[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
ten jest niskopopiołowy = może być inny. ale też 5W30rafant4011 pisze:w sumie nic, tak po prostu bo jest o już zwykły silnik diesel-a bez dpf-a, a 5w30 jest chyba po to jak dpf jest zamontowany? tak po chłopsku pyśląć ..
czyli z inną normą
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Konsumpcja oleju jest również zależna od marki, producenta oleju jaki wlewacie. Jakbyście przerobili 5-7 producentów olejów silnikowych (tej samej lepkości) i lali jeden po drugim przy każdej wymianie to zauważycie że na jednych olejach silnik spala ich zauważalnie mniej a na innych znacznie więcej. Sporo zależy także od charakterystyki eksploatacji pojazdu: wiadomo że silnik notorycznie eksploatowany w miejskich korkach, niedogrzany, na krótkich dystansach będzie więcej konsumował niż taki który po rozruchu przejeżdża od razu 30-40km dystans bez korków itp.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
A widzisz... a moje (TDI i wolnossące) zupełnie na odwrót. Dolewek wymagają zazwyczaj zimą kiedy krótkie odcinki i notoryczne niedogrzanie, natomiast w okresach ciepłych, ganiane po autostradach, górach, Chorwacjach podczas wakacyjnych wojaży jak sprawdzam stan przed wyjazdem, po powrocie (3-4 tyś km) jest tyle samo lub minimalnie mniej.
I u mnie przyszedł czas na wymianę oleju, silnik to 2.0 DTI z autentycznym przebiegiem ok. 193 tys km (rocznikowo 2001).
Samochodem poruszam sie w duzej mierze na krótkich odcinkach robiąc średnio 1000 km miesięcznie (często trochę mniej) jednak gdy przyjdzie potrzeba to robie drugie tyle w ciagu 2-3 dni stad też ciężko jest mi określić sposób jazdy.
Dotychczas zalany był olejem Platinum Classic 10W-40 jednak przejechałem na tym prawie 15 tys km i co jakiś czas się zapala inspekcja nie mówiąc już że olej też jest w średniej kondycji.
Więc jaki olej tym razem byście mi polecili? Myślałem nad 15W40 Castrola lub Mobil ale szczerze mówiac to nie znam sie zbytnio nad olejami także prosze o poradę.
Od ostatniej wymiany do teraz dolałem ok. 1l więc chyba źle nie jest, co do paliwa to tankuję cały czas ON VERVE i od czasu do czasu tego lepszego diesla z Shella więc silnik nie jest zbytnio "zasyfiony"
Samochodem poruszam sie w duzej mierze na krótkich odcinkach robiąc średnio 1000 km miesięcznie (często trochę mniej) jednak gdy przyjdzie potrzeba to robie drugie tyle w ciagu 2-3 dni stad też ciężko jest mi określić sposób jazdy.
Dotychczas zalany był olejem Platinum Classic 10W-40 jednak przejechałem na tym prawie 15 tys km i co jakiś czas się zapala inspekcja nie mówiąc już że olej też jest w średniej kondycji.
Więc jaki olej tym razem byście mi polecili? Myślałem nad 15W40 Castrola lub Mobil ale szczerze mówiac to nie znam sie zbytnio nad olejami także prosze o poradę.
Od ostatniej wymiany do teraz dolałem ok. 1l więc chyba źle nie jest, co do paliwa to tankuję cały czas ON VERVE i od czasu do czasu tego lepszego diesla z Shella więc silnik nie jest zbytnio "zasyfiony"