[A] EGR Elektroniczny się zawiesza?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#166 Post autor: zolo »

No to jesteś następny na forum któremu padł EGR po regeneracji w Brzegu.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#167 Post autor: Harry200 »

Odebrałem dzisiaj zawór,okazało się że miałem delikatnie pęknięta mosiężną rurkę od chłodzenia i płyn ciekł mi do środka EGR,wymienili mi rurkę na nowa i zapłaciłem tylko za kuriera.Na razie sprawdzałem i błędów nie wyrzuca..

olo018

#168 Post autor: olo018 »

Zamontowałem mój nowy EGR,aautko z kluczykiem się nie zapala,ale silnik dalej troszkę faluje na zimnym,i podczas tego falowania troszkę kopci na śiwo,w lato była sprawdzana kompresja po wymianie pompy i czyszczeniu głowicy i była idealna,więc co się dzieje błędów żadnych nie było poza P0400.

[ Dodano: Czw Gru 29, 2011 10:13 ]
Żadnych sugestii ?,dodam że na ciepłym wszystko ustępuje,brania oleju nie zaobserwowałem .

Tooomuss

#169 Post autor: Tooomuss »

Zamówiłem nowy EGR i czekam aż mi przyślą,
w tym czasie mam pytanie jedno:
Czy po zamontowaniu nowego EGR trzeba robić coś z elektroniką (programować albo coś w tym stylu ) ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#170 Post autor: Harry200 »

Nie trzeba nic robić ,montujesz i powinno być dobrze...

Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#171 Post autor: zolo »

Witam ponownie znów mi się zatarł ten cholerny EGR podjechałem do mechaniora pooglądał , przejachał się i postawił na zapchany katalizator . Mówił żeby wywalic bebechy wstawić rure obspawać i zamontować . Co wy o tym myślicie - jakie mogą byc skutki uboczne ? Dodał jeszcze że auto trochę muli i turbo załącza się około 2,5 - 3 tysiące obrotów .

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#172 Post autor: Harry200 »

Usunięcie katalizatora to tylko na diagnostyce będą większe wskazania dla silnika to jeszcze lepiej,nie spotkałem się jeszcze z uszkodzeniem EGR przez zły katalizator ale .....

olo018

#173 Post autor: olo018 »

Zamontowałem mój nowy EGR,aautko z kluczykiem się nie zapala,ale silnik dalej troszkę faluje na zimnym,i podczas tego falowania troszkę kopci na śiwo,w lato była sprawdzana kompresja po wymianie pompy i czyszczeniu głowicy i była idealna,więc co się dzieje błędów żadnych nie było poza P0400,,dodam że na ciepłym wszystko ustępuje,brania oleju nie zaobserwowałem.

Awatar użytkownika
zolo
Debiutant
Posty: 49
Rejestracja: 21 paź 2009, 20:54
Lokalizacja: zawiercie
Model:

#174 Post autor: zolo »

Wczoraj rano przed wyjazdem do pracy (temp -18 stopni) zajrzałem do EGR-u a tu kowadełko chodzi cięzko, gdy przyjechałem na miejsce (ok 8km) znów sprawdziłem kowadełko i chodzi leciutko. Czy tak ma być ?

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#175 Post autor: sobit »

Ja mam tak samo. Jak autko się rozgrzeje, chodzi lekko, ale czy tak ma być?! Nie mam pojęcia. Ostatnio wyskakuje u mnie błąd przy monotonnej jeździe powyżej 2000 obr/min P0400(za niski poziom recyrkulacji spalin, czy jakoś tak) Jak przyśpieszam, hamuję, jest wszystko ok. Nie czuć, aby mechanizm się przycinał. Ma ktoś jakieś pomysły, co to może być??

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#176 Post autor: Jaymzarf »

zolo pisze:Wczoraj rano przed wyjazdem do pracy (temp -18 stopni) zajrzałem do EGR-u a tu kowadełko chodzi cięzko, gdy przyjechałem na miejsce (ok 8km) znów sprawdziłem kowadełko i chodzi leciutko. Czy tak ma być ?
Mam dokładnie tak samo, do tego stopnia, że na zimnym silniku wyskakuje błąd P0400. EGR był czyszczony i smarowany moimi rękami, więc sądzę, iż środek smarny WURTH wysokotemperaturowy w niskiej temperaturze stawia za duży opór. Jak się zrobi cieplej (czytaj na wiosnę) to jeszcze raz na stół i dogłębna rozbiórka tyle ile się da, czyszczenie i smarowanie. Jednakże wcześniej zaopatrzę się chyba w nowy EGR bo jak mojego rozbiorę a coś pójdzie nie tak to będzie problem. I tak będzie go kiedyś trzeba wymienić, w najlepszym razie będę miał nowy w zapasie na później.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

snajper79

#177 Post autor: snajper79 »

witam ja u siebie nie mogę znaleźć tego EGR-a tam gzie pokazane jest na zdjęciu na pierwszej stronie, ale po zdjęciu osłony mam na wierzchu coś takiego : Obrazek

czy to może być ten zawór?

już się dowiedziałem znalazłem na allegro i to jest to, tylko czy da się go rozebrać :?

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#178 Post autor: Jaymzarf »

snajper79, szczęśliwiec z Ciebie...masz stary podciśnieniowy typ zaworu... Kilka stówek i nowy zakładaj - nie ma co się bawić w uzdrawianie...

Elektroniczny to co innego - ponad 1000zł za nowy... Chociaż ostatnio gdzieś widziałem oryginał (czy aby) za jak dobrze pamiętam 970zł z przesyłką...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

snajper79

#179 Post autor: snajper79 »

no to nawet dobrze to słyszeć, a powiedz mi jeszcze jedno jak silnik się rozgrzeje na maxa to wskazówka jest równo na kresce pomiędzy 80 a 100? bo u mnie nie dochodzi tylko jest pomiędzy 80 a tą kreską za nią

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#180 Post autor: Jaymzarf »

Zależy jaki masz termostat. Mało ludzi o tym wie, że dostępne na rynku termostaty mają różną temperaturę otwarcia (pełnego).
Klasyfikacja mniej więcej wygląda tak:
- południe europy, ciepłe kraje: temp otwarcia 87stopni
- europpa środkowa i skandynawia: temperatura otwarcia 92 stopnie

Jeśli Twój nie dochodzi do 90stopni - zapewne masz ten o otwarciu 87. Nie przejmuj się tym zbytnio. Moja Zocha też max osiąga w zimie 85 stopni w lecie dobija do 90. Termostat wg numerów ma temp otwarcia 87 stopni.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”