[B]Czyszczenie zaworu EGR 1.9 CDTi - komentarze
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=21061rafant4011 pisze:a co ta zaślepka daje
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Opis czyszczenieWEZYR pisze:Witam
Pojawiły się problemy z moim egr czy jest na forum gdzieś zamieszczony opis i jakieś fotki jak zdemontować i wyczyścić ten zawór. proszę o podpowiedz
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 12 sie 2014, 14:41
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: WLKP
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Witam
Dużo się naczytałem na temat czyszczenia EGR, przepustnicy i boost sensora - dzięki za rady - przymierzam się do czyszczenia i założenia blaszki 19dt.
Natomiast pytanie, bo tego nie znalazłem, czy można bez konsekwencji dla kompa odłączyć akumulator i tak zostawić np. na całą dobę lub dłużej (czy jakieś ustawienia nie zginą i trzeba będzie coś wgrywać) ,czy można (albo trzeba) odpinać wiązki przy podłączonym akumulatorze. Jak to robicie.
Z góry dzięki za Wasze uwagi
Dużo się naczytałem na temat czyszczenia EGR, przepustnicy i boost sensora - dzięki za rady - przymierzam się do czyszczenia i założenia blaszki 19dt.
Natomiast pytanie, bo tego nie znalazłem, czy można bez konsekwencji dla kompa odłączyć akumulator i tak zostawić np. na całą dobę lub dłużej (czy jakieś ustawienia nie zginą i trzeba będzie coś wgrywać) ,czy można (albo trzeba) odpinać wiązki przy podłączonym akumulatorze. Jak to robicie.
Z góry dzięki za Wasze uwagi
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 16 lut 2014, 15:39
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Przekopałem się przez ten temat bo miałem podobne do opisywanych przez niektórych objawy - auto przymulone w zakresie <2000 obr, szczególnie na zimnym silniku, auto błędów nie wykazuje. Trochę nie chciało mi się wierzyć w zasyfiony już EGR, bo czyściłem go jakieś 25 kkm temu; odstawiłem auto do zaprzyjaźnionego mechanika, a on wyczyścił przepływomierz i wymienił filtr powietrza (roczny). Efekt - auto jeździ tak jak trzeba.
Tak więc może to być jakaś wskazówka dla tych, którzy błędów jeszcze nie mają, walczą z "ogrem", a auto dalej zmulone.
p.s. przesłona do EGR już profilaktycznie kupiona i jak się odezwie, to wtedy dostanie bonusa. Koszt w ASO fiata w Lublinie - 15 zł
pozdrv
Tak więc może to być jakaś wskazówka dla tych, którzy błędów jeszcze nie mają, walczą z "ogrem", a auto dalej zmulone.
p.s. przesłona do EGR już profilaktycznie kupiona i jak się odezwie, to wtedy dostanie bonusa. Koszt w ASO fiata w Lublinie - 15 zł
pozdrv