[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?
Moderator: Sebu$
Zamontowałem mój nowy EGR,aautko z kluczykiem się nie zapala,ale silnik dalej troszkę faluje na zimnym,i podczas tego falowania troszkę kopci na śiwo,w lato była sprawdzana kompresja po wymianie pompy i czyszczeniu głowicy i była idealna,więc co się dzieje błędów żadnych nie było poza P0400.
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 10:13 ]
Żadnych sugestii ?,dodam że na ciepłym wszystko ustępuje,brania oleju nie zaobserwowałem .
[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 10:13 ]
Żadnych sugestii ?,dodam że na ciepłym wszystko ustępuje,brania oleju nie zaobserwowałem .
Witam ponownie znów mi się zatarł ten cholerny EGR podjechałem do mechaniora pooglądał , przejachał się i postawił na zapchany katalizator . Mówił żeby wywalic bebechy wstawić rure obspawać i zamontować . Co wy o tym myślicie - jakie mogą byc skutki uboczne ? Dodał jeszcze że auto trochę muli i turbo załącza się około 2,5 - 3 tysiące obrotów .
Zamontowałem mój nowy EGR,aautko z kluczykiem się nie zapala,ale silnik dalej troszkę faluje na zimnym,i podczas tego falowania troszkę kopci na śiwo,w lato była sprawdzana kompresja po wymianie pompy i czyszczeniu głowicy i była idealna,więc co się dzieje błędów żadnych nie było poza P0400,,dodam że na ciepłym wszystko ustępuje,brania oleju nie zaobserwowałem.
Ja mam tak samo. Jak autko się rozgrzeje, chodzi lekko, ale czy tak ma być?! Nie mam pojęcia. Ostatnio wyskakuje u mnie błąd przy monotonnej jeździe powyżej 2000 obr/min P0400(za niski poziom recyrkulacji spalin, czy jakoś tak) Jak przyśpieszam, hamuję, jest wszystko ok. Nie czuć, aby mechanizm się przycinał. Ma ktoś jakieś pomysły, co to może być??
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Mam dokładnie tak samo, do tego stopnia, że na zimnym silniku wyskakuje błąd P0400. EGR był czyszczony i smarowany moimi rękami, więc sądzę, iż środek smarny WURTH wysokotemperaturowy w niskiej temperaturze stawia za duży opór. Jak się zrobi cieplej (czytaj na wiosnę) to jeszcze raz na stół i dogłębna rozbiórka tyle ile się da, czyszczenie i smarowanie. Jednakże wcześniej zaopatrzę się chyba w nowy EGR bo jak mojego rozbiorę a coś pójdzie nie tak to będzie problem. I tak będzie go kiedyś trzeba wymienić, w najlepszym razie będę miał nowy w zapasie na później.zolo pisze:Wczoraj rano przed wyjazdem do pracy (temp -18 stopni) zajrzałem do EGR-u a tu kowadełko chodzi cięzko, gdy przyjechałem na miejsce (ok 8km) znów sprawdziłem kowadełko i chodzi leciutko. Czy tak ma być ?
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
snajper79, szczęśliwiec z Ciebie...masz stary podciśnieniowy typ zaworu... Kilka stówek i nowy zakładaj - nie ma co się bawić w uzdrawianie...
Elektroniczny to co innego - ponad 1000zł za nowy... Chociaż ostatnio gdzieś widziałem oryginał (czy aby) za jak dobrze pamiętam 970zł z przesyłką...
Elektroniczny to co innego - ponad 1000zł za nowy... Chociaż ostatnio gdzieś widziałem oryginał (czy aby) za jak dobrze pamiętam 970zł z przesyłką...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Zależy jaki masz termostat. Mało ludzi o tym wie, że dostępne na rynku termostaty mają różną temperaturę otwarcia (pełnego).
Klasyfikacja mniej więcej wygląda tak:
- południe europy, ciepłe kraje: temp otwarcia 87stopni
- europpa środkowa i skandynawia: temperatura otwarcia 92 stopnie
Jeśli Twój nie dochodzi do 90stopni - zapewne masz ten o otwarciu 87. Nie przejmuj się tym zbytnio. Moja Zocha też max osiąga w zimie 85 stopni w lecie dobija do 90. Termostat wg numerów ma temp otwarcia 87 stopni.
Klasyfikacja mniej więcej wygląda tak:
- południe europy, ciepłe kraje: temp otwarcia 87stopni
- europpa środkowa i skandynawia: temperatura otwarcia 92 stopnie
Jeśli Twój nie dochodzi do 90stopni - zapewne masz ten o otwarciu 87. Nie przejmuj się tym zbytnio. Moja Zocha też max osiąga w zimie 85 stopni w lecie dobija do 90. Termostat wg numerów ma temp otwarcia 87 stopni.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...