2.0 LET nie równa praca silnika na biegu jałowym

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zielonyyy21

2.0 LET nie równa praca silnika na biegu jałowym

#1 Post autor: zielonyyy21 »

Witam posiadam Zafirę OPC 2.0 LET i podczas pracy silnika na biegu jałowym czuć wypadanie zapłonów. wymieniłem świece na nowe NGK i nic nie pomogło. błędów w centralce wtryskowej nie ma, przepustnice wyczyściłem.

Awatar użytkownika
mariusz_technik
Mieszkaniec
Posty: 231
Rejestracja: 14 lis 2012, 14:18
Lokalizacja: Jawor koło Legnicy
Model:

#2 Post autor: mariusz_technik »

cewka, kable?

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#3 Post autor: miodzik »

Był u nas na forum problem opisywany przy tym silniku.

Rozwiązaniem okazało się wstawienie zwykłych prostych jedno elektrodowych świec dokładnie takich jakie dyktuje fabryka.

Tylko tematu tego znaleźć nie mogę...

:>
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

ukasz

#4 Post autor: ukasz »

miodzik pisze:ył u nas na forum problem opisywany przy tym silniku.
To był między innymi mój problem.

zielonyyy21, wywal świece NGK.
Ja założyłem świece Denso Iridium Tough VK20Y i pomogło.

Tutaj masz temat.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... c&start=15
Ostatnio zmieniony 12 mar 2015, 19:29 przez ukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#5 Post autor: miodzik »

ukasz, właśnie o Twoim temacie mówiłem.

Śledziłem go od początku bo mnie zaciekawił. Nie zabrałem w nim głosu i cieżko mi było go odszukać
Ostatnio zmieniony 12 mar 2015, 20:15 przez miodzik, łącznie zmieniany 1 raz.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

zielonyyy21

#6 Post autor: zielonyyy21 »

Dobrze w takim razie dzisiaj zamówię sobie takie świeczki i zobaczymy czy to pomoże. mówisz że irydówki Ci pomogły? zobaczymy?

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#7 Post autor: Piasek »

Dziwna sprawa z tym silnikiem że po czasie ma problemy z prawidłową pracą na świecach zalecanych przez producenta silnika - bo przecież na tych zaleceniach bazują potem producenci OE wypuszczając zamienniki

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#8 Post autor: cns80 »

Zafek80 pisze:Dziwna sprawa z tym silnikiem że po czasie ma problemy z prawidłową pracą na świecach zalecanych przez producenta silnika - bo przecież na tych zaleceniach bazują potem producenci OE wypuszczając zamienniki
A tak z ręką na sercu ktoś z was sprawdzał jaka jest przerwa na świecy jak u siebie montował ?

Jest spora szansa że zmniejszenie przerwy na tych świecach pomoże.
Obrazek

ukasz

#9 Post autor: ukasz »

cns80 pisze:A tak z ręką na sercu ktoś z was sprawdzał jaka jest przerwa na świecy jak u siebie montował ?

Jest spora szansa że zmniejszenie przerwy na tych świecach pomoże.
Proponowałem to mechanikowi, ale stwierdził, że w tych świecach NGK nie ustawia się przerwy.

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#10 Post autor: Piasek »

Bo po zagłębieniu w lekturę okazuje się że wartość przerwy na dedykowanej świeci zawiera się w przedziale zalecanym przez producenta.

Awatar użytkownika
cns80
Zafiromaniak
Posty: 1226
Rejestracja: 02 lis 2011, 11:15
Imię: Patryk
Lokalizacja: Warszawa [WT]
Auto: Renault
Model: Espace4
Oznaczenie silnika: J4BR

#11 Post autor: cns80 »

A po upadku na magazynie albo zgnieceniu inną paczką też się zawiera ?
Chcesz mieć dobrze to sam sprawdź a nie ufaj fabryce.

W zeszłym tygodniu NGK zakładałem do motocykla i każda miała inną przerwę, a później się dziwię że synchro gaźników idzie jak krew z nosa.
Obrazek

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#12 Post autor: Piasek »

No zakładam że nie trafiliśmy zmielonej. Po to są ochronki na gwintach w paczkach :D

zielonyyy21

#13 Post autor: zielonyyy21 »

Wymieniłem świeczki silnik śmiga nie ma już wypadania zapłonów opłacało się wydać 200 stówki na świeczki ;) pozdro :lol: :D

Awatar użytkownika
Piasek
Zafiromaniak
Posty: 1133
Rejestracja: 12 cze 2014, 15:03
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Model:

#14 Post autor: Piasek »

Zauważyłem że coraz więcej silników ma w standardzie (i wymaganiach) świece zapłonowe platynowo-irydowe. I generalnie każdy producent takowych pisze podobnie: dłuższa trwałość, niższe napięcie prądu i znacznie mocniejsza iskra niż w tradycyjnych świecach

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”