Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
broda323 pisze:Mam takie pytanie czy świece lepiej wykręcać na zimnym silniku czy na ciepłym bo zapomniałem jak to w szkole uczyli
cześć, ja dzisiaj właśnie wymieniłem świece i robiłem to na zimnym silniku (tak mi doradził znajomy, który pracuje w aso i mam o nim dobre zdanie jako fachowcu), kilka dni zalewałem te świece płynem penetrującym (KENT rusty penetrant - 20 zeta kosztuje), dzień wcześniej zdjąłem listwę zasilającą świece i rurę zasłaniającą dostęp do świec i raz jeszcze zalałem tym spray-em i dzisiaj rano poszły wszystkie bez problemu - klucz nasadowy 10 (głęboki, żeby ładnie wszedł na świecę) z przegubem, nowe posmarowałem smarem miedzianym, takim do połączeń pracujących w wysokich temperaturach.
- powodzenia - pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 08 paź 2011, 19:41 przez marlano, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdziłem dziś świeczki 3 spalone,żarówka nie świeciła podczas próby ,polałem trochę płynem hamulcowym i teraz trzeba zakupić 4 stk i wymiana ??,może nie urwę,obiawy! poranne siwe bąki po odpaleniu.
Wymienione wszystkie 4,poszły jak masełko,wczoraj płynem hamulcowym polałem a dziś z sonaxu nso2 spraj na odrdzewianie, po godzinie odkręciłem bez problemu,kupiłem boscha bo takie były na miejscu.
"Pan" mechanik urwał świecę i się nie przyznał jak odbierałem zoche powiedział nie da rady kosztowało mnie to wykręcenie urwanej i wykręcenie pozostałych trzech gwintowanie wszystkich gniazd i świeczki boscha 650zeta
Koledzy reaktywuje pytanie. Jestem przed wymianą świec w mojej Zośce 2,2 DTI i mam dylemat jakie wybrać, Beru, Bosch, NGK a może oryginały z GM? Co polecacie, proszę o konkretne odpowiedzi bo jestem na dniach przed wymianą.
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."
Leonardo da Vinci
wojtowca pisze:Koledzy reaktywuje pytanie. Jestem przed wymianą świec w mojej Zośce 2,2 DTI i mam dylemat jakie wybrać, Beru, Bosch, NGK a może oryginały z GM? Co polecacie, proszę o konkretne odpowiedzi bo jestem na dniach przed wymianą.
Oryginał = Beru
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
Z tego co wiem to swiece najlepiej na cieplym wykręcać z kluczem dynanometrycznym ustawionym na 30Nm bo jak wiecej to jest szansa ze sie urwie ( wtedy można ja zalewać) dokręcać nie na oko tylko z siłą jaka jest na opakowaniu swiecy albo 15Nm około
U mnie zapalała się kontrolka silnika na zimnym ale na chwilkę wiec postanowiłem wimiemić świeczki wymieniłem cztery kupiłem ngk 52 zł szt. oczywiście problem z odkręceniem trzy jakoś poszły jedna nie chciała drgnąć ta najbliżej akumulatora pojechałem do gościa który odkręca zapieczone świece poradził sobie bez problemu kontrolka się nie zapala samochód pali bez problemu