Wymieniać pasek rozrządu ??

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
mazb

Wymieniać pasek rozrządu ??

#1 Post autor: mazb »

Witam !

Niespodziewanie wyskoczył mi wyjazd w przyszłym tygodniu.
Na pasku rozrządu przejechane jest 50 000km.
I mam dylemat ... Wymieniać przed podróżą czy lepiej nie ......

Silnik to 1,6 benzyna 74kW.

Czy w tym silniku w przypadku urwania paska rozrządu będę miał do wymiany cały silnik czy to jest wersja bezkolizyjna z zaworami ????

Z góry serdecznie dziękuję !!

leeoon

#2 Post autor: leeoon »

:) Tak powinno.... Ale po 60 000 lubią się rwać.I często się to zdarza! A silniczek niestety jest kolizyjny...

spiotrowski

#3 Post autor: spiotrowski »

ja w vectrze B też wymieniam co około 50kkm i w serwisach też tak radzą, zalecane jest niby co 60 ale wole mieć pewność co do rozrządu, inne pierdoły mogę odpuścić ale o takie rzeczy zwłaszcza przed wyjazdem wole spać spokojnie

Awatar użytkownika
opelmen
Mieszkaniec
Posty: 466
Rejestracja: 01 gru 2009, 06:46
Imię: Janusz
Lokalizacja: małaPOLSKA - KMYXXXX
Auto: Opel Zafira B 1.8 Cosmo Pb & LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#4 Post autor: opelmen »

Kolega ma salonową Zosię A serwisowaną przez cały czas w ASO...
W ASO powiedzieli mu, że spokojnie na nowym pasku (jazda prawie non-stop w trasach) może polatać ze 100 000km.
Tymczasem po 60 000km paseczek poszedł się... 'utylizować' i musieli mu z głowicą robić :/
Obrazek
Obrazek

bondzo001

#5 Post autor: bondzo001 »

To wszystko zalezy jak daleka bedzie wycieczka ,i czy bedziesz jechal spokojnie, czy bedzie rajdowo. :driver:
A ja mysle ze jeszcze pasek troche wytrzyma.

waldik782

#6 Post autor: waldik782 »

w tym motorze niby wiecej jak 60 tys nie ma co ryzykowac,wic wydaje mi sie ze mozesz jeszcze troche pojezdzic ale pamietaj zeby nie wajhowac skrzynia przy wyprzedzaniach itp...to ponoc do0bija paski.

dariusz.siuchta

#7 Post autor: dariusz.siuchta »

Ja dla świętego spokoju bym wymieniał. Po co masz niepotrzebnie stać się ofiarą niespodzianki, która może być niezręczna dla samego Ciebie, gdzieś w trasie i później dla Twojej kieszeni skoro silniczek kolizyjny. Wymienisz i będziesz miał z głowy na kilkadziesiąt tysięcy ładnych kilometrów

demko
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: 22 gru 2011, 22:49
Lokalizacja: malopolska
Model:

#8 Post autor: demko »

stary temat ale odswieze aby nowego nie pisac...
60 tys na pasku?
mam przejechane 80 tys i czkałem do 90tys. czyli powinienem juz wymienic?

Awatar użytkownika
Kacperuch
Zafiromaniak
Posty: 521
Rejestracja: 19 mar 2012, 12:15
Imię: Kacper
Lokalizacja: Gillingham/UK
Auto: Skoda
Model: Octavia2
Oznaczenie silnika: 19BKC

#9 Post autor: Kacperuch »

powiem tak- koszt paska w wyszedł mnie niedawno 430zł graty + wszystko + litr borygo + 180 robocizna. czyli w granicach 700zł.. teraz poszukaj co się stanie i ile kosztuje jak pasek strzeli... Ja na Twoim miejscu wolałbym dmuchać na zimne i wybrać "mniejsze zło" :)

cieniassss

#10 Post autor: cieniassss »

demko, Kacperuch, wszystko zależy jak i gdzie się jeździ, moim zdaniem 60 tys km w mieście to gorsze obciążenie i dłuższy czas eksploatacji paska niż np 90 tys km zrobione poza miastem.

leeoon

#11 Post autor: leeoon »

:shock: Bezwarunkowo wymieniaj!!!!

Sławek 70

#12 Post autor: Sławek 70 »

A jak mój nie ma jeszcze 27 tys. /poważnie/ i 13 lat to też wymieniać czy dojeździć chociaż do 30. Jak zaglądałem to wygląda na ok. pomimo wieku. Zresztą samochód jest całe życie garażowany. Mam jeszcze opony od nowości :lol: . Czy zdarzało się tak, że pompy wytrzymywały a paski pękały ?, czy przeważnie pompa staje i ścina zęby na pasku.
Jak rozumiem silniczek mam jak najbardziej kolizyjny.
Przebieg pewny bo samochód mam od nowości i jeżdzony tą samą "nogą".
>Sławek<
Ostatnio zmieniony 06 sie 2013, 21:42 przez Sławek 70, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#13 Post autor: Bodek »

Sławek 70 pisze:A jak mój nie ma jeszcze 27 tys. /poważnie/ i 13 lat to też wymieniać czy dojeździć chociaż do 30. Jak zaglądałem to wygląda na ok. pomimo wieku. Zresztą samochód jest całe życie garażowany. Mam jeszcze opony od nowości :lol: .
>Sławek<
wymienić natychmiast - max co 8 lat :!:
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#14 Post autor: janekW67 »

Ale pasek po 13-u latach może być skruszały. Jeśli nie ma wyjechanych kilometrów.to po 6-ciu latach powinien być wymieniony.
Oczywiście!

marian07

#15 Post autor: marian07 »

Dziś wymieniam - dla spokoju ducha. Pierwsza wymiana była przy 73 (nie wiem jaki włożony jest), teraz jest 136. Rozrząd wybrałem w końcu Boscha, z robotą i płynem będzie 700zł (albo 800 , nie ma pewności który rodzaj rozrządu jest zamontowany, zamówili obydwa) , gwarancja na 80ts km. Można było taniej 150 zł na jakimś po taniości ale gwarancja na 80ts mnie jakoś przekonała. Zafirka jest 1,8 125kucy.

Naprawa przy zerwanym rozrządzie to ok 2000 + rozrząd oczywiście. Jeśli silnik jest w miarę pewny i wiemy ile ma nalatane - wtedy warto to zrobić. Jeśli jest inaczej to głowica używka i modlić się żeby była w miarę dobra.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”