Wymiana tarcz hamulcowych i klocków przód i tył

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
mosfer
Debiutant
Posty: 44
Rejestracja: 20 lis 2014, 17:54
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Model:

#286 Post autor: mosfer »

Witam, na przedniej osi mam tarcze i klocki ATE. Tarcze przy grubosci 23,3mm sie pogiely, od czego to nie mam pojecia, w tym czasie bylem w trasie w słoneczna pogode. Tarcze przetoczone i dalej smigaja.

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#287 Post autor: Wojti »

Kamil tarcze pogięły się od gwałtownego hamowania a dużej prędkości (przy rozgrzanych tarczach + wysoka temp) :piwo:
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#288 Post autor: bykmark »

Wojti pisze:Hm a ile gm kosztują?Moze warto spytać ?

Sprawdzone ostatnio:
na 5 śrub do ZA
tarcze kpl - 800,00 zł
klocki - 250,00 zł

Painball

#289 Post autor: Painball »

Wojti pisze:Kamil tarcze pogięły się od gwałtownego hamowania a dużej prędkości (przy rozgrzanych tarczach + wysoka temp) :piwo:
Albo w dużą kałużę wjechał jak były ciepłe :P

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#290 Post autor: Maćku »

przekładka w Zafirze A hamulców z OPC do zwykłej wersji jest ciężka czy nie? trzeba zmienić jarzma, zaciski?
Obrazek

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#291 Post autor: chabretti »

Maćku pisze:przekładka w Zafirze A hamulców z OPC do zwykłej wersji jest ciężka czy nie? trzeba zmienić jarzma, zaciski?
Jeszcze tarcze, w zwykłej są 280 mm a w OPC 308 mm

bodzio1812

#292 Post autor: bodzio1812 »

a co sądzicie o zestawie tarcze + klocki z firmy kraft ??????

vojti

#293 Post autor: vojti »

Maćku pisze:przekładka w Zafirze A hamulców z OPC do zwykłej wersji jest ciężka czy nie? trzeba zmienić jarzma, zaciski?
Zmieniłeś już może? Jaki koszt ?

Maćku
Zafiromaniak
Posty: 2451
Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
Auto: seria 3
Model: e46
Oznaczenie silnika: M47,M54

#294 Post autor: Maćku »

vojti, nie nie zmieniałem jeszcze na razie jeszcze mi auto hamuje zobaczymy co powie na przeglądzie, ale sądzę że jak już cokolwiek będę robił to na przyszły rok :lol:
Obrazek

Painball

#295 Post autor: Painball »

Przyznam się bez bicia, że poszedłem za radą kolegów z hurtowni motoryzacyjnej i założyłem kpl. Wertteile przód/tył przy okazji wymiany. Przejechane 4 tysiące i w sumie pomiędzy TRW a Wertem różnicy wielkiej w hamowaniu nie odczuwam. Zobaczymy czy wytrzymają dłużej niż TRW. Cena korzystna ;) Kpl przód tył klocki tarcze 400 z kawałkiem.

Skasowany użytkownik 16406

#296 Post autor: Skasowany użytkownik 16406 »

Ja muszę wymienić na przodzie bo już komp pokazuje komunikat wymiany kupiłem klocki ROADHOUSE ale nie wiem czemu one nie mają żadnego przewodu (czujnika) czy to tylko podłączam ten stary czujnik? i mam takie pytanie do kolegów czy na przodzie tłoczek też jest wkręcany czy wciskany ?pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rybka
Zafiromaniak
Posty: 2733
Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
Imię: ROBERT
Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
Auto: ZAFIRA B
Model: CDTI
Oznaczenie silnika: Z19DTL
Gender:

#297 Post autor: Rybka »

Na przodzie wciskany.
Czujnik moźesz dać stary o ile w klocku masz miejsce na montaż.

Skasowany użytkownik 16406

#298 Post autor: Skasowany użytkownik 16406 »

ok dzięki pozdrawiam
:piwo:

drygal26

#299 Post autor: drygal26 »

bodzio1812 pisze:a co sądzicie o zestawie tarcze + klocki z firmy kraft ??????
Ja polecam wentylowane tarcze + klocki firmy TRW :)
Ostatnio zmieniony 04 lis 2015, 22:48 przez drygal26, łącznie zmieniany 1 raz.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#300 Post autor: Janus »

Painball pisze:No właśnie byłem na rekonesansie co mamy w hurtowniach w jakich pieniądzach. No i generalnie dowiedziałem się, że na TRW (Tarcze) jest spooooro reklamacji ostatnimi czasy. Już mniej na chińszczyznę np. WERTTEILE :P I kpl. Wertteile przód/tył zafira/astra Kosztuje poniżej 500zł :P:)

Ja celuje w Textar/ATE
Ilością reklamacji się nie sugerujcie. Sugerujcie się stosunkiem reklamacji do sprzedaży ;) Wiadomo, że jak się czegoś sprzedaje bardzo dużo, to i reklamacji będzie dużo. Jak się sprzedaje jakieś "wynalazki" w małych ilościach, to wiadomo że reklamacji też jest mało... Statystyka i tyle :P

Ja tam polecam Bosch, Ate, Textar, TRW... Textara kiedyś kiedyś Opel montował podobno fabrycznie do bębnów na tył w Vectrach A, Astrach F... Ale chyba najchętniej Ate...
Przy zakupie sugeruję się nie tylko ceną, ale i wymiarami i masą np tarcz wentylowanych. Zwróćcie uwagę, że tarcza może mieć grubość XX mm. To jak mierzymy od zewnątrz. A zwrócić trzeba jeszcze uwagę jakiej grubości są bieżnie tarczy, jaka szczelina chłodzenia pomiędzy dwiema tarczami. Kiedyś sam przykładałem tarcze "noname" ze swojej starej VA do nowych Boscha. Widać było różnicę gołym okiem na korzyść tej drugiej.
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”