Jaki olej do silnika 1.8
Moderator: Sebu$
-
- Przeglądacz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
- Lokalizacja: Radom
- Model:
-
- Przeglądacz
- Posty: 99
- Rejestracja: 21 cze 2012, 23:19
- Lokalizacja: Radom
- Model:
Tak, nie wiem co było i chyba najlepiej będzie zalać półsyntetyk. Czytelnicy sugerują GM, ale jak czytam że to można stosować do dizla i benzyny, kosztuje w okolicy 50-60 zł za 5L to chyba jedynie do kosiarki się nadaje.
[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 20:06 ]
[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 20:06 ]
Hehehe, musisz go "kręcić" (jazda na emeryta) maksymalnie do 2000 obr/min i stąd to małe zapotrzebowanie na olej .MARCEL! pisze:... i nie bierze oleju... A bałem się, że te silniki piją olej...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Jeżdżę normalnie. Nie zmieniam obrotów przy 1500... W porównaniu do poprzedniego auta i silnika (tam był 1.3) to faktycznie nie kręcę go wysoko bo 1.8 ma jednak trochę zapasu mocy. Ale generalnie, biegi zmieniam przy ok 3000 obrotów (pod górkę kręcę do 3500-4000).
A na niskich obrotach też nie ma co tak zmieniać biegów bo to niekorzystne dla silnika... To prawda, że dla silników 16v obroty są "niezdrowe"?
A na niskich obrotach też nie ma co tak zmieniać biegów bo to niekorzystne dla silnika... To prawda, że dla silników 16v obroty są "niezdrowe"?
- Kacperuch
- Zafiromaniak
- Posty: 521
- Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
- Imię: Kacper
- Lokalizacja: Gillingham/UK
- Auto: Skoda
- Model: Octavia2
- Oznaczenie silnika: 19BKC
Ja załałem po raz kolejny valvoline 10W40 + filtr oleju. olej wymieniełm po 10tyś. wole zrobić cos profilaktycznie. może nastepna wymiana bedzie póżniej. na te 10tyś oleju łyknął mi litr, to jets norma ani dużo, ani mało. a to że bierze- no cóż znajomemu co miał naukę jazdy nowe brały po litrze na miesiąc, a nie koniecznie zobił jednym ponad 6 tyś miesiecznie. no i co? nic. takie są zalety auta. bierze trzeba dolać, bierze za dużo trzeba szukać problemu. nie ma co się na ten temat panowie wywodzić;p
Kacperuch pisze:Ja załałem po raz kolejny valvoline 10W40 + filtr oleju. olej wymieniełm po 10tyś. wole zrobić cos profilaktycznie. może nastepna wymiana bedzie póżniej. na te 10tyś oleju łyknął mi litr, to jets norma ani dużo, ani mało. a to że bierze- no cóż znajomemu co miał naukę jazdy nowe brały po litrze na miesiąc, a nie koniecznie zobił jednym ponad 6 tyś miesiecznie. no i co? nic. takie są zalety auta. bierze trzeba dolać, bierze za dużo trzeba szukać problemu. nie ma co się na ten temat panowie wywodzić;p
Kolego trzeba troszku powywodzic bona forum niebyloby zadnych wpisow
Witam. Jestem nowy i nie mogę jeszcze założyć nowego tematu więc piszę tutaj.
Po zakupie Zośki postanowiłem ją doinwestować. Nie dawno przyszła pora wymiany oleju który był czarny jak smoła. W mojej Zośce występuje obudowa filtra oleju a co za tym idzie wymienia się tylko wkład. Niestety przy próbie odkręcenia uszczypałem kołnierz obudowy - problem zaradzony kupiłem nową obudowę. Z zamiarem pojeżdżenia autem trochę dłużej mam pytanie czy są jakieś klucze przytrzymujące obudowę co by znowu jej nie uszkodzić czy ewentualnie trzeba wyrzeźbić sobie jakiś klucz.
P.S. w akcie desperacji założyłem łańcuch do odkręcania filtrów na obudowę a grzechotką ruszyłem dekielek- niestety łańcuch się ślizgał po obudowie.
Po zakupie Zośki postanowiłem ją doinwestować. Nie dawno przyszła pora wymiany oleju który był czarny jak smoła. W mojej Zośce występuje obudowa filtra oleju a co za tym idzie wymienia się tylko wkład. Niestety przy próbie odkręcenia uszczypałem kołnierz obudowy - problem zaradzony kupiłem nową obudowę. Z zamiarem pojeżdżenia autem trochę dłużej mam pytanie czy są jakieś klucze przytrzymujące obudowę co by znowu jej nie uszkodzić czy ewentualnie trzeba wyrzeźbić sobie jakiś klucz.
P.S. w akcie desperacji założyłem łańcuch do odkręcania filtrów na obudowę a grzechotką ruszyłem dekielek- niestety łańcuch się ślizgał po obudowie.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
http://allegro.pl/obudowa-filtra-oleju- ... 75108.html
Chodziło mi o klucz do przytrzymania takiej obudowy bo dekielek od tej obudowy odkręca się kluczem 24.U mnie filtr kilka lat nie był wymieniany i się porządnie zassał
Chodziło mi o klucz do przytrzymania takiej obudowy bo dekielek od tej obudowy odkręca się kluczem 24.U mnie filtr kilka lat nie był wymieniany i się porządnie zassał