[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
gosia

[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

#1 Post autor: gosia »

Marki....szkoda,że wcześniej nie wiedziałam,że ty taki specjalista jesteś, bo bym Ci swój wysłała i myślę,że nie musiałabym go wtedy wymieniać na nowy......bo wątpię,że ten mój pseudo mechanik go wyczyścił chociaż w połowie tak jak Ty swój....

Życzę .....żeby Ci służył jak najdłużej.... ;) Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 gru 2011, 17:11 przez gosia, łącznie zmieniany 1 raz.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Well done ;) ,świetna robota :!:


Propozycja dla moderatorów: podczepcie ten temat, żeby nie zaginął ;)

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Będę co jakiś czas pisał o moich spostrzeżeniach i sprawowaniu EGR-a.W całym uszkodzeniu tych zaworów najgorsze jest to,że jak są zabrudzone i nie domykają się to przyspieszają zapychanie DPF-a.Specjalistą w tej dziedzinie nie jestem,bo wydaje mi się,że są rzeczy,które robię lepiej ;)
Dziękuję za dobre słowo :).

Awatar użytkownika
maglo18
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 12 gru 2009, 23:10
Lokalizacja: Warszawa
Model:

#4 Post autor: maglo18 »

Może dobrym pomysłem byłoby dodać zdjęcie gdzie ten zawór znajduje się przy silniku.
Kawał dobrej roboty.

fysio1978

#5 Post autor: fysio1978 »

No Stary naprawdę pełen podziw dla Ciebie

rysiaczek!vippp

#6 Post autor: rysiaczek!vippp »

SZACUN :shock: Marki

Anony Mous

#7 Post autor: Anony Mous »

Ma ktoś może taki stary EGR i leży niepotrzebny w garażu?

gosia

#8 Post autor: gosia »

No ja mój stary chciałam wyrzucić w kosz, ale dostał się koledze Scaniairizar...jak również przepustnica ...tak więc...gdybym wiedziała,że to się jeszcze może na coś przydać.......niestety... ;) Marki....następnym razem jak mi nie daj Boże coś padnie..to będę wiedzieć,że to jeszcze może posłużyć do "czegoś".Także wołaj!!! ;)

fysio1978

#9 Post autor: fysio1978 »

Marki teraz będzie zbierał stare egr-y a potem na allegro mały biznesik kolega założy Hahahahahaha

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#10 Post autor: rzadki »

no Marki, dobre photostory :) oby więcej takich, to nie będzie trzeba w ogóle jeździć do mechaników :P
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Janusz Nowak

#11 Post autor: Janusz Nowak »

EGR jeśli elektrycznie jest sprawny można idealnie wyczyścić i będzie działał jak nowy. Ja po odłączeniu siłownika elektrycznego moczę go e płynie do mycia silników a potem szprycuję karcherem. Czynność tę należy wykonać nieraz 3x. Jak idzee ciężki można same krawędzie poprawić małym pędzelkiem szkolnym, oczywiście po ręcznym otwarciu zaworów. Trzeba trochę cierpliwości ale zawór zamyka lepiej niz nowy. Życzę powodzenia

kubik_CDTi

#12 Post autor: kubik_CDTi »

Swego czasu to rozprowadzałem nawet te blaszki do DT i DTL ,ale już skończył mi się.
A tu gość poszedł w moje ślady.
Pozdr.

kelian

#13 Post autor: kelian »

Marki, dobre i bardzo pomocne fotki , wczoraj trzy godzinki zabawy ale zamierzony efekt osiągnięty . Nie wiem na jak długo ale spróbować warto . U mnie iglica po rozkręceniu egr-a nawet nie drgnęła, ale po czyszczeniu chodziła wzorowo . Jeszcze raz dzięki za instrukcje

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#14 Post autor: franki »

To wyskakiwał Ci błąd EGRa, czy tak profilaktycznie wyczyściłeś?

Co do blaszek, to zastanawiam się czy nie lepiej byłoby całkowicie go zaslepić (blaszka bez dziurek), wtedy nie byłoby już wiecej z nim problemów...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

cbm80

#15 Post autor: cbm80 »

Szacunek za tak swietny opis.
Czy w starszych silnikach DTI ten sam patent z czyszczeniem zadziala?
W 2.2DTI o ile dobrze kojarze EGR jest chyba przed silnikiem, z przodu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”