Elektroniczny EGR w silnikach DTI do obejścia!

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
magisterinferi
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 14 lut 2013, 17:13
Imię: Michał
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#46 Post autor: magisterinferi »

Witam. Niestety problem z EGR dotknął tez moja Zoche. Dzisiaj w odmówił współpracy i powrót z Lublina do domu to byl koszmar, 30 km z polowa mocy. W domu po zdemontowaniu oslony EGR okazało sie ze stoi calkowicie, zapieczony. Wykrecilem go i wymoczylem w benzynie i zaczął działać, przynajmniej na razie, przy okazji czyszczę caly dolot bo wiecej w nim sadzy niz w kominie. Wiem ze Egr nawet jak podziała to krotko i tu pytania. Czy w lublinie jest ktos kto zajmuje sie wylaczeniem egra z poziomu softu, czy jednak zaslepic i wstawic emulator. Oszczednosc spora w stosunku do kupna oryginalnego Egra, tylko czy jest to bezpieczne dla turbo i calego silnika.

zafirlub

#47 Post autor: zafirlub »

magisterinferi pisze:Witam. Niestety problem z EGR dotknął tez moja Zoche. Dzisiaj w odmówił współpracy i powrót z Lublina do domu to byl koszmar, 30 km z polowa mocy. W domu po zdemontowaniu oslony EGR okazało sie ze stoi calkowicie, zapieczony. Wykrecilem go i wymoczylem w benzynie i zaczął działać, przynajmniej na razie, przy okazji czyszczę caly dolot bo wiecej w nim sadzy niz w kominie. Wiem ze Egr nawet jak podziała to krotko i tu pytania. Czy w lublinie jest ktos kto zajmuje sie wylaczeniem egra z poziomu softu, czy jednak zaslepic i wstawic emulator. Oszczednosc spora w stosunku do kupna oryginalnego Egra, tylko czy jest to bezpieczne dla turbo i calego silnika.
jak wcześniej pisałem...ja jeżdżę juz pół roku na emulatorze + zaślepka
http://allegro.pl/emulator-egr-zaslepka ... 39215.html
i nic się nie dzieje...

cbm80

#48 Post autor: cbm80 »

Mógłby mi ktoś polecić gdzie w Warszawie lub okolicy można pozbyć się EGR albo przynajmniej go wyczyścić?
Chodzi o Zafirę z 2004r 2.2DTI

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#49 Post autor: Janus »

cbm80 pisze:Mógłby mi ktoś polecić gdzie w Warszawie lub okolicy można pozbyć się EGR albo przynajmniej go wyczyścić?
Chodzi o Zafirę z 2004r 2.2DTI
Wyczyścić można samemu. I co ciekawe - w moim przypadku blad bierze się nie od nagaru na grzybku zaworu EGR, ale od zacierania się trzonka tego zaworu w korpusie EGR-a. Korpus, prowadnica trzonka i sam trzonek zaworu są zrobione na zasadzie samosmarnej. Niestety wiek robi swoje - powierzchnia się nadmiernie wyrabia i trzonek zaworu zacina się - najczęściej nie wraca do polożenia wyjściowego. Odrobina WD40 i problem znika na jakiś czas... Szkoda że nikt tych zacinających się EGR-ów nie regeneruje... Taniej pojechać do magika od softu pompy żeby wylaczyl EGR na amen...
Janusz

Awatar użytkownika
wojtowca
Zafiromaniak
Posty: 1212
Rejestracja: 03 wrz 2014, 20:37
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bestwina koło B-B
Auto: Opel Zafira A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#50 Post autor: wojtowca »

Janus pisze: Szkoda że nikt tych zacinających się EGR-ów nie regeneruje...
Ja swój EGR wyjąłem i wysłałem do Serwisu Pomp w Brzegu. Za 3 dni dostałem zawór z powrotem. Jeżdżę już ponad rok i nic się złego nie dzieje. Firma daje paragon i gwarancję na rok. Za tą usługę zapłaciłem 400zł wraz z wysyłką gdzie nowy zawór kosztował 1500zł. :shock:
Obrazek
"Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził
z oczami utkwionymi w niebo.
Bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić."

