Diagnozowanie błędów w OP-COM

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
gee

Diagnozowanie błędów w OP-COM

#1 Post autor: gee »

Witam!
Niniejszym nabyłem sobie interfejs Op-com i chciałbym wreszcie stwierdzić, co dolega mojej zośce...tylko nie bardzo wiem jak :/

Na podstawie błędów typuję usterkę przepływomierza lub którejś z sond lambda - na jakie pozycje powinienem zwrócić uwagę w op-comie i jakie powinny mieć one wartości?

Z góry dzięki za wszelką pomoc. :D

Awatar użytkownika
Tunio999
Zafiromaniak
Posty: 5256
Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Auto: ex ZB 1.8 SPORT
Model: 2008
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#2 Post autor: Tunio999 »

"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
- Albert Einstein

<<< Pozdrawiam Tunio999 >>>

gee

#3 Post autor: gee »

Nie chodzi mi o kody błędów, te juz znam ale nie mogli sie uszkodzić wszystko na raz. Stąd pytanie, gdzie i jak sprawdzić w opcom który element szwankuje?

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#4 Post autor: Rybka »

zrób test i powinno wyskoczyć czy są błędy i jakie, czy ich nie ma

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#5 Post autor: Rybka »

Kolego ty chcesz wiedzieć jak się odczytuje błędy op-comem, czy chcesz znać parametry silnika podczas jego pracy ?

gee

#6 Post autor: gee »

Dokladnie to drugie. Che wiedziec, na co zwracać uwage analizujac logi - ktore parametry dotyczna pracy przeplywomierza i sond lambda oraz jakie powinny miec wskazania.

Co do przeplywomierza to znalazlem dwie pozycje "przeplywomierz powietrza" (napiecie i przeplyw w kg/h), a sondy to chyba czujniki O2 odpowiednio rzad 1 czujnik 1 dla pierwszej i czujnik 2 dla drugiej (czyli wszystko z B1S1 i B1S2 na poczatku nazwy) - ale czy tylko te pola mnie interesuja i jkie zakresy wartosci powinny sie tam znajdowac (np. na biegu jalowym)? Doczytalem, ze druga sonda powinna wskazywac 0,4V do 0,55V ale nic ponad to nie wiem :-C

Mam nadzieje, ze nieco rozjasnilem sytuacje :)

ps. sorki za brak polskich znakow, ale na tym kompie nie mam PL klawiatury zainstalowanej.

emjot

#7 Post autor: emjot »

Znalazłem gdzieś, że przepływomierz na wolnych powinien pokazywać minimalnie ok 10 kg/h (u mnie jest ok 14kg/h), a sonda (u mnie jest silnik Z18XE) powinna falować w zakresie 0-1V (na ciepłym silniku) a druga też ospale falować do poziomu 0.7V. Miałem walniętą drugą sondę, po wymianie na ori jest tak jak opisałem. Przepływomierz naturalnie im mocniej wciśniesz gaz, tym większy przepływ będzie pokazywał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”