Witam!
Niniejszym nabyłem sobie interfejs Op-com i chciałbym wreszcie stwierdzić, co dolega mojej zośce...tylko nie bardzo wiem jak :/
Na podstawie błędów typuję usterkę przepływomierza lub którejś z sond lambda - na jakie pozycje powinienem zwrócić uwagę w op-comie i jakie powinny mieć one wartości?
Z góry dzięki za wszelką pomoc. :D
Diagnozowanie błędów w OP-COM
Moderator: Sebu$
- Tunio999
- Zafiromaniak
- Posty: 5256
- Rejestracja: 15 gru 2011, 21:09
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
- Auto: ex ZB 1.8 SPORT
- Model: 2008
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
- Albert Einstein
Dokladnie to drugie. Che wiedziec, na co zwracać uwage analizujac logi - ktore parametry dotyczna pracy przeplywomierza i sond lambda oraz jakie powinny miec wskazania.
Co do przeplywomierza to znalazlem dwie pozycje "przeplywomierz powietrza" (napiecie i przeplyw w kg/h), a sondy to chyba czujniki O2 odpowiednio rzad 1 czujnik 1 dla pierwszej i czujnik 2 dla drugiej (czyli wszystko z B1S1 i B1S2 na poczatku nazwy) - ale czy tylko te pola mnie interesuja i jkie zakresy wartosci powinny sie tam znajdowac (np. na biegu jalowym)? Doczytalem, ze druga sonda powinna wskazywac 0,4V do 0,55V ale nic ponad to nie wiem :-C
Mam nadzieje, ze nieco rozjasnilem sytuacje
ps. sorki za brak polskich znakow, ale na tym kompie nie mam PL klawiatury zainstalowanej.
Co do przeplywomierza to znalazlem dwie pozycje "przeplywomierz powietrza" (napiecie i przeplyw w kg/h), a sondy to chyba czujniki O2 odpowiednio rzad 1 czujnik 1 dla pierwszej i czujnik 2 dla drugiej (czyli wszystko z B1S1 i B1S2 na poczatku nazwy) - ale czy tylko te pola mnie interesuja i jkie zakresy wartosci powinny sie tam znajdowac (np. na biegu jalowym)? Doczytalem, ze druga sonda powinna wskazywac 0,4V do 0,55V ale nic ponad to nie wiem :-C
Mam nadzieje, ze nieco rozjasnilem sytuacje
ps. sorki za brak polskich znakow, ale na tym kompie nie mam PL klawiatury zainstalowanej.
Znalazłem gdzieś, że przepływomierz na wolnych powinien pokazywać minimalnie ok 10 kg/h (u mnie jest ok 14kg/h), a sonda (u mnie jest silnik Z18XE) powinna falować w zakresie 0-1V (na ciepłym silniku) a druga też ospale falować do poziomu 0.7V. Miałem walniętą drugą sondę, po wymianie na ori jest tak jak opisałem. Przepływomierz naturalnie im mocniej wciśniesz gaz, tym większy przepływ będzie pokazywał.