Jaki olej do silnika 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#16 Post autor: MARCEL! »

Ja chyba zaleje Mobil Super 2000 X1 10W-40.
W książce serwisowej wpisane jest tylko 10W/40...
10W40 to tylko półsyntetyk? A przejście z pół-syntetyka na pełny syntetyk jest opłacalne?
Czy lać taki olej jaki już był ?

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#17 Post autor: donald7000 »

To ja się podepnę do poprzedniej sugestii, jeśli był półsyntetyk ( może był a może nie ) to czy jeśli zaleję syntetyk to ... ? Jak to się będzie miało do pracy silnika ?

podbiel

#18 Post autor: podbiel »

Po co kombinować jak nie wiesz co było. Jeśli nie wiesz co było połówka będzie najbardziej bezpieczna. Chyba że lepiej ci się śpi jak masz ful.

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#19 Post autor: MARCEL! »

Ja jednak zalałem półsyntetyk, bo był taki już wlany. MOBIL - Super 2000 X1 - 10W-40.
Od wymiany oleju, filtra oleju, filtru powietrza, świec zapłonowych, wymiany rozrządu + pompy + jakieś tam uszczelki, zrobiłem 6000 km i nie bierze oleju... A bałem się, że te silniki piją olej...

donald7000
Przeglądacz
Posty: 99
Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
Lokalizacja: Radom
Model:

#20 Post autor: donald7000 »

Tak, nie wiem co było i chyba najlepiej będzie zalać półsyntetyk. Czytelnicy sugerują GM, ale jak czytam że to można stosować do dizla i benzyny, kosztuje w okolicy 50-60 zł za 5L to chyba jedynie do kosiarki się nadaje.

[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 20:06 ]
MARCEL! pisze:... i nie bierze oleju... A bałem się, że te silniki piją olej...
Hehehe, musisz go "kręcić" (jazda na emeryta) maksymalnie do 2000 obr/min i stąd to małe zapotrzebowanie na olej :).

glonik21
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:53
Lokalizacja: KRAKOW
Model:

#21 Post autor: glonik21 »

Moj tez nie bierze oleju a zrobilem tez ok 6 tys a mam 10w40 Castrola a jak czytam na forum to podobno lubi brac ten silniczek, a te 3000 to czesto osiagam ;)

[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 21:17 ]
A co ile wymieniacie olej w 1,8 125KM mi mechanik powiedzial ze co 15 tys albo co roku..

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#22 Post autor: MARCEL! »

Jeżdżę normalnie. Nie zmieniam obrotów przy 1500... W porównaniu do poprzedniego auta i silnika (tam był 1.3) to faktycznie nie kręcę go wysoko bo 1.8 ma jednak trochę zapasu mocy. Ale generalnie, biegi zmieniam przy ok 3000 obrotów (pod górkę kręcę do 3500-4000).
A na niskich obrotach też nie ma co tak zmieniać biegów bo to niekorzystne dla silnika... To prawda, że dla silników 16v obroty są "niezdrowe"?

cieniassss

#23 Post autor: cieniassss »

MARCEL! pisze:To prawda, że dla silników 16v obroty są "niezdrowe"?
dla wszystkich silników obroty są niezdrowe

pentagram

#24 Post autor: pentagram »

Mi po mieście nie brał oleju... Problem zaczynał się jak jechałem po autostradzie... W sumie duzo nie brał, ale od wymiany do wymiany troche ponad litr ubył. Rocznie robiłem koło 15 tys.
Jezdziłem na syntetycznym mobil 1

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#25 Post autor: MARCEL! »

cieniassss pisze:
MARCEL! pisze:To prawda, że dla silników 16v obroty są "niezdrowe"?
dla wszystkich silników obroty są niezdrowe
Chciałem napisać niskie obroty silnika są "niezdrowe". Jednak internet w telefonie to nie zawsze jest wygodny i gdzieś "zje się słowo"

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#26 Post autor: Kacperuch »

Ja załałem po raz kolejny valvoline 10W40 + filtr oleju. olej wymieniełm po 10tyś. wole zrobić cos profilaktycznie. może nastepna wymiana bedzie póżniej. na te 10tyś oleju łyknął mi litr, to jets norma ani dużo, ani mało. a to że bierze- no cóż znajomemu co miał naukę jazdy nowe brały po litrze na miesiąc, a nie koniecznie zobił jednym ponad 6 tyś miesiecznie. no i co? nic. takie są zalety auta. bierze trzeba dolać, bierze za dużo trzeba szukać problemu. nie ma co się na ten temat panowie wywodzić;p

glonik21
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: 23 kwie 2012, 20:53
Lokalizacja: KRAKOW
Model:

#27 Post autor: glonik21 »

Kacperuch pisze:Ja załałem po raz kolejny valvoline 10W40 + filtr oleju. olej wymieniełm po 10tyś. wole zrobić cos profilaktycznie. może nastepna wymiana bedzie póżniej. na te 10tyś oleju łyknął mi litr, to jets norma ani dużo, ani mało. a to że bierze- no cóż znajomemu co miał naukę jazdy nowe brały po litrze na miesiąc, a nie koniecznie zobił jednym ponad 6 tyś miesiecznie. no i co? nic. takie są zalety auta. bierze trzeba dolać, bierze za dużo trzeba szukać problemu. nie ma co się na ten temat panowie wywodzić;p

Kolego trzeba troszku powywodzic bona forum niebyloby zadnych wpisow ;)

bodzio_ukf

#28 Post autor: bodzio_ukf »

Witam. Jestem nowy i nie mogę jeszcze założyć nowego tematu więc piszę tutaj.
Po zakupie Zośki postanowiłem ją doinwestować. Nie dawno przyszła pora wymiany oleju który był czarny jak smoła. W mojej Zośce występuje obudowa filtra oleju a co za tym idzie wymienia się tylko wkład. Niestety przy próbie odkręcenia uszczypałem kołnierz obudowy - problem zaradzony kupiłem nową obudowę. Z zamiarem pojeżdżenia autem trochę dłużej mam pytanie czy są jakieś klucze przytrzymujące obudowę co by znowu jej nie uszkodzić czy ewentualnie trzeba wyrzeźbić sobie jakiś klucz.
P.S. w akcie desperacji założyłem łańcuch do odkręcania filtrów na obudowę a grzechotką ruszyłem dekielek- niestety łańcuch się ślizgał po obudowie.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: Bodek »

:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

bodzio_ukf

#30 Post autor: bodzio_ukf »

http://allegro.pl/obudowa-filtra-oleju- ... 75108.html
Chodziło mi o klucz do przytrzymania takiej obudowy bo dekielek od tej obudowy odkręca się kluczem 24.U mnie filtr kilka lat nie był wymieniany i się porządnie zassał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”