[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#331 Post autor: Piasek »

Tańszy.... i zmieniaj co 10 tyś km. Nic lepszego dla silnika nie można zrobić :driver:

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#332 Post autor: Piasek »

U mnie w okolicy dużo ludzi na Gulfie jeździ i sobie chwalą.
Tani - to raz, mało znany zatem nikt nie podrabia (a marka legendarna przecież) i dobre właściwości smarne: nie klepią hydroregulatory rano (kto ma), silniki czyste w środku jak już trzeba do czegoś rozbierać i wyraźnie spada na nich konsumpcja oleju (jak komuś pożera).

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#333 Post autor: cns80 »

rolando pisze:Castrola nie polecam, przynajmniej takie jest moje zdanie że to już nie jest to samo co kiedyś.
Potwierdzam. Mitsubishi zaleca Castrola, ale np. 0W40 diesel bierze 300-500 ml na 15 tys. km, a po zmianie np. na Mobil 1 przy tej samej klasie (0W40) nie bierze ani grama. No i po 15 tys km zlewany Castrol dużo gorzej wygląda.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#334 Post autor: Piasek »

Opel ogólnie ma tendencje do przepalania oleju tak mi się zdaje. Co tam, ledwo tysiąc temu zmieniałem oliwę w silniku, sprawdzałem wczoraj to już jest mocno przepalony. Oczywiście nadal przeźroczysty ale to co wlewane było miało kolor bardzo jasnego krystalicznego miodu a to co teraz jest w silniku ma już barwę mocnej czarnej herbaty. A przecież auto na gazie lata to i olej czystszy powinien być. Poprzedni przeleciał ponad 6 tyś km i też był czarny przy spuszczaniu - jak z diesla - ale zrzuciłem to na przepłukanie silnika po poprzednim użytkowniku i Holandii gdzie pałowali na oleju zgodnie z wytycznymi producenta - 30 tyś km.
Dziwne... bo mam w domu jeszcze jedno auto, też zagazowane i tam olej wlewany jest krystaliczny, a zmieniany po 13-14 tyś km ma kolor herbaciany, pięknej herbaty i nadal kryształ (mimo iż praktycnzie co wymiana to innego producenta wlewam w silnik) a w Oplu (mimo iż zagazowana benzyna) po 10 tyś km wygląda niczym z diesla.

vojti

#335 Post autor: vojti »

Miałem zagazowaną Omegę ale nie zauważyłem, żeby olej był czystszy z tego powodu w porównaniu z autami bez gazu.

Awatar użytkownika
megalon
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 20 mar 2015, 17:15
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Petebe
Auto: Opel Zafira A 1.6 16v Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#336 Post autor: megalon »

Zamknęli mój post. Czytałem ten artykuł le nadal nie ma wzmianki o klasyfikacji oleju ACEA - ja mam C3 a opel zaleca A3/B3. Więc moje pytanie brzmi czy ten olej spełnia jakościowe wymagania opla?

castrol magnatec 5W40 C3
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, 09:15 przez megalon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#337 Post autor: Bodek »

megalon pisze:Zamknęli mój post. Czytałem ten artykuł le nadal nie ma wzmianki o klasyfikacji oleju ACEA - ja mam C3 a opel zaleca A3/B3. Więc moje pytanie brzmi czy ten olej spełnia jakościowe wymagania opla?

castrol magnatec 5W40 C3
Castrol Magnatec

ma aprobatę Dexos2 :

Normy i specyfikacje:

API SN/CF
ACEA A3/B3, A3/B4, C3
MB Approval 229.31
VW 502 00/505 00
BMW Longlife-04
Spełnia FIAT 9.5535-S2
Spełnia wymagania GM dexos2
Renault RN 0700/ RN 0710
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
megalon
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 20 mar 2015, 17:15
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Petebe
Auto: Opel Zafira A 1.6 16v Comfort
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z16XE
Gender:

#338 Post autor: megalon »

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.O to mi właśnie chodziło.

hamis

#339 Post autor: hamis »

Panowie, to i ja zapytam co mam lać do ZA.
Auto mam raptem od dwóch tygodni i przyszedł moment na wymianę wszystkich niezbędnych płynów itp.
Nie mam pojęcia co obecnie jest wlane i ile jest zrobione km.

Lać syntetyk, półsyntetyk?

Zafira 1.6 PB 2002r, przejechane 182tys km, ściągnięte z Holandii.

Czy jednocześnie możecie polecić jakieś sprawdzone filtry itp, żeby nie było problemów?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2015, 13:48 przez hamis, łącznie zmieniany 1 raz.

borewicz
Bywalec
Posty: 102
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:50
Lokalizacja: Małopolskie
Model:

#340 Post autor: borewicz »

hamis pisze:Lać syntetyk, półsyntetyk?

Zafira 1.6 PB 2002r, przejechane 182tys km, ściągnięte z Holandii.
Ja bym na Twoim miejscu zalał syntetyk ale przed wymianą profilaktycznie zrobiłbym płukankę Liqui Moly (koszt kilkadziesiąt PLN). Po płukance należy obserwować zużycie oleju, do przebiegu 2-3 tyś km na nowym oleju mogą występować wahania zużycia, potem się unormuje, chociaż u mnie nigdy nie wystąpiły (3 płukanki w różnych autach). Jeżeli zużycie oleju będzie przekraczało na syntetyku jakieś zdrowe granice, to wtedy przy następnej wymianie wlałbym półsyntetyk. W żadnym wypadku nie należy lać mineralnego oleju jak niektórzy pożalsięBoże mechanicy sugerują.

hamis

#341 Post autor: hamis »

Jeśli uda mi się gdzieś kupić tą płukankę to tak zrobię.
Czy olej CASTROL MAGNATEC C3 5W40 będzie dobry? Czy 5W30 lepiej? Jaki filtr zastosować?

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#342 Post autor: Wojti »

Castrol nie jest za dobry lepszy jest mobil ,milers :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#343 Post autor: Piasek »

Ja bym się nie zapuszczał aż w lepkości 5W-30 bo się możesz przerazić konsumpcją. To jednak wiekowy silnik i ciężko stwierdzić ile to ma rzeczywistego przelotu i jak się z nim obchodzono wcześniej.
Na nasze "szerokości geograficzne" i strefę klimatyczną na prawdę bez obaw zaleca się stosować oleje klasy 10W-40. Owszem - nowoczesne silniki mają wymagania dla innych lepkości (wymuszone konstrukcją silnika czy obecnością skomplikowanych układów katalitycznych) ale Twój ma 13 lat i nie ma się co "spuszczać" nad cudowaniem ekspelerów w silnik żeby nie przedobrzyć.
Chcesz płukankę zastosować - zastosuj (na pewno nie zaszkodzi) ale nie rozpędzaj się za bardzo z lepkościami oleju silnikowego bo możesz sobie tylko kosztów narobić i niepotrzebnych problemów.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 09:57 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.

hamis

#344 Post autor: hamis »

Czyli jednak półsyntetyk 10w40? Niby Castrol na swojej stronie tez zaleca 5W-30. Choc rzeczywiscie nie wiem czy do ponad 10 letniego auta dawac pelny syntetyk...
Za to na stronie http://autosotua.com/olej-silnikowy/opel/zafira.html podaja juz 10w40...

A może 5w40? Taki rekomenduje Total na swojej stronie...

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#345 Post autor: Piasek »

Szukajki zawsze rekomendują oleje najwyższej normy. Znajdź tam poloneza i też będą zalecały 5W-30

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”