Problemy z działaniem ESP - ABS - TC

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
david_borys
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 25 paź 2013, 11:43
Lokalizacja: Kętrzyn
Model:

#166 Post autor: david_borys »

Witam . wywala mi błąd C0131 czyli padła pompa abs ( pali sie esp). Czym ma ktoś sprawdzoną i polecaną firmę regenerująca pompy, bo ciężko znaleźć pompe o tych samych numerach[/code]

5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#167 Post autor: 5kt »

Witam
Czasami jak przekręcam kluczyk (przed zapaleniem silnika) nie gaśnie mi kontrolka ESP (Układ stabilizacji toru jazdy) i wtedy nie mogę zapalić, w ogóle nawet rozrusznik nie kręci. Kontrolka ta powinna zgasnąć po kilku sekundach. Muszę przekręcić z powrotem kluczyk, żeby zgasły kontrolki i znowu próbować. Jak zgaśnie kontrolka ESP to mogę zapalić silnik bez problemu. Co to może być? Nie mam pojęcia od czego to zależy (albo jeszcze nie zaobserwowałem) kiedy kontrola ta gaśnie, a kiedy nie, ale zdarza się to coraz częściej.
Podczas jazdy wszystko jest ok. nie zapala się ta kontrola, no chyba że zrobię zrywa na śniegu ;)
Ostatnio zmieniony 27 lut 2015, 21:52 przez 5kt, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#168 Post autor: Rafoooo »

Ja tu bym bardziej stawiał na immobiliser, że daje w du.. wyciskałeś jakie błędy wywala komputer? metodą gaz-hamulec.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#169 Post autor: Zdenek2007 »

Sprawdzenie błędów powinno dać odpowiedź, pamiętaj że po kilkudziesięciu rozruchach silnika błędy automatycznie kasują się.

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#170 Post autor: drahe »

5kt pisze:Witam
Czasami jak przekręcam kluczyk (przed zapaleniem silnika) nie gaśnie mi kontrolka ESP (Układ stabilizacji toru jazdy) i wtedy nie mogę zapalić, w ogóle nawet rozrusznik nie kręci. Kontrolka ta powinna zgasnąć po kilku sekundach. Muszę przekręcić z powrotem kluczyk, żeby zgasły kontrolki i znowu próbować. Jak zgaśnie kontrolka ESP to mogę zapalić silnik bez problemu. Co to może być? Nie mam pojęcia od czego to zależy (albo jeszcze nie zaobserwowałem) kiedy kontrola ta gaśnie, a kiedy nie, ale zdarza się to coraz częściej.
Podczas jazdy wszystko jest ok. nie zapala się ta kontrola, no chyba że zrobię zrywa na śniegu ;)
Masz problemy na magistrali CAN prawdopodobnie coś z kabloteką lub na złączach gdzie przechodzi sygnał.
Podjedź do kogoś jak najszybciej bo problem sam nie zniknie a pewnego razu nie odpalisz autka :(
Oczywiście najpierw diagnostyka czyli odczyt błędów kompem.
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#171 Post autor: 5kt »

Dzisiaj trochę posiedziałem przy aucie i oto moje spostrzeżenia:
- sprawdzanie błędów „hamulec+gaz” nic nowego nie pokazuje (mam tylko 1 błąd ECN 038008 – jakiś problem z jedną ze świec, ale to mam cały czas i nie ma to znaczenia, auto jak na razie paliło i nie trzeba było wymieniać świecy),
- jak jest zimny silnik to odpala bez problemu, po przekręceniu kluczyka słychać takie charakterystyczne bzyczenie z przodu,
- natomiast wtedy gdy kontrolka ESP nie gaśnie nie słychać tego bzyczenia, wtedy nawet OP-COM nie chce zaczytać błędów, po prostu nie komunikuje się z autem,
- jeśli uda mi się przekręcić kluczyk i kontrolka ESP zgaśnie to OP-COM komunikuje się z autem i mogę odczytać błędy. Oto błędy jaki mi zczytał OP-COM:

U2105-00 Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
P0380-08 <Nieznany kod błędu>
U2143-00 Mag. CAN &#8211; brak łączności z czujnikiem kąta obrotu kierownicy (SAS)
U2105-00 Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
U2105-00 CAN-BUS &#8211; brak komunikacji z ECM (modułem kontroli silnika)
P0115-71 Sygnał temperatury cieczy chłodzącej, poza wymaganym zakresem
P0460-71 Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa &#8211; wartość poza wymaganym zakresem
P0500-71 Obwód czujnika prędkości koła - poza wymaganym zakresem
P0654-71 Sygnał prędkości obrotowej silnika, poza wymaganym zakresem
P0550-71 Sygnał liczn. przebiegu poza zakresem
U2139-71 Nieprawidłowy sygnał mod. Ster. Kolumny kierown. (CIM)
B0655-5A Nieprawidłowy sygnał obwodu włącznika świateł hamulcowych
U2139-71 Nieprawidłowe dane z modułu ster. Kolumny kierownicy (CIM)

Skasowałem wszystkie błędy. Trochę pojeździłem i jest dalej to samo. Zajechałem na stację paliw, zatankowałem i nie mogłem zapalić. Po jakiś 5 min. udało się odpalić (tj. zgasła kontrolka EPS i auto odpaliło), dobrze, że było mało aut na stacji. Chyba jak jest ciepły to wtedy jest ten problem.
Co to może być?
Ktoś pisał, że to może być immobiliser, jak to sprawdzić? Czy można jakoś go wyłączyć?

