Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
elmech

#31 Post autor: elmech »

Witam Mam zamiar kupic zafire 2.2 dti 2005 r. Czy te usuniecie egr-a z softu odbywa sie raz na zawsze czy trzeba cos poprawiac po jakims czasie ??? O ile KM mozna ja wzmocnic???

Tomi
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:20
Imię: Tomek
Auto: Zafira A OPC
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#32 Post autor: Tomi »

Dokładania mocy do 2.2 DT nie polecam, silnik ten ma słaby wał. Błąd z EGRa miałem raz, po zatankowaniu kiepskiego paliwa (wożę kabelek w aucie). Od tamtej pory tylko Shell i 4 lata, 90 tyś nic się z nim złego nie dzieje, całkowity przebieg 210 tyś.
Jedź i daj jechać innym...

MichalB5

#33 Post autor: MichalB5 »

Egr nie stanowi problemu. U mnie jest wywalony tak ze można podłączyć wtyczkę i nic się nie dzieje. Polecam Ci taką metodę. Niektorzy wyprogramowuja tak ze wtyczka musi być podłączona i egr musi być sprawny elektrycznie. Kontakt do gościa co robił znajdziesz w moich postach.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#34 Post autor: Janus »

MichalB5 pisze:Egr nie stanowi problemu. U mnie jest wywalony tak ze można podłączyć wtyczkę i nic się nie dzieje. Polecam Ci taką metodę. Niektorzy wyprogramowuja tak ze wtyczka musi być podłączona i egr musi być sprawny elektrycznie. Kontakt do gościa co robił znajdziesz w moich postach.
Równie dobrze można odłączyć silnik sterujący od dźwigni EGR-a. Zakładając że grzybek zaworu EGR jest sprawny i szczelnie odcina spaliny od kolektora dolotowego, to jest to najprostsza metoda wyłączenia EGR-a :) Co do psucia się EGR-ów elektronicznych - moja teoria jest taka, że to właśnie ciężko pracujący grzybek zaworu wykańcza silnik. Podejrzewam, że gdyby ww silnik pracował od nowości bez obciążenia w postaci dźwignia z zaworem, to byłby wieczny...
Janusz

MichalB5

#35 Post autor: MichalB5 »

Przy tym co mówisz i tak będzie błąd bo przepływ powietrza jest za duży niż z otwartym egr.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#36 Post autor: Janus »

MichalB5 pisze:Przy tym co mówisz i tak będzie błąd bo przepływ powietrza jest za duży niż z otwartym egr.
Możliwe... a jaki błąd konkretnie? Bo piszemy o turbodieslu, gdzie ciśnienie w dolocie jest wyższe niż w kolektorze wydechowym. EGR działa w momencie częściowych obciążeń - żeby nie powiedzieć na biegu jałowym i w trakcie hamowania silnikiem. Niewłaściwie zamknięty EGR w trakcie "butowania" spowoduje ucieczke powietrza z kolektora do wydechu. Czytałem że ktoś miał taką sytuację, a głównym objawem był brak właściwego doładowania...

A powietrza przepływomierz zmierzy tyle ile naciągnie sprężarka. Nie ma tu chyba w dieslu sondy lambda która zbada skład spalin...?

Umówmy się tak - jak zrobi się cieplej i dojdę jak rozczepić silnik EGR-a od cięgna zaworu, to na pewno to rozczepię i dam znać czy coś się złego dzieje. Szczerze, to nie jestem zainteresowany "zasilaniem" swojego silnika sadzą z wydechu :P
Janusz

Skasowany użytkownik 6483

#37 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

ty może nie ale ekolodzy tak... :lol:

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#38 Post autor: Janus »

jarecki69 pisze:ty może nie ale ekolodzy tak... :lol:
ekologów pozostawiam bez komentarza :lol:
Janusz

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#39 Post autor: Dek »

Janus pisze: Możliwe... a jaki błąd konkretnie?
A na ten przykład P0400.
Janus pisze: A powietrza przepływomierz zmierzy tyle ile naciągnie sprężarka. Nie ma tu chyba w dieslu sondy lambda która zbada skład spalin...?
Lambdy brak ale za to są dwa czujniki ciśnienia (atmosferycznego i doładowania) i dodając do tego przepływomierz mamy fajny układ do dokładnego liczenia ilości powietrza.

