Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8
Moderator: Sebu$
Poczekam na przepływkę jak mi przyjdzie, jeżeli odpukac bedzie dalej źle to pomyśle nad EGR'em:). To sam EGR wystarczy dokupić i podkładke pod niego co nie ?, podkładkę kupowałem w tym roku bo już go raz czyśćiłem tam powierzchownie.
Sam EGR wystarczylo by aby dokupić jak na zdjęciu?.
Różne wersje juz slyszalem,bo kolega mowil,ze zmienił przepływkę i "parkotanie"na wolnych obrotach mu ustąpiło:) Ale oczywiście dzięki za info:)
Sam EGR wystarczylo by aby dokupić jak na zdjęciu?.
Różne wersje juz slyszalem,bo kolega mowil,ze zmienił przepływkę i "parkotanie"na wolnych obrotach mu ustąpiło:) Ale oczywiście dzięki za info:)
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Tak jeśli będzie trzeba wymienić EGR to pasuje również zmienic uszczelkę metalową.
Czy akurat powinien być taki jak na zdjęciu,wyglada podobnie ale na 100% nie potrafię odpowiedzieć bo większość EGR-ów Oplowskich z zewnątrz wygląda dosyć podobnie, niestety mają różna budowę dolej części.
Co do tego ze innemu koledze wymiana przepływki pomogła to nie znaczy że akurat i w Twoim przypadku pomoże, bo niestety wiele usterek daje podobne objawy..
Czy akurat powinien być taki jak na zdjęciu,wyglada podobnie ale na 100% nie potrafię odpowiedzieć bo większość EGR-ów Oplowskich z zewnątrz wygląda dosyć podobnie, niestety mają różna budowę dolej części.
Co do tego ze innemu koledze wymiana przepływki pomogła to nie znaczy że akurat i w Twoim przypadku pomoże, bo niestety wiele usterek daje podobne objawy..
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
djrafix, tak jak piszesz przyczyn może być wiele dlatego metoda polegajaca na wymienianiu wszystkiego nie do końca do mnie przemawia. Obstawiam ze odstawienie do jakiegos dobrego mechanika wyszłoby Cię taniej... na tą chwilę wymieniłeś już sondę-250+przepływka-250 jeśli tu skończą się wydatki to dobrze a jak nie to będą nastepne, ja 300 zapłaciłem w warsztacie za naprawę sterownika...
Przepływke kupiłem używaną za 80zł ale sprawną z tygodniową gwarancją
no kupiłęm sonde lamba z przesyłką to 300zł
teraz cewkę kupiłem za około 150zł
+ ŚWIECE 4 to tez koło 50 zł , więc koszty nie małe są
Zmieniłem przepływke, niestety na marne. Nic to nie dało
spróbuję zaślepić EGR i zobacze jak zacznie wtedy pracować. Ostatnia już deska ratunku
Czy żaślepke EGR dokupie W ASO?,widziałem na allegro sprzedają, bo czym innym można tak dobrze zaślepić ten otwór?..
no kupiłęm sonde lamba z przesyłką to 300zł
teraz cewkę kupiłem za około 150zł
+ ŚWIECE 4 to tez koło 50 zł , więc koszty nie małe są
Zmieniłem przepływke, niestety na marne. Nic to nie dało
spróbuję zaślepić EGR i zobacze jak zacznie wtedy pracować. Ostatnia już deska ratunku
Czy żaślepke EGR dokupie W ASO?,widziałem na allegro sprzedają, bo czym innym można tak dobrze zaślepić ten otwór?..
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
djrafix, co do zaślepki to na początek proponuje wypić spokojnie piwko w puszcze a nastepnie puszke wykożystać na próbna zaślepkę, do uzyskania odpowiedniego kształtu proponuję uzyć uszczelki pod EGR-oczywiście w zaślepce wycinamu otwory pod śruby i jeden okrągły na srodku na trzpień. Tak wykonana uszczelka spokojnie da radę do przetestowania, a pózniej można ewentualnie mysleć o zakupie jakiejś pożądnej.
Ile czujników występuje w silniku w zafirze?.Dziś chciałem odkręcić jeden ten przy korku wlewu oleju to jest od temperatury wody i go niechcący uszkodziłem,występuje jeszcxze więcej typu temperatury w silniku ?gdzie ich szukać tam?..
[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 20:18 ]
Nagrałem filmik z pracą silnika w mojej Zosi, - Dziwna praca silnika Zafira po dłuższym wsłuchaniu się , słychać ,ze silnik co jakiś czas jak by podkakiwakiwał albo jak by przez momencik nie pracował na jakiś cylinder, dobrze sie trzeba wsłuchać żeby wykryć to coś . Ale tak jak pisałem, jak jest zimny pracuje równo gitara, w jeździe to zadnej nie przeskadza ale samo to drażni mnie troche taka "koślawa" praca. I tak nie długo przymierzam się do pozbyciu sie z zafiry...
