Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!
Moderator: Sebu$
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 lut 2013, 17:13
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam. Niestety problem z EGR dotknął tez moja Zoche. Dzisiaj w odmówił współpracy i powrót z Lublina do domu to byl koszmar, 30 km z polowa mocy. W domu po zdemontowaniu oslony EGR okazało sie ze stoi calkowicie, zapieczony. Wykrecilem go i wymoczylem w benzynie i zaczął działać, przynajmniej na razie, przy okazji czyszczę caly dolot bo wiecej w nim sadzy niz w kominie. Wiem ze Egr nawet jak podziała to krotko i tu pytania. Czy w lublinie jest ktos kto zajmuje sie wylaczeniem egra z poziomu softu, czy jednak zaslepic i wstawic emulator. Oszczednosc spora w stosunku do kupna oryginalnego Egra, tylko czy jest to bezpieczne dla turbo i calego silnika.
jak wcześniej pisałem...ja jeżdżę juz pół roku na emulatorze + zaślepkamagisterinferi pisze:Witam. Niestety problem z EGR dotknął tez moja Zoche. Dzisiaj w odmówił współpracy i powrót z Lublina do domu to byl koszmar, 30 km z polowa mocy. W domu po zdemontowaniu oslony EGR okazało sie ze stoi calkowicie, zapieczony. Wykrecilem go i wymoczylem w benzynie i zaczął działać, przynajmniej na razie, przy okazji czyszczę caly dolot bo wiecej w nim sadzy niz w kominie. Wiem ze Egr nawet jak podziała to krotko i tu pytania. Czy w lublinie jest ktos kto zajmuje sie wylaczeniem egra z poziomu softu, czy jednak zaslepic i wstawic emulator. Oszczednosc spora w stosunku do kupna oryginalnego Egra, tylko czy jest to bezpieczne dla turbo i calego silnika.
http://allegro.pl/emulator-egr-zaslepka ... 39215.html
i nic się nie dzieje...
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Wyczyścić można samemu. I co ciekawe - w moim przypadku blad bierze się nie od nagaru na grzybku zaworu EGR, ale od zacierania się trzonka tego zaworu w korpusie EGR-a. Korpus, prowadnica trzonka i sam trzonek zaworu są zrobione na zasadzie samosmarnej. Niestety wiek robi swoje - powierzchnia się nadmiernie wyrabia i trzonek zaworu zacina się - najczęściej nie wraca do polożenia wyjściowego. Odrobina WD40 i problem znika na jakiś czas... Szkoda że nikt tych zacinających się EGR-ów nie regeneruje... Taniej pojechać do magika od softu pompy żeby wylaczyl EGR na amen...cbm80 pisze:Mógłby mi ktoś polecić gdzie w Warszawie lub okolicy można pozbyć się EGR albo przynajmniej go wyczyścić?
Chodzi o Zafirę z 2004r 2.2DTI
Janusz
- wojtowca
- Zafiromaniak
- Posty: 1212
- Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Bestwina koło B-B
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ja swój EGR wyjąłem i wysłałem do Serwisu Pomp w Brzegu. Za 3 dni dostałem zawór z powrotem. Jeżdżę już ponad rok i nic się złego nie dzieje. Firma daje paragon i gwarancję na rok. Za tą usługę zapłaciłem 400zł wraz z wysyłką gdzie nowy zawór kosztował 1500zł.Janus pisze: Szkoda że nikt tych zacinających się EGR-ów nie regeneruje...
A taki magik od pomp jest dostępny w okolicach Warszawy? Jak na razie znalazłem tylko w Kielcach, Poznaniu i koło Gdańska.Janus pisze:Wyczyścić można samemu. I co ciekawe - w moim przypadku blad bierze się nie od nagaru na grzybku zaworu EGR, ale od zacierania się trzonka tego zaworu w korpusie EGR-a. Korpus, prowadnica trzonka i sam trzonek zaworu są zrobione na zasadzie samosmarnej. Niestety wiek robi swoje - powierzchnia się nadmiernie wyrabia i trzonek zaworu zacina się - najczęściej nie wraca do polożenia wyjściowego. Odrobina WD40 i problem znika na jakiś czas... Szkoda że nikt tych zacinających się EGR-ów nie regeneruje... Taniej pojechać do magika od softu pompy żeby wylaczyl EGR na amen...cbm80 pisze:Mógłby mi ktoś polecić gdzie w Warszawie lub okolicy można pozbyć się EGR albo przynajmniej go wyczyścić?
Chodzi o Zafirę z 2004r 2.2DTI
Co do czyszczenia to da radę to zrobić bez dostępu do warsztatu i specjalistycznych narzędzi? Niestety nawet nie wiem jak się do tego zabrać, a fotorelacje z tego forum już wyekspirowały.
A co sądzicie o tych ERGach do Zafiry/Astry dostępnych na Allegro. Są podobno nowe, niemieckie, a cena od 134 do 200zł, a mechanik mówił mi coś o 2000.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2015, 08:21 przez cbm80, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.auto-krak.pl/
tutaj masz pewny warsztat, co prawda z Tarnowa będziesz miał w kole 60km, ale warto jechać.
tutaj masz pewny warsztat, co prawda z Tarnowa będziesz miał w kole 60km, ale warto jechać.
A co sadzicie o takich wynalazkach na Allegro?
http://allegro.pl/zawor-egr-opel-astra- ... 33626.html
To jest kompletny EGR czy tylko jakas jego czesc?
Wychodzi to duzo taniej niz niektorzy opisuja przy wymianie.
http://allegro.pl/zawor-egr-opel-astra- ... 33626.html
To jest kompletny EGR czy tylko jakas jego czesc?
Wychodzi to duzo taniej niz niektorzy opisuja przy wymianie.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, 07:20 przez cbm80, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jasne, że taniej tylko trochę nie do tego samochodu.cbm80 pisze: Wychodzi to dużo taniej niż niektórzy opisują przy wymianie.
Są dwa rodzaje EGR-ów w zafirach (2.0 i 2.2):
Podciśnieniowy (ten z allegro) - Zafiry z pompą PSG5 (jednowtykowa) do 2002 roku
Elektroniczny (ten sporo droższy ) do Zafir po 2003 roku z pompą PSG16 (dwuwtykową).
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, 14:09 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.
Dek pisze:Jasne. Dzięki za wyjaśnienie. Zmyliło mnie to, że w kilku aukcjach wyraźnie był podany silnik 2.2DTI, ale widać może są opcje dla tego silnika ze starą pompą i wtedy jest inny EGR.cbm80 pisze: Są dwa rodzaje EGR-ów w zafirach (2.0 i 2.2):
Podciśnieniowy (ten z allegro) - Zafiry z pompą PSG5 (jednowtykowa) do 2002 roku
Elektroniczny (ten sporo droższy ) do Zafir po 2003 roku z pompą PSG16 (dwuwtykową).
A swoją droga co takiego jest w tym elektronicznym EGRze, że kosztuje kilka razy więcej niż te na aukcji.
Ponawiam zapytanie do kolegów z Warszawy i okolic o polecenie jakiegoś warsztatu gdzie można pozbyć się EGR metodą software'ową lub tanio naprawić.