Bierze olej. Poza tym ładnie chodzi. Działać?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
adam214

#121 Post autor: adam214 »

witam wszystkich jestem nowy moja zafira bierze 1,2 litra gm 10w40 na 1000 km robiłem u mechanika wymianę pierścieni i uszczelniaczy 4,5 tys.km temu jak widac nic nie pomogło mechanik ciągle mówi że pierścienie muszą się ułożyć nie ufam mu :> czy ktoś poleci mi mechanika z okolic skawiny , krakowa

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#122 Post autor: Wojti »

Jeśli nie robiłeś szlifu tulei a wymieniłeś tylko same pierścienie to ma racje ze muszą się ułożyć chyba że były duże luzy na tulejach....
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#123 Post autor: janekW67 »

adam214 pisze:witam wszystkich jestem nowy moja zafira bierze 1,2 litra gm 10w40 na 1000 km robiłem u mechanika wymianę pierścieni i uszczelniaczy 4,5 tys.km temu jak widac nic nie pomogło mechanik ciągle mówi że pierścienie muszą się ułożyć nie ufam mu :> czy ktoś poleci mi mechanika z okolic skawiny , krakowa
Wymień olej,pojeździj trochę i zmierz kompresję oraz sprawdź,czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej.
Oczywiście!

adam214

#124 Post autor: adam214 »

pirśćienie i reszta były robione przy stanie 210000 obecnie stan licznika 214663 - to ile mają się układać? Ciśnienie było mierzone takim urządzeniem z wymięną małą karteczką i wskazywały ok. 13,5 atmoswery na wszystkich 4 cylindrach a co do przedmuchów na skrzyni korbowej to czego szuakć wycieków bo silnik jest suchutki zgóry jak i z dołu , przy większym opciąrzeniu ( jazda na autostradzie 140 km/h) wzieła jeszcze więcej oleju :/

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#125 Post autor: janekW67 »

Na pracującym silniku wyjmij miarkę oleju,przyłóż rękę i poczujesz,czy dmucha,czy nie.
Oczywiście!

adam214

#126 Post autor: adam214 »

nie dmucha porównałem z inną zafirą jest tak samo jak u sąsiada czyli nic nie dmucha

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#127 Post autor: Wojti »

Hm a po wyjęciu bagnetu ktoś dodawał gazu jak patrzyłeś czy leci dym?
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

adam214

#128 Post autor: adam214 »

no nje to jakie ma trrymac obroty?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#129 Post autor: janekW67 »

Wystarczy przygazówka.
Oczywiście!

adam214

#130 Post autor: adam214 »

zmieniłem na 15w40 trochę mniej bierze ok1litra na 1000 km przy spolojnej jeżdzie

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4085
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#131 Post autor: janekW67 »

Zmiana oleju na mineralny nie jest antidotum na twoją usterkę.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#132 Post autor: SD72 »

adam214 pisze:zmieniłem na 15w40 trochę mniej bierze ok1litra na 1000 km przy spolojnej jeżdzie
Sam o tym zadecydowales czy ktos ci doradzil :?:
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 20:27 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

Awatar użytkownika
wamka18
Zafiromaniak
Posty: 923
Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
Imię: Piotr
Lokalizacja: koronowo
Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET
Kontakt:

#133 Post autor: wamka18 »

Od 6 tys góra 8 jak się nie zacznie poprawiać to będzie problem. I tak od razu nawet jak będzie poprawa nie spadnie do zera stopniowo będzie coraz lepiej. Ja tak miałem w astrze też tylko pierścienie, panewki i remont głowicy i na początku mnie szlak trafiał bo brała dalej a remonta sam robiłem tak że jestem pewien co napewno było wymieione zrobiłem 20 tys., do 15 dolewałem potem wymiana oleju i jak narazie 5 tys i wszystko w normie jak jest ubytek to na prawde nie wielki.

adam214

#134 Post autor: adam214 »

na zmianę oleju sam wpadłem po rozmowie z innym mechanikiem a z tego co pisze (wamka18) jeżdzić dalej i sprawdzać stan oleju i być cierpliwym ok :cry:

jajo
Świeżak
Posty: 20
Rejestracja: 01 kwie 2015, 11:20
Imię: Jerzy
Lokalizacja: Nadzów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#135 Post autor: jajo »

Koledzy, dołączę się do tematu, choć widzę, że różne przypadki są opisane.
Jak kupiłem zafirę, to ubywało oleju, tak z 0,5 l/1tkm, ale tłumik był suchy. Sprawdzałem, to stan utrzymywał się na ostatniej kresce przed minimum. Jak się okazało, to olej uciekał przez uszczelniacz na wale. Przy wymianie uszczelniacza okazało się, że wał jest do wymiany, zostało zrobione (o kosztach nie mówię). Nie zdążyłem się autem nacieszyć, gdyż po tygodniu padła uszczelka pod głowicą. Po zrobieniu uszczelki niby wszystko gra, ale silnik zasysa olej jak głupi, koło 1l/tkm. Niby norma, ale tego nie było wcześniej. No i przede wszystkim końcówka tłumika jest tłusta od oleju.
Proszę, porzućcie do może być przyczyną: pierścienie czy uszczelniacze, a może coś innego.
Wysłucham każdej podpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”