[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
organista15

#616 Post autor: organista15 »

Koledzy powiedzcie mi czy czyszcząc zawór egr mogę go uszkodzić ? Oczywiście nie mówię o jakichś skrajnych przypadkach głupoty, ale jakbym go spróbował przedmuchać sprężarką ? Przepustnicę też mogę przedmuchać sprężonym powietrzem ? Jutro planuje się za to zabrać ;)

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#617 Post autor: Flora »

Sprężonym powietrzem za dużo nie zrobisz. Przez te elementy cały czas przetłaczane jest "sprężone powietrze". Czeka Cię raczej skrobanie śrubokrętem i polerowanie szmatką :>

dampat
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#618 Post autor: dampat »

zamierzam wyczyścić egr tak profilaktycznie bo z zośką nic się nie dzieje i mam dylemat czy założyć zaślepkę tą z 3 dziurami ma ktoś z tym jakieś doświadczenie jak to się sprawuje?

adam

#619 Post autor: adam »

Witam.Polecam zaślepkę.Czyszcząc po montażu - dużo mniej nagaru.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#620 Post autor: Flora »

adam pisze:Witam.Polecam zaślepkę.Czyszcząc po montażu - dużo mniej nagaru.Pozdrawiam.
Z pewnością chodzi o przesłonę, a nie zaślepkę, ponieważ zaślepienie zaworu spowoduje wystąpienie błędu.

Obrazek

adam

#621 Post autor: adam »

Oczywiście chodziło o blaszkę z otworami - czyli przesłonę.

dampat
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#622 Post autor: dampat »

właśnie kupiłem przesłone w serwisie fiata za 13 zł i przy okazji wziąłem dla brata do vectry tylko że on ma 150km i taka to koszt 22 zł ale za to ma już z uszczeką więc po majówce montuje

Awatar użytkownika
rafant4011
Zafiromaniak
Posty: 6706
Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
Auto: Zafira B
Model: Cosmo
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#623 Post autor: rafant4011 »

a co ta zaślepka daje :?:

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#624 Post autor: Bodek »

rafant4011 pisze:a co ta zaślepka daje :?:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=21061
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

GTH

#625 Post autor: GTH »

Albo pozbyc sie go programowo raz na stale :) Zabiegu nie polecam robic w autach z jeszcze sprawnym filtrem dpf.

WEZYR

#626 Post autor: WEZYR »

Witam
Pojawiły się problemy z moim egr czy jest na forum gdzieś zamieszczony opis i jakieś fotki jak zdemontować i wyczyścić ten zawór. proszę o podpowiedz

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#627 Post autor: Bodek »

WEZYR pisze:Witam
Pojawiły się problemy z moim egr czy jest na forum gdzieś zamieszczony opis i jakieś fotki jak zdemontować i wyczyścić ten zawór. proszę o podpowiedz
Opis czyszczenie
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

MB
Posty: 3
Rejestracja: 12 sie 2014, 14:41
Imię: Maciej
Lokalizacja: WLKP
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#628 Post autor: MB »

Witam
Dużo się naczytałem na temat czyszczenia EGR, przepustnicy i boost sensora :) - dzięki za rady - przymierzam się do czyszczenia i założenia blaszki 19dt.
Natomiast pytanie, bo tego nie znalazłem, czy można bez konsekwencji dla kompa odłączyć akumulator i tak zostawić np. na całą dobę lub dłużej (czy jakieś ustawienia nie zginą i trzeba będzie coś wgrywać) ,czy można (albo trzeba) odpinać wiązki przy podłączonym akumulatorze. Jak to robicie.

Z góry dzięki za Wasze uwagi :)

dampat
Bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 04 sie 2013, 13:43
Imię: Damian
Lokalizacja: Siemianowice Śl.
Auto: Opel Zafira B 1.9 CDTI Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#629 Post autor: dampat »

akumulator spokojnie możesz odłączyć a raczej trzeba żeby jakiś błędów nie było

Wieża
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 16 lut 2014, 15:39
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT

#630 Post autor: Wieża »

Przekopałem się przez ten temat bo miałem podobne do opisywanych przez niektórych objawy - auto przymulone w zakresie <2000 obr, szczególnie na zimnym silniku, auto błędów nie wykazuje. Trochę nie chciało mi się wierzyć w zasyfiony już EGR, bo czyściłem go jakieś 25 kkm temu; odstawiłem auto do zaprzyjaźnionego mechanika, a on wyczyścił przepływomierz i wymienił filtr powietrza (roczny). Efekt - auto jeździ tak jak trzeba.
Tak więc może to być jakaś wskazówka dla tych, którzy błędów jeszcze nie mają, walczą z "ogrem", a auto dalej zmulone.

p.s. przesłona do EGR już profilaktycznie kupiona i jak się odezwie, to wtedy dostanie bonusa. Koszt w ASO fiata w Lublinie - 15 zł

pozdrv

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”