rozruch silnika 2.0 DTi po mroźnej nocy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
matis991
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lis 2013, 09:20
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Kia
Model: Sportage
Oznaczenie silnika: CRDI
Gender:

#31 Post autor: matis991 »

Ja filtr mam nowy tylko pytam bo w astrze do pełna nalewam przez te śrubkę u góry. A w zafirze mam pęknięte te plastikowe zaczepy z obudowy filtra i nie miałem jak nalać i jak zakręcałem to nie było pełno. Wymieniłem akku i dużo lepiej zapala ale jednak nie tak jak astra ;p ze po 1 obrocie już jest zapalona tylko zafira łapie po 3 "obrotach" ;p 1 sekunde gdzieś kręcę :D oczywiście jak zimny, bo na ciepłym zero problemów.

matis991
Przeglądacz
Posty: 74
Rejestracja: 01 lis 2013, 09:20
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: Kia
Model: Sportage
Oznaczenie silnika: CRDI
Gender:

#32 Post autor: matis991 »

Ja mówiąc, że murze go kręcić 1 sek oczywiście mam na myśli rano po chłodnej nocy :) ewentualnie jeśli dłużej stoi :)

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#33 Post autor: miodzik »

Dołożę tylko do dyskusji aby dopisać moje dalsze obserwacje.

Otóż temat dotyczył jak Rybka pisze wyżej odpalania po chłodnej/mroźnej nocy czy trzymania pół dnia auta na mrozie. Niestety w tej chwili stoję z tematem ponieważ od ponad tygodnia (czy dwóch) temperatura dzienna u mnie jest na poziomie 4-6 stopni a w nocy nie schodzi poniżej zera. Auto rano, tak jak dzisiaj odpala że tak powiem normalnie. Co prawda lekko zatrzęsie silnikiem i dodaję gazu rano ale łapie od razu przy pierwszym zakręceniu silnikiem. Nie sprawdzałem jeszcze czujnika temperatury bo moim zdaniem nie mam po co. Jest po prostu za ciepło. W ciągu dnia nie mam żadnych problemów z uruchomieniem silnika i odkąd wykasowałem błędy jakieś i poprawiłem styki w przepływomierzu nie pokazuje mi się żaden błąd w pamięci komputera.

Z pewnością mrozy niebawem nadejdą. Z pewnością problem powróci. I z pewnością wtedy będę w stanie przynajmniej pomierzyć co i jak jeśli chodzi o temperatury.

Aczkolwiek możemy mieć ja i matis991 podobny problem. Swoją drogą Mateusz sprawdź jak Ci uruchamia się po takiej nocy z przygazowaniem (wciśniętym pedałem gazu), czy aby nie łatwiej/lepiej.

Efekt opisany wyżej jest jak faktycznie przy lekko zapowietrzonym układzie, ale raczej ten wątek bym wyeliminował..

Serdeczności,

Marcin
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Lelu172

#34 Post autor: Lelu172 »

siemankoo prosta sprawa jeżeli nie chce odpalic to sciag kabel z czujnika który znajduje sie u góry poczekaj az zagrzeje świece i próbuj zapalic powinnien sie właczyc wiatrak bo wtedy wariuje ;) ma zapalic :) jeżei zapali bez problemu to miałem podobny problem zgłoś sie jak cos ;) pozdrawiam :)

KrilanPL

#35 Post autor: KrilanPL »

Lelu172 pisze:siemankoo prosta sprawa jeżeli nie chce odpalic to sciag kabel z czujnika który znajduje sie u góry poczekaj az zagrzeje świece i próbuj zapalic powinnien sie właczyc wiatrak bo wtedy wariuje ;) ma zapalic :) jeżei zapali bez problemu to miałem podobny problem zgłoś sie jak cos ;) pozdrawiam :)
Wygląda to tak:

Długo kręcę , obroty silnika tak jakby nie mogły wskoczyć na te magiczne 500 , wskazówka obrotomierza walczy raz wznosząc i odpadając , po kilku długich kręceniach (10 sec i więcej) silnik wskakuje na 500 obrotów i zapala , potem już chodzi idealnie nie szarpie i dopóki silnik jest ciepły (nawet kilka h po postoju ) odpala na dotyk , dopiero po nocy jest katastrofa.

Aku nowy.