Janus pisze: Umówmy się tak - jak zrobi się cieplej i dojdę jak rozczepić silnik EGR-a od cięgna zaworu, to na pewno to rozczepię i dam znać czy coś się złego dzieje. Szczerze, to nie jestem zainteresowany "zasilaniem" swojego silnika sadzą z wydechu :P
Efekt: Przy pierwszym przyśpieszeniu wywali ci awaryjnie turbinę i do czasu ponownego uruchomienia silnika będziesz miał zafirę w wersji wolnossącej.


Na 100% komputer steruje EGR-em we współpracy z przepływomierzem (nie bez powodu przy błędzie EGR-a zaleca się sprawdzenie też przepływomierza).
Zobacz sobie sprzętowy emulator EGR-a - podłącza się go w miejsce EGR-a ale dwa kabelki idą do przepływomierza żeby lekko "przekłamać" parametry podawane przez niego - żeby komputer "myślał", że wszystko ok.

A w wersji programowej po prostu wynik obliczeń jest zawsze pozytywny i sterownik działa bez błędu (mimo, że 2+2 daje 5 to i tak sterownik twierdzi, że jest ok więc nie wyskakuje błąd ).


A mam jeszcze pytanie do programowego wyłączania EGR-a : Czy to przeprogramowanie wiąże się ze zmianą całego oprogramowania sterownika czy tylko "jakiś rejestrów".
W swojej Zafirze mam najnowszy soft i raczej nie chciał bym być zdegradowany do niższej wersji.

MichalB5

#40 Post autor: MichalB5 »

To musisz już pytać elektroników programistow :-) zależy u kogo robisz. U mnie po odczycie mówił ze jest stara wersja i zrobi aktualizacje z modyfikacja na egra.

GTH

#41 Post autor: GTH »

Soft zostaje twoj, poprostu obrabiam ta czesc mapy ktora odpowiada za prace zaworu i temat sie zamyka.

zafirlub

#42 Post autor: zafirlub »

Zafira 2.0 DTI 2003r. Mocno dymiła na biało, czasami jakby turbina włączała się z opóźnieniem, silnik mułowaty, Egr często lany WD. Pomagało ale tylko sporadycznie. W czasie jazdy czasami powyżej 100km/h autko z kluczykiem. Zatrzymanie na poboczu ponowne odpalenie pomagało ale ile można. Na aukcji zakupiłem emulator z zaślepką. 30 minut roboty. I co???.......Auto lepiej się zbiera, nie kopci, w czasie jazdy nie muli. Cóż...koszt 360zł...ale tyle samo co regenerowany a z tym różnie bywa. Nowy 1000zł. Jeśli ktoś niezdecydowany to nie ma co się zastanawiać.

kazik66

#43 Post autor: kazik66 »

Witam tez mam problem z zaworem EGR silnik 2.0 DTI myślę o kupnie emulatora i zaślepki może ktoś mi powie jak to się spisuje po dłuższym użytkowaniu czy nie zaszkodzi to innym podzespołom jak zużycie paliwa i jak wyjdą spaliny na przeglądzie zaznaczam że na mechanice znam się jak wilk na gwiazdach



zafirlub, Witam jak ci się spisuje ten emulator
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015, 19:16 przez kazik66, łącznie zmieniany 1 raz.

zafirlub

#44 Post autor: zafirlub »

kazik66 pisze:Witam tez mam problem z zaworem EGR silnik 2.0 DTI myślę o kupnie emulatora i zaślepki może ktoś mi powie jak to się spisuje po dłuższym użytkowaniu czy nie zaszkodzi to innym podzespołom jak zużycie paliwa i jak wyjdą spaliny na przeglądzie zaznaczam że na mechanice znam się jak wilk na gwiazdach



zafirlub, Witam jak ci się spisuje ten emulator
jak wyżej napisałem. Do dnia dzisiejszego zero problemów. Nie spotkałem się żeby ktoś spaliny sprawdzał na przeglądzie

Marcin1769

#45 Post autor: Marcin1769 »

A jest jakiś sposób na czyszczenie i ewentualną "naprawę" zaworu EGR mechanicznego?
Załączniki
77142_0kwm6rdh0.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”