5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#172 Post autor: 5kt »

drahe pisze: Masz problemy na magistrali CAN prawdopodobnie coś z kabloteką lub na złączach gdzie przechodzi sygnał.
Podjedź do kogoś jak najszybciej bo problem sam nie zniknie a pewnego razu nie odpalisz autka :(
Oczywiście najpierw diagnostyka czyli odczyt błędów kompem.
A gdzie znajdę ta magistralę CAN, kablotekę i złącza?

drahe
Mieszkaniec
Posty: 449
Rejestracja: 09 sie 2012, 09:13
Lokalizacja: Gliwice
Model:

#173 Post autor: drahe »

Szukaj dobrego elektronika/elektryka samochodowego.Najlepiej specjalisty od opla.
Auto było bite?
Diagnostyka komputerowa.Odzyskiwanie kodu security (Opel carpass). Rozszerzanie funkcji komputera pokładowego - wszystkie modele Opla.Dokładanie tempomatu i inne mody.Wymiana modułu CIM.

5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#174 Post autor: 5kt »

Raczej nie było bite. Mam go od 5 m-cy i z tego co wiem to nie, na 99%. A wiesz może co konkretnie trzeba zrobić? Z fachowcem od Opla to raczej ciężko w moich stronach (Jawor, dolnośląskie).

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#175 Post autor: Rafoooo »

:mysli: Robiłeś próby z drugim kluczykiem? czy tak samo się zachowuje?

5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#176 Post autor: 5kt »

Oczywiście, że robiłem i jest to samo.

5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#177 Post autor: 5kt »

Podejrzewam, że to akumulator. Całą noc się ładował, rano odpaliłem bez problemu, pojechałem do pracy. Po pracy nie chciał od razu zapalić, odpalił za 4 razem (kontrolka ESP zgasła za 4 razem). Wieczorem trochę pojeździłem, jak zgasiłem silnik sprawdziłem miernikiem akumulator, był naładowany na full. Za jakieś 5 minut sprawdziłem jeszcze raz i już nie było na full (zwykły miernik z 3 diodami, świeciła się już tylko pierwsza i druga, czyli naładowany w połowie) i już nie chciał zapalić, dopiero za którymś tam razem zgasła kontrolka i zapalił.
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, że jak przyjadę i zgaszę silnik i chcę go od razu zapalić to nie ma problemu. Ale jak chcę zapalić za kilka minut np. jak zatankuję paliwo, to już nie chce gasnąć ta kontrolka i nie odpala.
Akumulator jest od nowości GM, ma 9 lat i kilka tygodni temu pożyczałem prąd dla Corsy w dieslu, bo w niej akumulator siadł, nie wiem, czy to ma jakiś wpływ.
Sądzicie, że to może być akumulator? Ktoś pisał, chyba nawet w tym temacie, że po wymianie akumulatora wszystko było ok.

Awatar użytkownika
Rafoooo
Zafiromaniak
Posty: 1949
Rejestracja: 02 lis 2014, 09:58
Lokalizacja: Limanowa
Model:
Kontakt:

#178 Post autor: Rafoooo »

No jeśli akumulator ma już 9lat, to chyba już swoje wysłużył, dokładne napięcie aku będziesz miał w "test mode". Ale żeby go odrazu nie przekreślać, to zrób próbę na innym aku, może masz w domu drugie auto z którego mógłbyś na chwilę przełożyć i zrobić próbę? To by rozwiało wszelkie wątpliwości ;)
Życie trzeba przeżyć tak, żeby wstyd było opowiadać, za to przyjemnie
wspominać. :P

5kt
Przeglądacz
Posty: 90
Rejestracja: 11 maja 2012, 22:38
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: dolnośląskie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#179 Post autor: 5kt »

Drugie autko mam, ale to Fiesta z o wile mniejszym akumulatorem i do tego benzyniak. Jutro podjadę żeby mi sprawdzili akumulator. Sprawdzałem go na początku listopada, czyli ponad 4 m-ce temu i wszystko było z nim ok.

Akumulator sprawdzony i wszystko z nim jest ok.
Trzeba szukać przyczyny gdzie indziej.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2015, 20:25 przez 5kt, łącznie zmieniany 1 raz.

omaniek

#180 Post autor: omaniek »

Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Najpierw opiszę co się stało.
Kupiłem ZB w lutym sprowadzoną z Holandii, sprawdzona nie bita, ładna sztuka. Na drugi dzień rano po wyjechaniu z garażu zauważyłem, że nie zgasła kontrolka ABS. Wsiadam do auta i jadę i patrzę a tu nie działa prędkościomierz, licznik kilometrów i w komputerze w info nie podaje żadnych wartości spalania tylko F/l.
Trochę poczytałem na forum i dużo wskazuje na czujnik ABS w piaście koła - tylko samochód stoi już od tygodnia u mechanika i tam nie pokazuje żadnego błędu w kompie. Prądy pomierzone i niby wszystko OK. Mechanik podejrzewa czujnik ABS zintegrowany z pompą. Czy to to, czy raczej czujnik w piaście - jak to sprawdzić bez rozbierania piasty, bo mechanik mówi, że w takim przypadku trzeba zniszczyć łożyska i włożyć nowe. Proszę o pilną odpowiedź bo nawet nie zdążyłem nacieszyć się nowym autkiem.
Zośka jest z 2007 roku, 1.9 CDTI 120 KM (88kW).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”