Leonardo da Vinci

cbm80

#51 Post autor: cbm80 »

Janus pisze:
cbm80 pisze:Mógłby mi ktoś polecić gdzie w Warszawie lub okolicy można pozbyć się EGR albo przynajmniej go wyczyścić?
Chodzi o Zafirę z 2004r 2.2DTI
Wyczyścić można samemu. I co ciekawe - w moim przypadku blad bierze się nie od nagaru na grzybku zaworu EGR, ale od zacierania się trzonka tego zaworu w korpusie EGR-a. Korpus, prowadnica trzonka i sam trzonek zaworu są zrobione na zasadzie samosmarnej. Niestety wiek robi swoje - powierzchnia się nadmiernie wyrabia i trzonek zaworu zacina się - najczęściej nie wraca do polożenia wyjściowego. Odrobina WD40 i problem znika na jakiś czas... Szkoda że nikt tych zacinających się EGR-ów nie regeneruje... Taniej pojechać do magika od softu pompy żeby wylaczyl EGR na amen...
A taki magik od pomp jest dostępny w okolicach Warszawy? Jak na razie znalazłem tylko w Kielcach, Poznaniu i koło Gdańska.

Co do czyszczenia to da radę to zrobić bez dostępu do warsztatu i specjalistycznych narzędzi? Niestety nawet nie wiem jak się do tego zabrać, a fotorelacje z tego forum już wyekspirowały.

A co sądzicie o tych ERGach do Zafiry/Astry dostępnych na Allegro. Są podobno nowe, niemieckie, a cena od 134 do 200zł, a mechanik mówił mi coś o 2000.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2015, 08:21 przez cbm80, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#52 Post autor: miodzik »

Ja nowy egr kupiłem poniżej 1000 pln.

Rozbiłem sobie na raty wiec nie odczułem jakos miesięcznego obciążenia.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

paweł67

#53 Post autor: paweł67 »

Witam.Może ktoś zna namiary na jakiś pewny warsztat z okolic Tarnowa bo zaczynam mieć dość jazdy w trybie awaryjnym!.

Skasowany użytkownik 3135

#54 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

http://www.auto-krak.pl/
tutaj masz pewny warsztat, co prawda z Tarnowa będziesz miał w kole 60km, ale warto jechać.

paweł67

#55 Post autor: paweł67 »

Dzięki kolego za info a może znasz koszty tej usługi?.

Skasowany użytkownik 3135

#56 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

zależy jaką masz pompę,jeżeli EDC15M to 199zeta, a jeżeli PSG16 to 449zeta

paweł67

#57 Post autor: paweł67 »

No niestety mam psg 16 ! a co myslisz o emulgatorze bo jakby nie było wychodzi taniej tylko czy to jest skuteczne i trwałe? coś będę musiał wybrać ! a może regenerować stary EGR ? doradzcie co jest lepszym rozwiązaniem.? Pozdrawiam.

cbm80

#58 Post autor: cbm80 »

A co sadzicie o takich wynalazkach na Allegro?
http://allegro.pl/zawor-egr-opel-astra- ... 33626.html

To jest kompletny EGR czy tylko jakas jego czesc?
Wychodzi to duzo taniej niz niektorzy opisuja przy wymianie.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, 07:20 przez cbm80, łącznie zmieniany 1 raz.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#59 Post autor: Dek »

cbm80 pisze: Wychodzi to dużo taniej niż niektórzy opisują przy wymianie.
Jasne, że taniej tylko trochę nie do tego samochodu. :)

Są dwa rodzaje EGR-ów w zafirach (2.0 i 2.2):
Podciśnieniowy (ten z allegro) - Zafiry z pompą PSG5 (jednowtykowa) do 2002 roku
Elektroniczny (ten sporo droższy ) do Zafir po 2003 roku z pompą PSG16 (dwuwtykową).
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, 14:09 przez Dek, łącznie zmieniany 1 raz.

cbm80

#60 Post autor: cbm80 »

Dek pisze:
cbm80 pisze: Są dwa rodzaje EGR-ów w zafirach (2.0 i 2.2):
Podciśnieniowy (ten z allegro) - Zafiry z pompą PSG5 (jednowtykowa) do 2002 roku
Elektroniczny (ten sporo droższy ) do Zafir po 2003 roku z pompą PSG16 (dwuwtykową).
Jasne. Dzięki za wyjaśnienie. Zmyliło mnie to, że w kilku aukcjach wyraźnie był podany silnik 2.2DTI, ale widać może są opcje dla tego silnika ze starą pompą i wtedy jest inny EGR.
A swoją droga co takiego jest w tym elektronicznym EGRze, że kosztuje kilka razy więcej niż te na aukcji.
Ponawiam zapytanie do kolegów z Warszawy i okolic o polecenie jakiegoś warsztatu gdzie można pozbyć się EGR metodą software'ową lub tanio naprawić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”