obroty silnika przy prędkości 100 i 120 km/h
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Hmmm ja mam 1.8 przy 3000 obrotach ok 115 km/h.
Według VIN:
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
Jest to wersja Zafiry po liftingu.
Według VIN:
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
Jest to wersja Zafiry po liftingu.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2016, 18:56 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie tylko po lifcie, ja mam 2001 rok i też mam dłuższą skrzynię. Z tego co się orientuję to Zosie 1,6 miały krótkie skrzynie wszystkie (oznaczenie sport po rozkodowaniu vinu), a 1,8 miały dwie różne krótkie (sport) i dłuższe (GT6 jak wyżej). Ja też mam długą i sobie chwalę, może nie będę się zbierał spod skrzyżowania jak krótsza, ale za to jest bardziej eko na trasie a Zosia nie jest do szaleństw z tymi silnikami, do tego służy OPC, o czym Sebu$ mnie poinformował i przekonał bardzo dokładnieMARCEL! pisze:Hmmm ja mam 1.8 przy 3000 obrotach ok 115 km/h.
Według VIN:
GT6 = PRZEŁOŻENIE PRZEKŁADNI GŁÓWNEJ 4.19
Jest to wersja Zafiry po liftingu.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Najlepsze jest to, że ja na początku myślałem, że mam krótką skrzynie. Ogólnie nawet ta długa wydaje się krótka. Hmm po prostu brakuje tej 6tki.
Eko jak eko, ale hałas męczy w trasie.
Generalnie i tak Z18XE jest dość głośny. Max 130 km/h. Więcej nie ma sensu. Czuje się jak w odrzutowcu. Może kwestia przyzwyczajenia.
Chociaż w wakacje trochę jeździłem Fiatem 126p i po np. godzinnej jeździe 126tka jak wsiadłem do Zafiry to Zafira przy 120 wydawała się bezgłośna...
Eko jak eko, ale hałas męczy w trasie.
Generalnie i tak Z18XE jest dość głośny. Max 130 km/h. Więcej nie ma sensu. Czuje się jak w odrzutowcu. Może kwestia przyzwyczajenia.
Chociaż w wakacje trochę jeździłem Fiatem 126p i po np. godzinnej jeździe 126tka jak wsiadłem do Zafiry to Zafira przy 120 wydawała się bezgłośna...
Jarku 6-biegowa w dieslu owszem jest, ale Zosi B w naszych biednych A niestety w żadnej opcji nie było 6-ki... ale uważam tak jak koledzy, przy długiej skrzyni brakuje tego kolejnego biegu i zgadzam się, że Zosia może nie jest ideałem ciszy, ale jak się przesiadłem z poprzedniej Hondy 1,4 (a tam jest jeszcze krótsza skrzynia albo tak mi się wydaje) to wydaje mi się, że jest o niebo ciszej, w Hondzie przy 140 to już za bardzo gadać się nie da, a w Zosi jednak radio jeszcze słychać hehehjarecki69 pisze:Panowie , trza sie przesiąść na diesla , skrzynia 6 biegowa a przy 100km/h jakieś nie całe 2tys obr i błoga cisza...
A fuj daj spokój z dieslami .jarecki69 pisze: trza sie przesiąść na diesla
Na gaziku hula się taniej hehe .
Pomijam w razie awarii jakie są koszta napraw .
A co do tematu u mnie 2003 rok i niestety też krótkie przełożenie. Astrę mam jeszcze 1,8 i całkiem inaczej się jeździ . Ale jak koledzy wcześniej mówili , trzeba się przyzwyczaić .
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ja w DTI mam przy 130km/h około 3,2tys obr/min. Uważam że jest to górna granica "żyłowania" silnika w Zosi... 6-tki niestety nie ma i nie będzie...
A jak silnik stanie dęba albo znowu narazi mnie na $$$ to wywalę spod maski tego Ecoklekota i wpakuję 2.0 albo 2.2 w benzynie dla benzynki to całkiem normalne obroty i o wiele ciszej w kabinie jednak...
Aha - i jeszcze jedna ważna rzecz - ja mam koła 205/55R16
A jak silnik stanie dęba albo znowu narazi mnie na $$$ to wywalę spod maski tego Ecoklekota i wpakuję 2.0 albo 2.2 w benzynie dla benzynki to całkiem normalne obroty i o wiele ciszej w kabinie jednak...
Aha - i jeszcze jedna ważna rzecz - ja mam koła 205/55R16
Ostatnio zmieniony 09 sty 2016, 21:05 przez Janus, łącznie zmieniany 1 raz.
Janusz
Sprawa ewentualnych kosztów napraw to wygląda tak "jak dbasz tak masz" . Są zwolennicy diesli i zwolennicy benzyn , nie zamierzam polemizowac , kóre jest lepsze , dla każdego cos dobrego. Jeżdżę od dawna dieslami i lubie ten pomruk i oczywiscie wciskanie w fotel . To tyle..bo zaraz mnie tu zlinczują
- lawless
- Zafiromaniak
- Posty: 1167
- Rejestracja: 08 lis 2013, 23:32
- Imię: Adam
- Lokalizacja: PCH
- Auto: Opel Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z1.8XER
- Gender:
- Kontakt:
No i tu masz Jarek racjęjarecki69 pisze:Sprawa ewentualnych kosztów napraw to wygląda tak "jak dbasz tak masz"
Jeszcze jest sprawa jak dbał lub dbali poprzedni właściciele.
Tutaj też masz rację !jarecki69 pisze:Są zwolennicy diesli i zwolennicy benzyn , nie zamierzam polemizowac , kóre jest lepsze , dla każdego cos dobrego
E tam nie ma się co szarpać wszystko jest wyjaśnioneTo tyle..bo zaraz mnie tu zlinczują
Zresztą temat jest o obrotach silnika a nie benzyna kontra disel
Myśl samodzielnie!