[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#316 Post autor: rafant4011 »

w sumie nic, tak po prostu bo jest o już zwykły silnik diesel-a bez dpf-a, a 5w30 jest chyba po to jak dpf jest zamontowany? tak po chłopsku pyśląć :P ..

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#317 Post autor: janekW67 »

A po co zmieniać z dobrego na dobre?
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#318 Post autor: Bodek »

rafant4011 pisze:w sumie nic, tak po prostu bo jest o już zwykły silnik diesel-a bez dpf-a, a 5w30 jest chyba po to jak dpf jest zamontowany? tak po chłopsku pyśląć :P ..
ten jest niskopopiołowy = może być inny. ale też 5W30

czyli z inną normą ;)
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#319 Post autor: rafant4011 »

czyli zostaje z dexos2

MARCEL!
Zafiromaniak
Posty: 750
Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
Imię: Mar
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#320 Post autor: MARCEL! »

Ja w tamtym roku zalałem Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40. Do benzyniaka z gazem 1.8.
Wszystko ok. :-) Jest wersja tego oleju z dwusiarczkiem molibdenu. Czy warto dopłacić parę zł do oleju z dodatkiem? Liqui Moly MoS2 Leichtlauf Super 10W-40 ?

kamillo87

#321 Post autor: kamillo87 »

ja do swojej A 1,8 125 leje cały czas 5w30 castrola przebieg 170 tys, zadnych wycieków i brania oleju troche to dziwne bo czytająć wasze wypowiedzi to troche biorą te silniki

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#322 Post autor: janekW67 »

kamillo87 pisze:ja do swojej A 1,8 125 leje cały czas 5w30 castrola przebieg 170 tys, zadnych wycieków i brania oleju troche to dziwne bo czytająć wasze wypowiedzi to troche biorą te silniki
Zawsze są wyjątki od reguły.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#323 Post autor: Piasek »

Konsumpcja oleju jest również zależna od marki, producenta oleju jaki wlewacie. Jakbyście przerobili 5-7 producentów olejów silnikowych (tej samej lepkości) i lali jeden po drugim przy każdej wymianie to zauważycie że na jednych olejach silnik spala ich zauważalnie mniej a na innych znacznie więcej. Sporo zależy także od charakterystyki eksploatacji pojazdu: wiadomo że silnik notorycznie eksploatowany w miejskich korkach, niedogrzany, na krótkich dystansach będzie więcej konsumował niż taki który po rozruchu przejeżdża od razu 30-40km dystans bez korków itp.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#324 Post autor: janekW67 »

Najwięcej oleju każdy silnik zużywa,gdy pracuje pod dużym obciążeniem,np. długa jazda z dużą prędkością.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#325 Post autor: Piasek »

A widzisz... a moje (TDI i wolnossące) zupełnie na odwrót. Dolewek wymagają zazwyczaj zimą kiedy krótkie odcinki i notoryczne niedogrzanie, natomiast w okresach ciepłych, ganiane po autostradach, górach, Chorwacjach podczas wakacyjnych wojaży jak sprawdzam stan przed wyjazdem, po powrocie (3-4 tyś km) jest tyle samo lub minimalnie mniej.

Awatar użytkownika
Czesław
Zafiromaniak
Posty: 1085
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Imię: Czesław
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: Meriva B 1,4 120 KM
Model: B
Oznaczenie silnika: Nel
Gender:
Kontakt:

#326 Post autor: Czesław »

A ja wcale bym się nie martwił gdyby mi brał trochę oleju ja mam zmartwienie bo mnie przybywa oleju. :(
czesiek_ze

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#327 Post autor: Piasek »

Ot, uroki DPF`ów... nic nie poradzisz poza zmianą oleju... do kolejnego zatankowania.

SeDay

#328 Post autor: SeDay »

I u mnie przyszedł czas na wymianę oleju, silnik to 2.0 DTI z autentycznym przebiegiem ok. 193 tys km (rocznikowo 2001).

Samochodem poruszam sie w duzej mierze na krótkich odcinkach robiąc średnio 1000 km miesięcznie (często trochę mniej) jednak gdy przyjdzie potrzeba to robie drugie tyle w ciagu 2-3 dni stad też ciężko jest mi określić sposób jazdy.

Dotychczas zalany był olejem Platinum Classic 10W-40 jednak przejechałem na tym prawie 15 tys km i co jakiś czas się zapala inspekcja nie mówiąc już że olej też jest w średniej kondycji.

Więc jaki olej tym razem byście mi polecili? Myślałem nad 15W40 Castrola lub Mobil ale szczerze mówiac to nie znam sie zbytnio nad olejami także prosze o poradę.

Od ostatniej wymiany do teraz dolałem ok. 1l więc chyba źle nie jest, co do paliwa to tankuję cały czas ON VERVE i od czasu do czasu tego lepszego diesla z Shella więc silnik nie jest zbytnio "zasyfiony" :D

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#329 Post autor: Piasek »

Lej 10W-40 i zmieniaj co 10 tys km
Producent - do wyboru, wedle uznania.

SeDay

#330 Post autor: SeDay »

I z producentem jest właśnie problem, samochód mam od ponad roku i z etgo co wiem wcześniej jeździł na Mobil 2000, a później zalewałem go Platinum Classic. Jak myslicie czy wrócić znowu do Mobila czy przerzucić się na coś innego typu Castrol lub Lotos?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”