ja mojego EGRa traktuję WD40 do rozruszania i potem smar miedziowy. U mnie spisuje się to całkiem dobrze. Ostatnio ojciec jechał w trasę i zrobił 2 kkm i wszystko było OK. Nie zaciął się ani razu. Po trasie jedynie trochę wolniej wracał na miejsce. Może to być spowodowane syfem z drogi, bo zgubiła mi się osłona z EGR.
Szukałem, szukałem i nie znalazłem tematu traktującego o tym, o co chcę zapytać. Jeżeli gdzieś jest, to proszę moda o scalenie.
A teraz do rzeczy. Dzisiaj dokonałem czyszczenia kolektora dolotowego, w silniku 2.0 DTH 16V 101 KM, tej górnej pokrywy w której siedzi EGR, i tej dolnej z przepustnicami.
Mój kolega, mechanik, stwierdził, że tak zanieczyszczonego kolektora to on jeszcze nie widział. Było tytle nagaru, że te przeloty z przepustnicami były zatkane w 2/3 swojego światłą. Czyściliśmy to ze 3 godziny, ale teraz wygląda jak nówka.
Po wyczyszczeniu i złożeniu tego kolektora, mój mechanik stwierdził, że trzeba zaślepić podciśnieniowy przewód do zaworu EGR, tak żeby on nie działał, i żeby nie zanieczyszczało ponownie kolektora.
Moje pytanie. Czy tak można jeździć? Czy nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika i na jego osiągi?
Jak jechałem do domu, to kilka razy zapaliła mi się ta lampka "sam. z kluczem" i wydawało mi się, że jak paliła się ta lampka to auto gorzej szło.
Czy ktoś tak robił, i jeździ autem z zaślepionym przewodem do EGR?
Mam to tak zostawić, czy podłączyć z powrotem EGR?
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi.
A teraz do rzeczy. Dzisiaj dokonałem czyszczenia kolektora dolotowego, w silniku 2.0 DTH 16V 101 KM, tej górnej pokrywy w której siedzi EGR, i tej dolnej z przepustnicami.
Mój kolega, mechanik, stwierdził, że tak zanieczyszczonego kolektora to on jeszcze nie widział. Było tytle nagaru, że te przeloty z przepustnicami były zatkane w 2/3 swojego światłą. Czyściliśmy to ze 3 godziny, ale teraz wygląda jak nówka.
Po wyczyszczeniu i złożeniu tego kolektora, mój mechanik stwierdził, że trzeba zaślepić podciśnieniowy przewód do zaworu EGR, tak żeby on nie działał, i żeby nie zanieczyszczało ponownie kolektora.
Moje pytanie. Czy tak można jeździć? Czy nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika i na jego osiągi?
Jak jechałem do domu, to kilka razy zapaliła mi się ta lampka "sam. z kluczem" i wydawało mi się, że jak paliła się ta lampka to auto gorzej szło.
Czy ktoś tak robił, i jeździ autem z zaślepionym przewodem do EGR?
Mam to tak zostawić, czy podłączyć z powrotem EGR?
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi.