[A] [B] [C] Jaki olej do diesla/benzyny ?
Moderator: Mariusz
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
U mnie w okolicy dużo ludzi na Gulfie jeździ i sobie chwalą.
Tani - to raz, mało znany zatem nikt nie podrabia (a marka legendarna przecież) i dobre właściwości smarne: nie klepią hydroregulatory rano (kto ma), silniki czyste w środku jak już trzeba do czegoś rozbierać i wyraźnie spada na nich konsumpcja oleju (jak komuś pożera).
Tani - to raz, mało znany zatem nikt nie podrabia (a marka legendarna przecież) i dobre właściwości smarne: nie klepią hydroregulatory rano (kto ma), silniki czyste w środku jak już trzeba do czegoś rozbierać i wyraźnie spada na nich konsumpcja oleju (jak komuś pożera).
- cns80
- Zafiromaniak
- Posty: 1226
- Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Warszawa [WT]
- Auto: Renault
- Model: Espace4
- Oznaczenie silnika: J4BR
Potwierdzam. Mitsubishi zaleca Castrola, ale np. 0W40 diesel bierze 300-500 ml na 15 tys. km, a po zmianie np. na Mobil 1 przy tej samej klasie (0W40) nie bierze ani grama. No i po 15 tys km zlewany Castrol dużo gorzej wygląda.rolando pisze:Castrola nie polecam, przynajmniej takie jest moje zdanie że to już nie jest to samo co kiedyś.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Opel ogólnie ma tendencje do przepalania oleju tak mi się zdaje. Co tam, ledwo tysiąc temu zmieniałem oliwę w silniku, sprawdzałem wczoraj to już jest mocno przepalony. Oczywiście nadal przeźroczysty ale to co wlewane było miało kolor bardzo jasnego krystalicznego miodu a to co teraz jest w silniku ma już barwę mocnej czarnej herbaty. A przecież auto na gazie lata to i olej czystszy powinien być. Poprzedni przeleciał ponad 6 tyś km i też był czarny przy spuszczaniu - jak z diesla - ale zrzuciłem to na przepłukanie silnika po poprzednim użytkowniku i Holandii gdzie pałowali na oleju zgodnie z wytycznymi producenta - 30 tyś km.
Dziwne... bo mam w domu jeszcze jedno auto, też zagazowane i tam olej wlewany jest krystaliczny, a zmieniany po 13-14 tyś km ma kolor herbaciany, pięknej herbaty i nadal kryształ (mimo iż praktycnzie co wymiana to innego producenta wlewam w silnik) a w Oplu (mimo iż zagazowana benzyna) po 10 tyś km wygląda niczym z diesla.
Dziwne... bo mam w domu jeszcze jedno auto, też zagazowane i tam olej wlewany jest krystaliczny, a zmieniany po 13-14 tyś km ma kolor herbaciany, pięknej herbaty i nadal kryształ (mimo iż praktycnzie co wymiana to innego producenta wlewam w silnik) a w Oplu (mimo iż zagazowana benzyna) po 10 tyś km wygląda niczym z diesla.
- megalon
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 20 mar 2015, 17:15
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Petebe
- Auto: Opel Zafira A 1.6 16v Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
- Gender:
Zamknęli mój post. Czytałem ten artykuł le nadal nie ma wzmianki o klasyfikacji oleju ACEA - ja mam C3 a opel zaleca A3/B3. Więc moje pytanie brzmi czy ten olej spełnia jakościowe wymagania opla?
castrol magnatec 5W40 C3
castrol magnatec 5W40 C3
Ostatnio zmieniony 22 mar 2015, 09:15 przez megalon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Castrol Magnatecmegalon pisze:Zamknęli mój post. Czytałem ten artykuł le nadal nie ma wzmianki o klasyfikacji oleju ACEA - ja mam C3 a opel zaleca A3/B3. Więc moje pytanie brzmi czy ten olej spełnia jakościowe wymagania opla?
castrol magnatec 5W40 C3
ma aprobatę Dexos2 :
Normy i specyfikacje:
API SN/CF
ACEA A3/B3, A3/B4, C3
MB Approval 229.31
VW 502 00/505 00
BMW Longlife-04
Spełnia FIAT 9.5535-S2
Spełnia wymagania GM dexos2
Renault RN 0700/ RN 0710
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Panowie, to i ja zapytam co mam lać do ZA.
Auto mam raptem od dwóch tygodni i przyszedł moment na wymianę wszystkich niezbędnych płynów itp.
Nie mam pojęcia co obecnie jest wlane i ile jest zrobione km.
Lać syntetyk, półsyntetyk?
Zafira 1.6 PB 2002r, przejechane 182tys km, ściągnięte z Holandii.
Czy jednocześnie możecie polecić jakieś sprawdzone filtry itp, żeby nie było problemów?
Auto mam raptem od dwóch tygodni i przyszedł moment na wymianę wszystkich niezbędnych płynów itp.
Nie mam pojęcia co obecnie jest wlane i ile jest zrobione km.
Lać syntetyk, półsyntetyk?
Zafira 1.6 PB 2002r, przejechane 182tys km, ściągnięte z Holandii.
Czy jednocześnie możecie polecić jakieś sprawdzone filtry itp, żeby nie było problemów?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2015, 13:48 przez hamis, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja bym na Twoim miejscu zalał syntetyk ale przed wymianą profilaktycznie zrobiłbym płukankę Liqui Moly (koszt kilkadziesiąt PLN). Po płukance należy obserwować zużycie oleju, do przebiegu 2-3 tyś km na nowym oleju mogą występować wahania zużycia, potem się unormuje, chociaż u mnie nigdy nie wystąpiły (3 płukanki w różnych autach). Jeżeli zużycie oleju będzie przekraczało na syntetyku jakieś zdrowe granice, to wtedy przy następnej wymianie wlałbym półsyntetyk. W żadnym wypadku nie należy lać mineralnego oleju jak niektórzy pożalsięBoże mechanicy sugerują.hamis pisze:Lać syntetyk, półsyntetyk?
Zafira 1.6 PB 2002r, przejechane 182tys km, ściągnięte z Holandii.
- Piasek
- Zafiromaniak
- Posty: 1133
- Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
- Lokalizacja: Piotrków Kujawski
- Model:
Ja bym się nie zapuszczał aż w lepkości 5W-30 bo się możesz przerazić konsumpcją. To jednak wiekowy silnik i ciężko stwierdzić ile to ma rzeczywistego przelotu i jak się z nim obchodzono wcześniej.
Na nasze "szerokości geograficzne" i strefę klimatyczną na prawdę bez obaw zaleca się stosować oleje klasy 10W-40. Owszem - nowoczesne silniki mają wymagania dla innych lepkości (wymuszone konstrukcją silnika czy obecnością skomplikowanych układów katalitycznych) ale Twój ma 13 lat i nie ma się co "spuszczać" nad cudowaniem ekspelerów w silnik żeby nie przedobrzyć.
Chcesz płukankę zastosować - zastosuj (na pewno nie zaszkodzi) ale nie rozpędzaj się za bardzo z lepkościami oleju silnikowego bo możesz sobie tylko kosztów narobić i niepotrzebnych problemów.
Na nasze "szerokości geograficzne" i strefę klimatyczną na prawdę bez obaw zaleca się stosować oleje klasy 10W-40. Owszem - nowoczesne silniki mają wymagania dla innych lepkości (wymuszone konstrukcją silnika czy obecnością skomplikowanych układów katalitycznych) ale Twój ma 13 lat i nie ma się co "spuszczać" nad cudowaniem ekspelerów w silnik żeby nie przedobrzyć.
Chcesz płukankę zastosować - zastosuj (na pewno nie zaszkodzi) ale nie rozpędzaj się za bardzo z lepkościami oleju silnikowego bo możesz sobie tylko kosztów narobić i niepotrzebnych problemów.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2015, 09:57 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyli jednak półsyntetyk 10w40? Niby Castrol na swojej stronie tez zaleca 5W-30. Choc rzeczywiscie nie wiem czy do ponad 10 letniego auta dawac pelny syntetyk...
Za to na stronie http://autosotua.com/olej-silnikowy/opel/zafira.html podaja juz 10w40...
A może 5w40? Taki rekomenduje Total na swojej stronie...
Za to na stronie http://autosotua.com/olej-silnikowy/opel/zafira.html podaja juz 10w40...
A może 5w40? Taki rekomenduje Total na swojej stronie...