[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 20:19 ]
Na filmiku to pracuje prasie jak diesel
[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 20:18 ]
Nagrałem filmik z pracą silnika w mojej Zosi, - Dziwna praca silnika Zafira po dłuższym wsłuchaniu się , słychać ,ze silnik co jakiś czas jak by podkakiwakiwał albo jak by przez momencik nie pracował na jakiś cylinder, dobrze sie trzeba wsłuchać żeby wykryć to coś . Ale tak jak pisałem, jak jest zimny pracuje równo gitara, w jeździe to zadnej nie przeskadza ale samo to drażni mnie troche taka "koślawa" praca. I tak nie długo przymierzam się do pozbyciu sie z zafiry...
[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 20:19 ]
Na filmiku to pracuje prasie jak diesel
Jacek czy rozumiesz o co mi chodzi?
Jeżeli masz nieszczelne wtryski to przy każdym odpaleniu silnika do zapłonu silnik dostaje dawkę PB oraz niepotrzebną dawkę LPG. Wówczas zalewane są świece i jest problem z odpaleniem. A aby odciąć dopływ gazu wystarczy ścisnąć np. opaską węża z dopływem przed listwą, nic skomplikowane. Samym wyłącznikiem nie uzyskasz tego samego efektu co poprzez ściśnięcie tego węża.
Jeżeli masz nieszczelne wtryski to przy każdym odpaleniu silnika do zapłonu silnik dostaje dawkę PB oraz niepotrzebną dawkę LPG. Wówczas zalewane są świece i jest problem z odpaleniem. A aby odciąć dopływ gazu wystarczy ścisnąć np. opaską węża z dopływem przed listwą, nic skomplikowane. Samym wyłącznikiem nie uzyskasz tego samego efektu co poprzez ściśnięcie tego węża.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Jacek2308,
Witam. dołączam do tematu ponownie i niestety obstawiam że kolega marsuc ma po części rację-problem tkwi w instalacji gazowej...., ale nie we wtryskiwaczach tylko w reduktorze.
Niestety jeśli chodzi o reduktory BRC to mają one to do siebie, że po pewnym przebiegu uszkodzeniu ulega jedna z membran i gaz z reduktora zamiast dostawać się do silnika tylko przez wtryskiwacze, dostaje sie do niego również przez przewód podciśnieniowy(łączący reduktor z kolektorem).
Można to oczywiście sprawdzić:
-odkręcamy przewód podciśnienia z reduktora i od strony silnika zaślepiamy;
-uruchamiamy auto na pozycji automatycznej;
-pokrywamy krócieć podcisnienia w reduktorze testerem szczelności i czekamy aż auto przejdzie na LPG
-jeśli po przejsciu na gaz z króćca będą wydobywały sie bombelki lub wogóle większe ilosci gazu to sprawa wyjaśniona.
Niestety jedynym ratunkiem jest wymiana reduktora..
Witam. dołączam do tematu ponownie i niestety obstawiam że kolega marsuc ma po części rację-problem tkwi w instalacji gazowej...., ale nie we wtryskiwaczach tylko w reduktorze.
Niestety jeśli chodzi o reduktory BRC to mają one to do siebie, że po pewnym przebiegu uszkodzeniu ulega jedna z membran i gaz z reduktora zamiast dostawać się do silnika tylko przez wtryskiwacze, dostaje sie do niego również przez przewód podciśnieniowy(łączący reduktor z kolektorem).
Można to oczywiście sprawdzić:
-odkręcamy przewód podciśnienia z reduktora i od strony silnika zaślepiamy;
-uruchamiamy auto na pozycji automatycznej;
-pokrywamy krócieć podcisnienia w reduktorze testerem szczelności i czekamy aż auto przejdzie na LPG
-jeśli po przejsciu na gaz z króćca będą wydobywały sie bombelki lub wogóle większe ilosci gazu to sprawa wyjaśniona.
Niestety jedynym ratunkiem jest wymiana reduktora..
Problem z wyskakującym checkiem ustał po włożeniu pod EGR zaślepkę
Zosia chodzi jak szalona
Ciekawi mnie kwestia nie równej pracy po nagrzaniu co ją może boleć jeszcze, w jeździe to nie przeskadza ale drażni mnie
Poniżej wklejam link do filmiku jaki nagrałem jak pracuje silnik, trzeba sie dobrze wsłuchać...
Podaje link - http://www.youtube.com/watch?v=tWgsz8IpZYk
Zosia chodzi jak szalona
Ciekawi mnie kwestia nie równej pracy po nagrzaniu co ją może boleć jeszcze, w jeździe to nie przeskadza ale drażni mnie
Poniżej wklejam link do filmiku jaki nagrałem jak pracuje silnik, trzeba sie dobrze wsłuchać...
Podaje link - http://www.youtube.com/watch?v=tWgsz8IpZYk