Swiece zarowe - jakie wybrać?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
dejna

#16 Post autor: dejna »

w tym przypadku proponuje użycia: SZUKAJ....

temat świec żarowych było poruszany wielokrotnie...

co do zapłaty za zdejmowanie głowicy to marne szanse, żeby mechanior chciał to załatwić za "własne"...

kris

#17 Post autor: kris »

Rożnie to bywa. Ale raczej policzy dodatkowo. Nie jego wina że świeca się nie wykręca. Chyba że zerwał gwint albo popsuł to wtedy oczywiste.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#18 Post autor: timi68 »

milosz219 pisze:Przed robota powiedzial mi 80 zł z kasowaniem błedow
Za mniej niż 250 nie zdejmie głowicy plus wymiana świec.

ZAKROPIOLO

#19 Post autor: ZAKROPIOLO »

Milosz219, gdybyś najpierw poczytał nasze forum, to pewnie byśuniknął kłopotu....nio ja też myślę, że 80 zyla nie jestem pewien czy się uda z tą głowicą.

lukaszek_0583

#20 Post autor: lukaszek_0583 »

a gdzie są świece w zafirze 2.0 dti? jakiś obrazek?

rafi

#21 Post autor: rafi »

pod gumową rurą dolotu powietrza do turbiny

darekharuk

#22 Post autor: darekharuk »

cześc
odkręcamy na ciepłym silniku
trzeba odkrecać na zryw bo ciągnąc lubią się zerwać(najlepiej uderzyć młotkiem w klucz)
potem trzeba polac WD lub innym badziewiem powoli wykrecamy
nowe zakrecamy nie do końca i zostawiamy na pare minut aby nabrały temp. silnika
i dokrecamy

ZAKROPIOLO

#23 Post autor: ZAKROPIOLO »

Darekharuk, czy mógłbyś uzasadnić swoją tezę co do odkręcania świec na ciepłym silniku. Bardzo mnie to ciekawi.

darekharuk

#24 Post autor: darekharuk »

ogólnie sprawa jest taka że każde połączenie gwintowe po podgrzaniu odkreca się lepiej nie chodzi tu tylko o te sławne świece żarowe,ale kazde połaczenie gwintowe.
to róznica temp. w metalach pomaga w luzowaniu połączeń.(to też zanieczyszczenia które są w gwińcie.

darekharuk

#25 Post autor: darekharuk »

poza ty nagrzany nagar lepiej puszcza żarnik świecy to on głównie jest sprawcą zerwań
świec potem zbyt duża siła dokręcenia.

milosz219

#26 Post autor: milosz219 »

po konsultacji z kilkoma warsztatami, postanowilem nie ruszac tej swiecy.Ukrecona swieca grzeje i pozostaje wymienione tez sa w porzadku.Swieca, która była niesprawna zostala wykręcona.Błąd udalo sie usunąc.Kontrolka z kluczykiem juz nie swieci.A poza tym nikt nie chcial sie podjac wykrecenia tej urwanej swiecy.Mam goscia co naprawia takie rzeczy w Rzgowie ale narazie nie bede korzystal z jego usług.

yogiAG

#27 Post autor: yogiAG »

Witam.Podpinam się pod ten temat gdyż świece też zaczynam podejrzewać.
A oto mój problem-
Od jakiegoś czasu zapala mi się kontrolka silnika i po zapaleniu kontrolki auto traci moc.
Po jakimś czasie kontrolka gaśnie lecz gdy zwalniam bądź zatrzymuję się znów zapala.
Po pierwszej diagnozie na kompie wyszło-błąd recyrkulacji spalin-koleś w warsztacie
kazał wymienić zawór egr-wymieniłem i dalej się zapalała.
Znów zalecił wymianę jakiś 2 pompek przy zaworze i dalej się zapala.
Ostatnio wymieniłem też przepływomierz i problem nie zniknął ,zalecają jeszcze wymianę
sterownika świec żarowych lecz sam juz nie wiem co o tym sądzić.Kasy sporo już wtopiłem
a efektu nie ma żadnego.Może ktoś z kolegów będzie mi w stanie pomóc.Pozdrawiam.

darkp1

#28 Post autor: darkp1 »

Co oznacza numer błędu który Ci wywala?

yogiAG

#29 Post autor: yogiAG »

generalnie zarejestrowało 2 kody usterek
-P1635 układ kontroli świec żarowych
-P0400 układ recyrkulacji spalin-błędny przepływ

BONGO43

#30 Post autor: BONGO43 »

Witam wszystkich. Mam problem ze zdjęciem fajek na świecach żarowych. Czy ktoś może pomóc. Jak to się robi .silnik 2,0dti zośka a. Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 10 mar 2010, 15:30 przez BONGO43, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”