Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
djrafix

#106 Post autor: djrafix »

Poczekam na przepływkę jak mi przyjdzie, jeżeli odpukac bedzie dalej źle to pomyśle nad EGR'em:). To sam EGR wystarczy dokupić i podkładke pod niego co nie ?, podkładkę kupowałem w tym roku bo już go raz czyśćiłem tam powierzchownie.


Obrazek

Sam EGR wystarczylo by aby dokupić jak na zdjęciu?.


Różne wersje juz slyszalem,bo kolega mowil,ze zmienił przepływkę i "parkotanie"na wolnych obrotach mu ustąpiło:) Ale oczywiście dzięki za info:) :)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#107 Post autor: firek »

Tak jeśli będzie trzeba wymienić EGR to pasuje również zmienic uszczelkę metalową.
Czy akurat powinien być taki jak na zdjęciu,wyglada podobnie ale na 100% nie potrafię odpowiedzieć bo większość EGR-ów Oplowskich z zewnątrz wygląda dosyć podobnie, niestety mają różna budowę dolej części.
Co do tego ze innemu koledze wymiana przepływki pomogła to nie znaczy że akurat i w Twoim przypadku pomoże, bo niestety wiele usterek daje podobne objawy..

djrafix

#108 Post autor: djrafix »

Zgadzam się. Bo przyczyn może być wiele, przepływke zamówiłem już chcąc nie chcąc więc zobaczę czy objaw ustąpi jak nie to trzeba dalej szukać i wymieniać...

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#109 Post autor: firek »

djrafix, tak jak piszesz przyczyn może być wiele dlatego metoda polegajaca na wymienianiu wszystkiego nie do końca do mnie przemawia. Obstawiam ze odstawienie do jakiegos dobrego mechanika wyszłoby Cię taniej... na tą chwilę wymieniłeś już sondę-250+przepływka-250 jeśli tu skończą się wydatki to dobrze a jak nie to będą nastepne, ja 300 zapłaciłem w warsztacie za naprawę sterownika...

djrafix

#110 Post autor: djrafix »

Przepływke kupiłem używaną za 80zł ale sprawną z tygodniową gwarancją
no kupiłęm sonde lamba z przesyłką to 300zł
teraz cewkę kupiłem za około 150zł
+ ŚWIECE 4 to tez koło 50 zł , więc koszty nie małe są






Zmieniłem przepływke, niestety na marne. Nic to nie dało :evil:
spróbuję zaślepić EGR i zobacze jak zacznie wtedy pracować. Ostatnia już deska ratunku :x
Czy żaślepke EGR dokupie W ASO?,widziałem na allegro sprzedają, bo czym innym można tak dobrze zaślepić ten otwór?..

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#111 Post autor: firek »

djrafix, co do zaślepki to na początek proponuje wypić spokojnie piwko w puszcze a nastepnie puszke wykożystać na próbna zaślepkę, do uzyskania odpowiedniego kształtu proponuję uzyć uszczelki pod EGR-oczywiście w zaślepce wycinamu otwory pod śruby i jeden okrągły na srodku na trzpień. Tak wykonana uszczelka spokojnie da radę do przetestowania, a pózniej można ewentualnie mysleć o zakupie jakiejś pożądnej. ;)

djrafix

#112 Post autor: djrafix »

Ile czujników występuje w silniku w zafirze?.Dziś chciałem odkręcić jeden ten przy korku wlewu oleju to jest od temperatury wody i go niechcący uszkodziłem,występuje jeszcxze więcej typu temperatury w silniku ?gdzie ich szukać tam?..

[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 20:18 ]
Nagrałem filmik z pracą silnika w mojej Zosi, - Dziwna praca silnika Zafira po dłuższym wsłuchaniu się , słychać ,ze silnik co jakiś czas jak by podkakiwakiwał albo jak by przez momencik nie pracował na jakiś cylinder, dobrze sie trzeba wsłuchać żeby wykryć to coś :P . Ale tak jak pisałem, jak jest zimny pracuje równo gitara, w jeździe to zadnej nie przeskadza ale samo to drażni mnie troche taka "koślawa" praca. I tak nie długo przymierzam się do pozbyciu sie z zafiry...

[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 20:19 ]
Na filmiku to pracuje prasie jak diesel :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#113 Post autor: MieHor »

Jacek2308, zacznij od diagnostyki fejsem, jak coś wyjdzie będziesz miał wskazówki, jak nic się nie pojawi to pozostaną dywagacje co to może być

janko79

#114 Post autor: janko79 »

Co prawda nie Zafira a Astra,miałem taki przypadek,objawy takie same.Padł czujnik położenia wałków rozrządu.Po wymianie pali bez dotykania gazu.

janko79

#115 Post autor: janko79 »

U mnie nie było żadnych błądów.Nie wiem czy w opc są takie same te czujniki bo można by było podmienić na próbę,moja i tak stoi na kołkach

Anony Mous

#116 Post autor: Anony Mous »

A może masz nieszczelne wtryskiwacze gazowe. Odetnij całkowicie dopływ gazu do listwy i wtedy popróbuj.

Anony Mous

#117 Post autor: Anony Mous »

Jacek czy rozumiesz o co mi chodzi?

Jeżeli masz nieszczelne wtryski to przy każdym odpaleniu silnika do zapłonu silnik dostaje dawkę PB oraz niepotrzebną dawkę LPG. Wówczas zalewane są świece i jest problem z odpaleniem. A aby odciąć dopływ gazu wystarczy ścisnąć np. opaską węża z dopływem przed listwą, nic skomplikowane. Samym wyłącznikiem nie uzyskasz tego samego efektu co poprzez ściśnięcie tego węża.

Anony Mous

#118 Post autor: Anony Mous »

Zależy jaką masz listwę wtryskową.

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#119 Post autor: firek »

Jacek2308,
Witam. dołączam do tematu ponownie i niestety obstawiam że kolega marsuc ma po części rację-problem tkwi w instalacji gazowej...., ale nie we wtryskiwaczach tylko w reduktorze.
Niestety jeśli chodzi o reduktory BRC to mają one to do siebie, że po pewnym przebiegu uszkodzeniu ulega jedna z membran i gaz z reduktora zamiast dostawać się do silnika tylko przez wtryskiwacze, dostaje sie do niego również przez przewód podciśnieniowy(łączący reduktor z kolektorem).

Można to oczywiście sprawdzić:
-odkręcamy przewód podciśnienia z reduktora i od strony silnika zaślepiamy;
-uruchamiamy auto na pozycji automatycznej;
-pokrywamy krócieć podcisnienia w reduktorze testerem szczelności i czekamy aż auto przejdzie na LPG
-jeśli po przejsciu na gaz z króćca będą wydobywały sie bombelki lub wogóle większe ilosci gazu to sprawa wyjaśniona.

Niestety jedynym ratunkiem jest wymiana reduktora.. :(

djrafix

#120 Post autor: djrafix »

Problem z wyskakującym checkiem ustał po włożeniu pod EGR zaślepkę :mrgreen:
Zosia chodzi jak szalona :lol:
Ciekawi mnie kwestia nie równej pracy po nagrzaniu co ją może boleć jeszcze, w jeździe to nie przeskadza ale drażni mnie :evil:
Poniżej wklejam link do filmiku jaki nagrałem jak pracuje silnik, trzeba sie dobrze wsłuchać...

Podaje link - http://www.youtube.com/watch?v=tWgsz8IpZYk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”