U mnie ściągnięcie czujnika nad termostatem nie pomogło (wiatrak zaczyna chodzić)

Świeca nie działa jedna , więc mam poważne obawy czy po wymianie 4 świec problem zostanie.

Myślałem nad wyciągnięciem filtra paliwa , ale nie wymieniać go (ma 5 miesięcy) tylko zalać ropką jeszcze raz i może się odpowietrzy ?

Skasowany użytkownik 6483

#36 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Zacznij od wymiany świec , nie ma sensu szukać inne przyczyny .

KrilanPL

#37 Post autor: KrilanPL »

jarecki69 pisze:Zacznij od wymiany świec , nie ma sensu szukać inne przyczyny .
Myślisz ,że tylko jedna świeca robi aż tak wielki problem ?

Skasowany użytkownik 6483

#38 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

No oczywiście , jak Ci padnie choć jedna świeca przy takiej temperaturze to juz masz problem. Kup sobie 4 nowe i wszystkie wymień , powinno pomóc :piwo:

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#39 Post autor: miodzik »

Dołożę mały ciąg dalszy.

W tej chwili stoję w miejscu z problemem. Auto odpala bardzo ładnie ale jest z rana jak wsiadam do auta temperatura wiosenna.

Obrazek

Raz w między czasie było zimniej i delikatnie problem powrócił. Jednak puki nie przyjdą mroźne noce problemu nie mam z odpalaniem z samego rana...
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#40 Post autor: chojinka »

Jeśli wymiana świec nie pomoże to musisz sobie zwiększyć dawkę rozruchową w kompie
Aż po horyzontu kres...

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#41 Post autor: miodzik »

chojinka, W zasadzie to jestem o krok od zwiększenia dawki rozruchowej. Będę chciał w tym miejscu może od razu zrobić mały toutorial jak to zrobić, żeby było dla potomnych ;)

Chyba, że jest już gdzieś coś gotowego, to proszę o podesłanie.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#42 Post autor: miodzik »

No to mrozy przyszły a ja nie mam pomysłu na cudowanie. Temperatury pomierzyłem - wyglądają na normalne. Na dworze zimno, silnik też ma taką samą lub bardzo zbliżoną temperaturę. Postanowiłem zwiększyć dawkę. I tu mnie ogarnęło zdziwienie...

Jestem pewien, że widziałem wcześniej możliwość korekty danych. Tylko teraz nie jestem pewien, czy widziałem ją u siebie.....

W każdym razie kroki o jaki wiem do pokonania problemu:
1. Op Com
2. Diagnostyka
3. Silnik
4. Programowanie

i w tym miejscu mam cztery podkategorie.
1. Reset ECU,
2. Konfiguracja wariant ow programu
3. Konfiguracja programu CAN
4. Programowanie numeru identyfikacyjnego pojazdu.

Nie wyskakuje mi tu żadna ramka, mimo czekania i upływu czasu.

Nie mam w tym miejscu nic odn możliwości zwiększenia dawki.

Czy wlazłem nie tam gdzie trzeba? Mam jakieś nie odpowiednie oprogramowanie?

Wg Sebastiana chojinka, który zmieniał dawkę u siebie było tak:

5. wyskoczy ramka i tam wpisujemy wszystko jak wyżej czyli dawka paliwa +5%, powietrze -20% a ja dodałem +2 dawce rozruchowej i auto odpala od kopa bez problemów jak było wcześniej.
6. zapisujemy
7. wyłączamy program
8. jedziemy
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#43 Post autor: chojinka »

stare fotki z telefonu. nowych szybko nie będzie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
tutaj brak dobrych zdjęć a lepszych nie będzie bo nie mam sprawnego kompa.
Obrazek
na ostatnim foto można zobaczyć zmiany, sprawdz przed korektą i po korekcie
Obrazek
za bardzo nie pamiętam aby dokładnie odpowiedzieć.
Aż po horyzontu kres...

alek_jan

#44 Post autor: alek_jan »

Zmieniasz dwa ostatnie ustawienia ??

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#45 Post autor: chojinka »

tak. zmieniłem też dawkę rozruchową bo auto słabo paliło i teraz jest o wiele lepiej. obroty były już podniesione więc tutaj nic nie ruszamy.
Aż po horyzontu kres...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”