Silnik dieselek - jak przedłużyć jego żywotność....

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zUla

Silnik dieselek - jak przedłużyć jego żywotność....

#1 Post autor: zUla »

oraz niezawodność.

Mam Zafirkę A, dieselek 2,2.
Ponieważ zależy mi, by jak najdłużej przyjaźnić się z moim autem - a mam ją od 2 miesięcy - chciałabym poznać wszystkie wady i zalety tego serca, a szczególnie co bywa ważniejsze - Wasze obserwacje i wiedzę:

1. Sposoby na przedłużenie życia silnika (diesla i nie tylko)
2. Na co powinniśmy uważać,
3. Co bywa stosowane a powinno być niedopuszczalne
4. Codzienne uruchamianie, kończenie jazdy
5. Sezonowość - wiosna lato jesień zima...

i te o których nie pomyślałam

Mam nadzieję, ze temat ruszy

Awatar użytkownika
Maciek
Zafiromaniak
Posty: 3463
Rejestracja: 24 gru 2008, 16:35
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Z20LET
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Maciek »

zUla, ten temat powinien pomóc :)

www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8063

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: Bodek »

Maciek pisze:zUla, ten temat powinien pomóc :)

www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8063
Dwa pierwsze posty trzeba się nauczyć na pamięć, Wojtek Cię przepyta na Spocie :lol:

Masz troszkę czasu - trzeba się wieczorami uczyć ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

zUla

#4 Post autor: zUla »

Dobra to realne ale pierw muszę zrozumieć kilka opisów... jazda PSJ i inne pewne trudniejsze.....

Ja wiem, że to jest opisane w sposób naprawdę prosty i jasny ale mam inny problem.... słaba wyobraźnia w tej dziedzinie, dopiero jak "widzę" to w praktyce to załapuję sens:) Ale choćbym miała to czytać 10 razy to w końcu zajarzę :)
Ostatnio zmieniony 26 lut 2013, 20:32 przez zUla, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: Bodek »

zUla pisze:Dobra to realne ale pierw muszę zrozumieć kilka opisów... jazda PSJ i inne pewne trudniejsze.....
Forum Motoryzacyjne pisze:Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli Pizd*****go Stylu Jazdy) ;
Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli
prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi
osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5biegu 60km/h po
mieście unikając przyśpieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to szkodzi?-
Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie
zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne
ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy
awaryjnej co się objawia spadkiem mocy. [...] i od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Skasowany użytkownik 6483

#6 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Ano święta racja, myślę ,że bezpowrotnie minęły czasy kiedy to starszy pan wsiadał do dieselka najczęściej Mercedesa i sobie "pyrkał" tyci tyci :lol: . Nikt nie karze katować auta ale nic nie stoi na przeszkodzie by od czasu do czasu sprawdzić jego mexymalny moment obrotowy :> . ja większość drogi pokonuje po mieście i jak tylko mam trasę to sie cieszę od razu bo wtedy mogę sobie podkręcić obroty do np.4000 obr i czuje jak auto idzie. Trzeba odmulać nasze Zochy bo inaczej auta nam zdziadzieją :lol:

Tomi
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:20
Imię: Tomek
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#7 Post autor: Tomi »

Co się sprawdza u mnie:
-olej agip Sint Common Rail 5W/40 (co 15 tyś)
-paliwo shell fuelsave diesel
-płynna jazda, od czasu do czasu przedmuchanie kanałów:)
-przegląd klimy, odgrzybianie, wymiana filtra kabinowego na wiosnę
-akumulator Bosch silver

Kilka dni temu przy okazji wymiany oleju, mechanik przemył separator oleju (ten w pokrywie rozrządu), intercooler, przewody dolotowe(gumowe) - auto zauważalnie się ożywiło z dołu. Powiedział, że powinno to się robić co 150 tyś (ja mam 190).
Jedź i daj jechać innym...

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#8 Post autor: cns80 »

Proponuję przerzucić się na oleje Xado. Ja w swoim dieslu to zrobiłem i jestem zaskoczony długotrwałą poprawą kultury pracy. Rewitalizanty też mają dobre i sprawdzone (między innymi przez ADAC).
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”