Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Równie dobrze można odłączyć silnik sterujący od dźwigni EGR-a. Zakładając że grzybek zaworu EGR jest sprawny i szczelnie odcina spaliny od kolektora dolotowego, to jest to najprostsza metoda wyłączenia EGR-a Co do psucia się EGR-ów elektronicznych - moja teoria jest taka, że to właśnie ciężko pracujący grzybek zaworu wykańcza silnik. Podejrzewam, że gdyby ww silnik pracował od nowości bez obciążenia w postaci dźwignia z zaworem, to byłby wieczny...MichalB5 pisze:Egr nie stanowi problemu. U mnie jest wywalony tak ze można podłączyć wtyczkę i nic się nie dzieje. Polecam Ci taką metodę. Niektorzy wyprogramowuja tak ze wtyczka musi być podłączona i egr musi być sprawny elektrycznie. Kontakt do gościa co robił znajdziesz w moich postach.
Janusz
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Możliwe... a jaki błąd konkretnie? Bo piszemy o turbodieslu, gdzie ciśnienie w dolocie jest wyższe niż w kolektorze wydechowym. EGR działa w momencie częściowych obciążeń - żeby nie powiedzieć na biegu jałowym i w trakcie hamowania silnikiem. Niewłaściwie zamknięty EGR w trakcie "butowania" spowoduje ucieczke powietrza z kolektora do wydechu. Czytałem że ktoś miał taką sytuację, a głównym objawem był brak właściwego doładowania...MichalB5 pisze:Przy tym co mówisz i tak będzie błąd bo przepływ powietrza jest za duży niż z otwartym egr.
A powietrza przepływomierz zmierzy tyle ile naciągnie sprężarka. Nie ma tu chyba w dieslu sondy lambda która zbada skład spalin...?
Umówmy się tak - jak zrobi się cieplej i dojdę jak rozczepić silnik EGR-a od cięgna zaworu, to na pewno to rozczepię i dam znać czy coś się złego dzieje. Szczerze, to nie jestem zainteresowany "zasilaniem" swojego silnika sadzą z wydechu
Janusz
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
A na ten przykład P0400.Janus pisze: Możliwe... a jaki błąd konkretnie?
Lambdy brak ale za to są dwa czujniki ciśnienia (atmosferycznego i doładowania) i dodając do tego przepływomierz mamy fajny układ do dokładnego liczenia ilości powietrza.Janus pisze: A powietrza przepływomierz zmierzy tyle ile naciągnie sprężarka. Nie ma tu chyba w dieslu sondy lambda która zbada skład spalin...?
Efekt: Przy pierwszym przyśpieszeniu wywali ci awaryjnie turbinę i do czasu ponownego uruchomienia silnika będziesz miał zafirę w wersji wolnossącej.Janus pisze: Umówmy się tak - jak zrobi się cieplej i dojdę jak rozczepić silnik EGR-a od cięgna zaworu, to na pewno to rozczepię i dam znać czy coś się złego dzieje. Szczerze, to nie jestem zainteresowany "zasilaniem" swojego silnika sadzą z wydechu
Na 100% komputer steruje EGR-em we współpracy z przepływomierzem (nie bez powodu przy błędzie EGR-a zaleca się sprawdzenie też przepływomierza).
Zobacz sobie sprzętowy emulator EGR-a - podłącza się go w miejsce EGR-a ale dwa kabelki idą do przepływomierza żeby lekko "przekłamać" parametry podawane przez niego - żeby komputer "myślał", że wszystko ok.
A w wersji programowej po prostu wynik obliczeń jest zawsze pozytywny i sterownik działa bez błędu (mimo, że 2+2 daje 5 to i tak sterownik twierdzi, że jest ok więc nie wyskakuje błąd ).
A mam jeszcze pytanie do programowego wyłączania EGR-a : Czy to przeprogramowanie wiąże się ze zmianą całego oprogramowania sterownika czy tylko "jakiś rejestrów".
W swojej Zafirze mam najnowszy soft i raczej nie chciał bym być zdegradowany do niższej wersji.
Zafira 2.0 DTI 2003r. Mocno dymiła na biało, czasami jakby turbina włączała się z opóźnieniem, silnik mułowaty, Egr często lany WD. Pomagało ale tylko sporadycznie. W czasie jazdy czasami powyżej 100km/h autko z kluczykiem. Zatrzymanie na poboczu ponowne odpalenie pomagało ale ile można. Na aukcji zakupiłem emulator z zaślepką. 30 minut roboty. I co???.......Auto lepiej się zbiera, nie kopci, w czasie jazdy nie muli. Cóż...koszt 360zł...ale tyle samo co regenerowany a z tym różnie bywa. Nowy 1000zł. Jeśli ktoś niezdecydowany to nie ma co się zastanawiać.
Witam tez mam problem z zaworem EGR silnik 2.0 DTI myślę o kupnie emulatora i zaślepki może ktoś mi powie jak to się spisuje po dłuższym użytkowaniu czy nie zaszkodzi to innym podzespołom jak zużycie paliwa i jak wyjdą spaliny na przeglądzie zaznaczam że na mechanice znam się jak wilk na gwiazdach
zafirlub, Witam jak ci się spisuje ten emulator
zafirlub, Witam jak ci się spisuje ten emulator
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2015, 19:16 przez kazik66, łącznie zmieniany 1 raz.
jak wyżej napisałem. Do dnia dzisiejszego zero problemów. Nie spotkałem się żeby ktoś spaliny sprawdzał na przeglądziekazik66 pisze:Witam tez mam problem z zaworem EGR silnik 2.0 DTI myślę o kupnie emulatora i zaślepki może ktoś mi powie jak to się spisuje po dłuższym użytkowaniu czy nie zaszkodzi to innym podzespołom jak zużycie paliwa i jak wyjdą spaliny na przeglądzie zaznaczam że na mechanice znam się jak wilk na gwiazdach
zafirlub, Witam jak ci się spisuje ten emulator