Bierze olej. Poza tym ładnie chodzi. Działać?
Moderator: Sebu$
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Wymień olej,pojeździj trochę i zmierz kompresję oraz sprawdź,czy nie ma przedmuchów do skrzyni korbowej.adam214 pisze:witam wszystkich jestem nowy moja zafira bierze 1,2 litra gm 10w40 na 1000 km robiłem u mechanika wymianę pierścieni i uszczelniaczy 4,5 tys.km temu jak widac nic nie pomogło mechanik ciągle mówi że pierścienie muszą się ułożyć nie ufam mu :> czy ktoś poleci mi mechanika z okolic skawiny , krakowa
Oczywiście!
pirśćienie i reszta były robione przy stanie 210000 obecnie stan licznika 214663 - to ile mają się układać? Ciśnienie było mierzone takim urządzeniem z wymięną małą karteczką i wskazywały ok. 13,5 atmoswery na wszystkich 4 cylindrach a co do przedmuchów na skrzyni korbowej to czego szuakć wycieków bo silnik jest suchutki zgóry jak i z dołu , przy większym opciąrzeniu ( jazda na autostradzie 140 km/h) wzieła jeszcze więcej oleju
- SD72
- Zafiromaniak
- Posty: 5940
- Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
- Imię: Sylwek
- Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
- Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
- Kontakt:
Sam o tym zadecydowales czy ktos ci doradziladam214 pisze:zmieniłem na 15w40 trochę mniej bierze ok1litra na 1000 km przy spolojnej jeżdzie
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 20:27 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72
- wamka18
- Zafiromaniak
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 21:44
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: koronowo
- Auto: Zafira 2.0T ST2 Astra G Bertone 1.8 16v
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z20LET
- Kontakt:
Od 6 tys góra 8 jak się nie zacznie poprawiać to będzie problem. I tak od razu nawet jak będzie poprawa nie spadnie do zera stopniowo będzie coraz lepiej. Ja tak miałem w astrze też tylko pierścienie, panewki i remont głowicy i na początku mnie szlak trafiał bo brała dalej a remonta sam robiłem tak że jestem pewien co napewno było wymieione zrobiłem 20 tys., do 15 dolewałem potem wymiana oleju i jak narazie 5 tys i wszystko w normie jak jest ubytek to na prawde nie wielki.
-
- Świeżak
- Posty: 20
- Rejestracja: 01 kwie 2015, 11:20
- Imię: Jerzy
- Lokalizacja: Nadzów
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Koledzy, dołączę się do tematu, choć widzę, że różne przypadki są opisane.
Jak kupiłem zafirę, to ubywało oleju, tak z 0,5 l/1tkm, ale tłumik był suchy. Sprawdzałem, to stan utrzymywał się na ostatniej kresce przed minimum. Jak się okazało, to olej uciekał przez uszczelniacz na wale. Przy wymianie uszczelniacza okazało się, że wał jest do wymiany, zostało zrobione (o kosztach nie mówię). Nie zdążyłem się autem nacieszyć, gdyż po tygodniu padła uszczelka pod głowicą. Po zrobieniu uszczelki niby wszystko gra, ale silnik zasysa olej jak głupi, koło 1l/tkm. Niby norma, ale tego nie było wcześniej. No i przede wszystkim końcówka tłumika jest tłusta od oleju.
Proszę, porzućcie do może być przyczyną: pierścienie czy uszczelniacze, a może coś innego.
Wysłucham każdej podpowiedzi.
Jak kupiłem zafirę, to ubywało oleju, tak z 0,5 l/1tkm, ale tłumik był suchy. Sprawdzałem, to stan utrzymywał się na ostatniej kresce przed minimum. Jak się okazało, to olej uciekał przez uszczelniacz na wale. Przy wymianie uszczelniacza okazało się, że wał jest do wymiany, zostało zrobione (o kosztach nie mówię). Nie zdążyłem się autem nacieszyć, gdyż po tygodniu padła uszczelka pod głowicą. Po zrobieniu uszczelki niby wszystko gra, ale silnik zasysa olej jak głupi, koło 1l/tkm. Niby norma, ale tego nie było wcześniej. No i przede wszystkim końcówka tłumika jest tłusta od oleju.
Proszę, porzućcie do może być przyczyną: pierścienie czy uszczelniacze, a może coś innego.
Wysłucham każdej podpowiedzi.